[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 83
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 83


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A malac meg a füle
Ideje:: 11-08-2009 @ 10:56 am

Vasárnap reggel van, borús novemberi vasárnap. Egyedül ülök a konyhában, töltöm ki a pohárba a narancslémet. Zsivalygást hallok odakintről, látom, amint több csapat vadliba vonul az égen – dél felé.

Mindenki úton van valamerre. Párom Németország felé, családunk legkisebb tagja pedig remélhetően Álomország felé tart.

 Hat hét távollét. Nem olyan sok, máskor csak nevetve legyintenék rá, de most már nem ugyanaz. Itt figyel a rácsos ágyban egy kisember, aki mindent tud és mindent érez – látom a szemein. Hiszen azt is megérezte, hogy ma reggel valami történik, hiszen esze ágában sem volt visszaaludni a hajnali szoptatás után. Vidáman menetelt az ágyban teli szájjal vigyorogva, követelve az ébren lévő szülőktől, hogy akkor tessék vele foglalkozni! Ezt a leghatásosabb módon – két egymás utáni pelenkacserével-  természetesen el is érte. És most alszik. Anya egyedül marad gondolataival.

Hat hét. Hogy is szokott ez lenni? Most a MÉG-FEL-NEM-FOGÁS ideje van. Jó, most épp nincs itt az emberem. Volt már ilyen. Aztán majd jön egy-két nap múlva a rádöbbenés folyamata: NINCS ITTHON AZ EMBEREM! Aztán jön a szomorkodás, enyhe sebnyalogatás. Utána szokott lenni az elfogadás, beletörődés és legvégül általában (de ez már csak olyan öt hónap után) a OLYAN-JÓL-ÉRZEM-MAGAM-EGYEDÜL – időszak.

Hát, egyes fázisokat most nem nagyon engedhetek szabadjára. A szomorkodás és a sebnyalogatás kizárva. A babának tej és figyelem kell. Egyikből sem enged.
De ezeket a fázisokat az ember nem tudja lefojtani, mert egyszer úgyis kitör valahol. Nálunk már megtörtént. Előre.

Szombati takarítás alkalmával emberem csillogó szemmel sasszézott be a gyermekszobába, hogy a tőle kapott marcipán malacfigurám már nem teljes értékű, leesett a füle! Láttam rajta, hogy ő most ezt mindenképp meg akarja enni.
- Nem, vissza kell nyomni csak a helyére! – mondom. Ragaszkodom a tőle kapott dolgokhoz, és a marcipánokat sem szoktam megenni soha. Felháborodom, és számon kérem rajta, hogy hogy merné megenni azt a szerencsemalacot, amit több éve őrzök a polcon és különben is lejárt már a szavatossága…   ám ő köti az ebet a karóhoz, hogy már úgysincs meg a füle, mert leesett, tehát leprás a malac és még 2010-ig nem jár le a szavatossága – majd  teketória nélkül leharapja a szerencsétlen figura fejét.
Én pedig dühömben és elkeseredésemben sírásban török ki, mert én igenis szerettem azt a malacot, miért kell mindent elpusztítani ami kajából van… majd kapok másikat – mondja, de nem, nem, nem, nekem az a malac kell!!!! És nem vagyok hajlandó megnyugodni. Talán viccesnek és gyerekesnek tűnik, én magam sem értettem, miért omlottam rajta össze ennyire.

Az ember közben elkövette azt a hibát, hogy a növénylocsolás közben megjegyezte, hogy leesett a futónövény egy-két levele. Én pedig bosszúszomjasan vágtam vissza, hogy biztos az is leprás, úgyhogy akkor vesse be rajta is az előző gyógymódot és addig nem mozdulok mellőle, míg könyörgő arccal ugyan, de megadón betömi a szájába a húsos leveleket és rágni kezdi.
- Finom – közli fancsali ábrázattal, mosolya korántsem annyira őszinte, mint a marcipánfigura elfogyasztásakor.  De legalább megbosszultam szeretett malackámat…

 Végül megleltem a választ kiborulásom miértjére, és mufurc arccal bevonulva a szobába közöltem az emberrel, hogy nem egy hülye marcipánfiguráról van itt szó, csak nem pont akkor kéne megszabadítania a szeretett apróságaimtól, amikor ő maga is itt fog hagyni másfél hónapra. Nekem ez ugyanis csak ennyit jelentet: eltűnt valami, amit szeretek. Ahogy ő is el fog holnap reggel.
És már meg is tette, még mindig bömbölök a hülye marcipánmalac miatt, de tudom, hogy mindössze az ő hiánya visel meg, a dupla veszteség: se malac, se Gergő…

Még szerencse, hogy öt hónapos fiam nem merül bele ennyire mélyen a lelkizésbe, harsány üvöltéssel felejttet el velem mindent, mert etetési idő van….

 



Utoljára változtatva 11-08-2009 @ 10:58 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 11-08-2009 @ 03:39 pm)

Comment: Szívmelengető írás! Jó feleség, kedves társ lehetsz! Üdv.: Péter


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-09-2009 @ 08:15 am)

Comment: Köszönöm Péter, erről csak párom tudna nyilatkozni... :) Annyi előnyöm már van a többiekkel (esetlegses jelöltekkel) szemben, hogy én már a 4. missziót fogom mellette végigcsinálni... csak most babával. Ezt nem mindenki bírja. :) Én a kipróbált-bevált kategória vagyok.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-09-2009 @ 10:17 am)

Comment: Minden elismérésem...pusszantalak:))))


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-09-2009 @ 01:52 pm)

Comment: Hohó Rien Hölgy! Milyen növény levelét etetted meg Kedveseddel? Lehet, hogy mérgező volt, amiről tudtál? Bosszúra éhesen a szegény marcipán röfiért? vagy előre te tervezted meg a malac fülének leesését, hogy így tarsd sakkban párodat? Az írás sok kérdést fölvet. de tagadhatatlanul kellemes, aranyos opusz volt. puszi Józsi


Hozzászóló: Boki
(Ideje: 11-10-2009 @ 10:43 am)

Comment: Nagyon tetszett, régmúlt időket idézett fel. És milyen sokára ismeri fel az ember, hogy csak az a fontos, ami tíz év múlva is fontos, és a nem lényeges dolgokra fecsérli el az idejét, energiáját, szeretetét, figyelmét, és a kellemetlen emlékek gyűlnek, csak gyűlnek. Pedig milyen egyszerű lenne azt mondani „ ha te a fejét, akkor én a lábát” és nevetésbe torkollik az esemény( persze ilyen okosságokat én is csak utólag tudok mondani).


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-10-2009 @ 12:21 pm)

Comment: Aranyosak vagytok... köszönöm. Csitsz, nem mérgező, egy szimpla futónövény. (én utálom, megmondom őszintén mert szerintem ronda. ÉS nem virág, hanem gaz! (mielőtt azzal jön valaki, hogy: Aki a virágot szereti... :) ) Nem lehetett nem lecsapni a labdát, hogy azért ette meg a malacot, mert leesett valamije. Hát akkor egye a növényt is, annak is esnek le a levelei ;)


Hozzászóló: Emericus
(Ideje: 11-11-2009 @ 07:52 am)

Comment: Kívánom, hogy tartsatok ki egymás mellett később is. Marcipán malaccal vagy anélkül. Ezt kívánom annak a kisembernek is.


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 11-12-2009 @ 06:49 am)

Comment: Boldogságot, jó egészséget kívánok! A kicsi nem is érkezhetett volna igazabb anyához! fTJános


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-12-2009 @ 10:03 am)

Comment: Köszönöm Emericus és János neked is. Remélem, igazatok van, szeretnék jó anyja lenni. És próbálom megtalálni az egyensúlyt hogy közben magamra is maradjon időm, hogy később ne érezzem azt, hogy feláldoztam magam érte -és ne akarjam ezt a gyereken behajtani azzal, hogy majd nem tudom elengedni.... ha felnőtt.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 11-14-2009 @ 08:27 pm)

Comment: Olyan emberiek az írásaid! Ezért szeretem olvasni őket! Az ember saját magát is kicsit jobban megérti...


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-16-2009 @ 07:30 pm)

Comment: Köszi, Lara :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds