[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 215
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 215


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Háegyenegy
Ideje:: 11-12-2009 @ 01:41 pm

Ott kezdem, hogy mifelénk hetek óta nem láttuk a napocskát. Felhős az ég, ami ilyen hosszú időn át bizony rányomja a bélyegét az ember hangulatára. A nyirkos, esős, hűvös, de nem fagyos, szeles idő pedig a legkedvezőbb az influenza terjedésének. Az pedig már itt is van. „Influenza di freddo”, mondták a régi talián orvosok, ami am. ’a hideg befolyása’. A magyar is azt mondta régen az ilyen betegre, hogy „meghűlt”. Tudnivaló persze, hogy nem minden meghűlés influenza, sőt túlnyomórészt nem az. Az első ilyen világjárvány, ami bizonyítottan influenzavírus következménye, a spanyolnáthának nevezett kórság, ami több embert ölt meg, mint az I. világháború. A mostani is ennek az igen változékony, rokonaival kombinálódni képes vírusnak a sokadik „látogatása”. De nem a tudálékoskodás a célom e jegyzettel.

    Hajdan fel sem merült bennünk, hogy tiltakozzunk egy védőoltás ellen. Tudtuk, hogy szükséges. Tudtuk, hogy a készítmény megbízható. Tudtuk, hogy biztos kezű szakemberek adják be. Tudtuk, hogy védőoltások nélkül kisgyermekeink húsz-harminc százaléka is olyan betegségeknek esne áldozatul, mint a szamárköhögés vagy a diftéria. Tudjuk, hogy oltás nélkül nem veszett volna ki a világ egyik legpusztítóbb betegsége, a feketehimlő.  Egyszóval: örültünk, hogy kapunk belőle, hogy részesülhetünk a tudomány és a társadalom révén egy olyan áldásban, mely a világot biztonságosabbá tette.

   Voltak persze balesetek. Olyan, emberi felelőtlenséggel vagy tudatlansággal kapcsolatos tévedések, amelyek rontották a védőoltások hitelét és a beoltottak károsodását vagy halálát okozták. Az ilyenek miatt azonban nem szabad az egész eljárás szükségességét megkérdőjelezni. Olyan ez, mintha a légikatasztrófák miatt nem lenne több vállalkozó utas, vagy egyszerűen betiltanák a légi közlekedést. Igaz, mindenki maga dönti el, hogy felül –e a repülőre, senki sincs rákényszerítve. Az oltásnál azonban némileg más a helyzet. Azzal, hogy nem oltatom be magam, nemcsak a saját sorsom felől hozok döntést – amihez jogom van – hanem a járvány terjedését segítem, veszélynek téve ki nemcsak a hozzám hasonlóan „okos” embereket, hanem azokat is, akik az oltáshoz anyagi okok miatt nem jutottak hozzá, vagy egészségügyi okokból nem szabad őket beoltani. Ehhez pedig ugye, már nincs jogom. Kétséges tehát, hogy az oltás elutasítása valóban személyiségi jog lenne-e. Eddigi gondolatmenetemet, úgy vélem, könnyű követni. A mostani járványba azonban beleszólt a mocskos politika, ami úgy általában is követhetetlen a közember előtt. Churchill azt mondta, hogy aki szereti a virslit és a politikát, az ne nézze, hogy ezek hogyan készülnek. Ő pedig aztán tudta. A következő dolgokat bolygatták meg:

1.)    Ez a vírus időjárástól függetlenül is terjed, pusztító ereje rendkívüli, az 1968-as hongkongi lázéhoz hasonló, legalábbis így harangozták. Ergo: aki időt nyer, életet nyer, aki pedig időben legyártja a megfelelő oltóanyagot, az nagyot kaszál. Miután kiderült, hogy a világjárvány késik, a betegek hasonló arányban esnek a betegség áldozatául, mint a szezonálisnak mondott közönséges influenza esetében, félő, hogy az oltóanyag a gyártó nyakán marad. Nem állítom, hogy így van, de a média egy része – nyilvánvaló felsőbb akaratra - ezt sugallja. Ezenközben a kormányzat erőtlenül erőlteti az oltást.

2.)    Pár éve még a madárinfluenzától (H5N1) rettegtünk. Akkor is legyártottak X mennyiségű oltóanyagot, ami nem került felhasználásra. A készítmény lejárathoz közeleg, ha lejár, ki kell dobni. A jelenlegi oltási kampány elején nagyszámú ampullán nem volt megfelelő jelzés, a dobozokon a gyártás idejét és a lejáratot jelző felirat. Elterjedt, hogy a jelen kampány során a korábban legyártott (ergo, a H1N1 ellen elvileg hatástalan) szérumot akarják így felhasználni. Ennek sem hiteles bizonyítéka, sem hiteles cáfolata nem vált ismertté. Hangsúlyozom, gőzöm nincs, mi az igazság. Lepisszegem a rémhírterjesztőket, de a magam igazában vajmi kevéssé vagyok határozott.

3.)    A „vakcinaturizmus” rendszeres emlegetésével kettős hatást értek el valakik: egyrészt, az amúgy is rossz szlovák-magyar viszonynak nem segít, ha azzal riogatnak bennünket, hogy a szlovákok felvásárolják előlünk a jó kis vakcinánkat, másrészt indirekte piszkálják a magyart, hogy hamar, hamar, mert fogy ám az oltás, a végén még nem jut.

4.)    Az oltás mellékhatásairól, szövődményeiről egyre többet, de még mindig elég keveset beszélnek. Nem érdemes a dolgot bagatellizálni, mert majd’ minden gyakorló orvos találkozik oltási szövődményekkel, igaz, többnyire enyhékkel. A média ömleszti a propagandát, miszerint aki beteg lett tőle, az nem úgy, nem akkor és nem abban.

5.)    A legszomorúbb a szakma megosztottsága a kérdésben. Az egészségügyiek, főleg pedig az orvosok egy része (becslésem szerint 50% feletti része) nem oltatja magát. Nem hanyagságból, hanem tudatosan. Ez a csendes tény a legriasztóbb jelzés a társadalom felé.

 

Naponta többen kérnek tanácsot: mit tegyenek? Eddig azt tettem, hogy elmondtam a szakma hivatalos álláspontját azzal, hogy mindenki maga döntsön. Rájöttem azonban, hogy ez így nem tisztességes. Ha a péket kérdezik, hogy ehető-e a kenyér, amit sütött, vagy netán mérgező, nem köntörfalazhat, hogy hát ő mindent a szakma szabályai szerint csinált, beletett minden jót, de hogy enni milyen, azt ő nem tudhatja, tapasztalja csak meg ki-ki, hogy ehető-e. 

Nos, ezt a kenyeret nem én sütöttem, de egyike vagyok azoknak, akik megetetik azt a társadalomnak azon részével, aki még bízik a Nagy Magyar Pékségben (vagy ha úgy tetszik: az egészségügyben). Bízik abban, hogy a dolgok azok, amiknek látszanak. Ebben szeretnék hinni én is, úgyhogy megyek és beoltatom magam.



Utoljára változtatva 11-12-2009 @ 01:41 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-12-2009 @ 02:02 pm)

Comment: Nem akartam sem nyilatkozni, sem állást foglalni ebben a kérdésben, de, ha már itt a téma, akkor leírom a véleményem. Szerintem a kormánynak nagy haszna van ezen oltóanyagon, ezért roppant sűrgős az eladás. Rémhíreket sokat hallani: pl. mikrochip van benne, és így természetes szelektálás létrejön, mert olyan betegségeket generálnak, melyek lehet, hogy valakinél alapból megvannak és felerősítik vagy nem tesztelt, és mi vagyunk a tesztalanyok...nos, nem tudom, hogy vajon ettől haltak-e meg azok, akik meghaltak és, hogy ebben-e vagy más betegségben, esetleg tényleg a vakcina okozta a betegség felerősödését...egyet tudok: nem oltatom be magam, és családtagjaimat sem. El lehet ítélni miatt, meg lehet szólni...de hozzáteszem én félek...kisebbik gyerekem tojásérzékeny...nos miből is készült az oltóanyag? - nekem is vannak problémáim, és hozzáteszem még élni szeretnék...Szerintem nem lehet mindenre védőoltást kérni.


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 11-12-2009 @ 05:28 pm)

Comment: Ha a halálozási arányt nézzük az új tipusú, ha egyáltalán új tipusú influenzánál, nem hinném, hogy több haláleset történt volna, mint az előző években, mikor a hagyományos influenza volt jelen. Miért nem azt írja a média, hogy ennyien és ennyien meggyógyultak? Ezzel a ráerőltetéssel nem tesznek mást, mint rádöbbentenek arra, hogy már nem az emberi életek számítanak, ha nem az, általuk befolyó hatalmas pénzösszegek.


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 11-12-2009 @ 06:51 pm)

Comment: Míg az orvosaink bizonytalanok, addig én sem oltatom be magamat.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-12-2009 @ 07:35 pm)

Comment: Ma oltottak be..., és az unokámnak is azt írtuk alá, hogy olthatják az iskolában. Mikor hazajött azt mondta ketten lesznek az osztályban akiket be fognak oltani. No ez az igazi felelőtlenség. A gyermek még nem dönthet. Én úgy gondolom, hogy az orvos mikor leteszi az esküjét, komolyan gondolja, és bízom abban, hogy még időben belátja mindenki, hogy ebben nem a politikát kell nézni... Örülök, hogy írtál erről, szívesen tettem volna a magazinba is, legközelebb az ilyen közérdekű írásodat kérlek küldd be oda is... :))))


Hozzászóló: Boki
(Ideje: 11-14-2009 @ 06:49 pm)

Comment: Mi beoltattuk magunkat, ahogy eddig is, minden évbe. Orvosunk (egészségügyi, bírósági szakértő) határozott javaslata és határozott véleménye, hogy az oltás feltétlenül életmentő lehet akkor, ha netán –és ennek nem kicsi a valószínűsége- valaki mindkét ,a hagyományos és az újabb keletűt is megkapja, akkor egyszerűen menthetetlen, egyszereüen sem idő sem gyógymód nincs a megmentésére, a beteg minden orvosi erőfeszítés ellenére meghal. Sajátmagunk és gyerekeink megnyugtatására is oltattuk be magunkat, mert arról semmiféle adat nincs, hogy valaki az oltás miatt halt volna meg (pedig, ha ilyen adat lenne, az oltás ellenzői igencsak napvilágra hozták volna),míg az ellenkezőjére igencsak. Azt az ellenérvet, hogy ebből hasznot húz valaki, értelmes embernek nem is volna szabad meghallani, nem még továbbadni, mivel ”a Krisztus koporsóját se ingyen őrizték”. Biztos, hogy nyernék, ha arra fogadnék, hogy a most ellenzők is beoltatják magukat, csak majd egy pár hét múlva.


Hozzászóló: Si
(Ideje: 11-14-2009 @ 06:52 pm)

Comment: 3 hete mindkét oltást megkaptam. Semmiféle mellékhatást nem tapasztaltam. Ha az oltás megvéd a betegségtől, akkor nem érdekel, hogy mennyi haszna van belőle a gyógyszeriparnak, a gyógyszertárnak, vagy bárkinek. Mért pont ők dolgoznának ingyen, mikor mindenki pénzből él?


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-14-2009 @ 10:51 pm)

Comment: Már adott betegségeim mellett háziorvosom nem javasolta az oltást. (Vagy kár belém??:)) A férjemet beoltották, azóta köhög, prüszköl... Más esetben kis náthának fognánk fel, de most sokan, és sokat profitálnak ilyen nüanszból:))


Hozzászóló: Jega
(Ideje: 11-15-2009 @ 11:23 am)

Comment: Én már 2 hete beoltattam magam, mint az utóbbi években mindig. Semmi bajom nem lett tőle. Ugygondolom túl van lihegve ez a kérdés. Sok butasággal, tudatlansággal teli információ látott napvilágot, mondjam úgy 'hiteles' emberek szájából. Szerintem is, a legnagyobb ellenzők is beoltatnák magukat majd. Az tény, hogy ezt az illetékeseknek sokkal de sokkal jobban kellett volna lekommunikálni az emberekkel. Ezért is nagy a felelőség bármilyen leírt, elmondott szónak.


Hozzászóló: szavathna
(Ideje: 11-15-2009 @ 04:02 pm)

Comment: Az idén talán kihagytam volna, de háziorvosom figyelmes volt és eltette nekem. Így megkaptam mindkettőt. Néhány napig jobban éreztem a karjaimat, de ha véd megérte!


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 11-16-2009 @ 10:40 pm)

Comment: Igazából fogalmam sincs, hányadán álljak ezzel az új típusúnak kikiáltott vírussal. Beszéltem az orvosommal, akihez évek óta járok már allergiám és asztmám miatt, és az ő véleménye az volt esetemben, hogy mivel a tüdőm évek óta gyógyszeres kezelés alatt áll, nem javasolja a dolgot. Én pedig hallgattam rá, és nem oltattam be magam. Mellesleg tényleg nem tudom hova tenni a dolgot. Valami meggyőzően sugallja, hogy ebben nagyobb a szerepe a politikának, a "lehúzásoknak", mint annak, hogy ne kapjuk el ezt a vírust. Ám kizárólag erre alapozni ugyancsak nagy butaság lenne, ha én nem állnék az említett gyógyszerekkel kezelve már régóta, gyanítom beoltatnám magam. Így azonban reménykedem, hogy sem én, sem senki más nem lesz további áldozata ennek a ronda betegségnek. Igazságot tenni azonban nem lehet 100%-osan az üggyel kapcsolatban, így véleményem szerint ebben minden benne van. Politika, pénzlehúzás, elővigyázatosság, gyógyítás... Minden, mint a búcsúban...


Hozzászóló: trendo
(Ideje: 11-17-2009 @ 01:01 pm)

Comment: Röhögök az egészen! Azelőtt azt nem hitték el az emberek, mikor a hatóságok közölték, hogy nincs járvány! Most azt nem hiszik el, hogy van. Azok, akik szemrebbenés nélkül beszednek mindenféle "csodaszert", azok kételkednek abban az oltóanyagban, amit az állami intézet bevizsgált és minősített. Ha a gyártó nyilatkozik bármiről, ő ugye anyagilag érdekelt. Ha a vetélytársa, akkor az meg ellenérdekelt. A függetlenek meg le vannak fizetve. Én nem oltatom magam. Nem bizalmatlanság vagy politikai hovatartozás okán, hanem abból a megfontolásból, hogy egy jólevegőjű helyen gyakorlatilag magam vagyok, napokig nem találkozok senkivel és a TAJ kártyám meg vagy 60 km-rel odébb van leadva. Amúgy a legközelebbi patika (ahol nem tudom, van-e anyag) jó két óra járás oda-vissza. De kívánom mindazoknak, akik pusztán ideológiai okból döntenek egy ilyen szakmai kérdésben, csak azért, mert egyik vagy másik pártsajtót olvassák, hogy néhány napig élvezzék a flu örömeit, függetlenül attól, hogy kaptak-e oltást vagy sem.


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-17-2009 @ 03:57 pm)

Comment: Egyre aktuálisabb a kérdésfölvetés, mert mostanában kezd kiteljesedni a járvány. Eddig anyagi megfontolásból nem oltattam be magam. Ügyfelek nem hoztak pénzt. D az egészben a legszörnyűbb, hogy én is a politikát érzem a kérdés mögött. 1., A vitaindítással ellentétben én úgy tudom, hogy a szakmai szervezetek egységesen az oltóanyag mellé álltak, kivétel néhány személyes vélemény ezeknek a szervezetek tagjai közül. 2., Úgy tudom, hogy a vakcina alapanyagát külföldről vásároltuk. talán USA, Franciaország, vagy mit tudom én, de nem Burkina-Fasó-ból. Tehát, ha azokban az országokban bevizsgálták, és megfelelt, miért nem hiszünk nekik, plussz saját gyógyszer ellenőrzési mechanizmusunknak? 3., Minden tiszteletem a háziorvosoké. De hogyan lehet az ellenvélemény, hogy nem tudjuk, hogy milyen reakciót vált ki az oltóanyag? Ezek szerint egyrészt nem hisznek saját egészségügyük által elfogadott kontroll eredményekben, másrészt elvárnak többéves ellenreakció eredményeket az egy évre szóló oltóanyaghoz? 4., Éppen Szegeden nyilatkozta néhány napja két szülő, hogy nem oltatja be a gyerekét, mert az osztályban nem volt még megbetegedés. Kérdésem: ha holnapután a fele osztály hiámyzik, és belőlük csak kettő H1N1-es, és éppen nincs a gyógyszertárban oltóanyag, akor természetesen más lesz a felelős? Lehetne sorolni a kérdéseket, illetve az azokra adott válaszokat. Lényeg, hogy döntsön mindenki saját maga. Akinek nem lesz semmi baja, az biztosan jól döntött.


Hozzászóló: trendo
(Ideje: 11-18-2009 @ 06:05 pm)

Comment: Na, amint hallom, most már ideért a járvány hivatalosan! Indulhat a tömeghisztéria és anyázás második menete. :)))


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 11-18-2009 @ 07:39 pm)

Comment: Én bízom az immunrendszeremben. Annyira erős, hogy még azok az orvosok sem tudták tönkre tenni, akik nem igazán álltak a hivatásuk magaslatán. Szerencsére, nem ez a csoport a nagyobb létszámú. Nekem megvan a magam oka, ami miatt megrendült a bizalmam az orvostársadalomban. Döntésemben nem befolyásolt a politika, bár azt látom, hogy milyen nevetségesek a képviselőink. Példaképemtől idéznék. Azt hiszem, nagyon aktuális: "Halál ellen nincs orvosság, de az élet ellen annál több - Rejtő Jenő"


Hozzászóló: veva
(Ideje: 11-19-2009 @ 12:24 am)

Comment: Múlt héten beoltattam magam mindkettővel (mert a régebbivel, már elég régen oltogatnak) és nem azért, mert ingyen volt! :P ------------------------------------ Ha megbetegednék, sokkal többe kerülne nekem is (elég a sok összegyűjtögetett betegség miatti gyógyszerre kiadni a pénzt!). ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ...és akkor arról még nem is beszéltem, hogy hány embert tudnék megfertőzni, pedig tulajdonképpen szeretem őket!


Hozzászóló: tiszavirag
(Ideje: 11-21-2009 @ 10:27 pm)

Comment: Én eddig sosem oltattam be magam influenza ellen (mindegy, hogy A típusú, vagy ennek a H1N1 változata). Azt tartottam, hogy át kell esni egy-egy betegségen, nem hiszem, hogy az erősíti az embert, ha kikerülöm. Veszélyes betegségnél az oltás szükségszerű, ez tény. De az influenza néhány napos láz, esetleg tüsszögés, és ennyi. Egészséges embernél nem hiszem, hogy szövődményekre lehet számítani. És hiába nem kapja el valaki oltás miatt a betegséget, attól még terjesztheti a vírusokat, vagy nagyon leegyszerűsítem a dolgokat? Kezdek elbizonytalanodni. És mi a helyzet az oltással, ha mutálódik a vírus, mire hat és meddig? Mint ahogy most is történt, néhány hónap alatt.


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 11-22-2009 @ 09:20 pm)

Comment: udv imrem...itt is sokan hezitalnak az oltoanyag hatasossagan, szuksegessegen, stb. En meg kell mondjam be vagyok tojva, es nem igazan szeretnem beoltatni magam. Mar csak azert sem mert az itteni egeszsegugyben meg annyi bizodalmam sincs, mint az otthonieban...mit is mondhatnek. En remenykedem hogy a szeretteim es jomagam meguszom influenza nelkul ezeven is. Bar Melinda es a gyerekei mar atestek a sertes es az A tipusu influenzan is....problema es komplikaciok nelkul...No comment, itt eleg nehez eldonteni mit higyjen az ember. Panik es retteges a tevebol, nyugalomra intes a gyerekorvosoktol.SEGITSEG!!!!!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds