[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 91
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 91


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

irtózat
-: veva
Ideje:: 12-15-2009 @ 08:21 pm


Ha néztetek ma híreket, biztosan láttátok, mi történt tegnap a városban, ahol élek. Mégis arra kérlek titeket, hogy ne gondoljatok csakis rosszat az én városomról!

Dél körül hallottam a hírt, hogy tegnap kettős gyilkosság történt. Azóta egyre hatalmasabb erővel tör rám a bánat, hisz én abba az utcába járok a kozmetikusomhoz, s utána abban a boltban szoktam vásárolni, ahol befejezte másokon való tombolását az őrület.
Hogy merjek ezután arra járni?
Ki tudja, mikor lépek olyan helyre, ahová kifolyt a két ember vére?
Hogyan, milyen gondolatokkal élnek tovább azok, akik látták az irtóztató eseményeket?
Mitől tud így lealjasodni az ember, hogy istent játszva életeket vesz el?

Miért?
Miért?
Miért?
Istenem miért?

Minden porcikájában inog a társadalom.

Buta limonádé, és erőszakos filmeken nőnek fel az emberek.
A média szenzációt hajszolva fut az ehhez hasonló hírek után, s mindent megmutat, amin a néző szörnyülködhet, nem egyszer taposva a lefotózott emberi méltóságán. S ha már sikerült egy jól sikerült szörnyűséges képsort összeállítani, azt még hónapok múlva is előveszi.

Én úgy tanultam, hogy a szabadság addig az, amíg nem lépek át egy határt, ahol már egy másik ember szabadságának és életének határait rombolnám, ha továbblépnék.

A sajtószabadságnak hol vannak a határai?
...és úgy egyáltalán az emberségnek?!

Úgy tűnik elkanyarodtam, pedig nem.
Ez is irtózat.

Tegnap este (vagy éjjel?) volt egy film, ahol a férfi - halász lévén - büdös halszagú volt, a másik főszeplő, vagyis a nő szerint.
Azon gondolkodtam, hogy mitől büdös a hal (hisz vízben él)?
Egy közmondás szerint (népi bölcsességeknek is nevezik őket) a fejétől.

Jön a választás, és én előre félek.
Mekkora bűz lesz itt, ama bizonyos fejektől!?
(mindegy, hogy jobb-fej vagy bal-fej, mindegyik "halfej")

 



Utoljára változtatva 12-15-2009 @ 09:17 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-16-2009 @ 07:07 am)

Comment: Nem gondolok rosszat a városodról, valóban tele vagy félelemmel. Nem szabad. Arra kell gondolni, hogy minden rendben lesz. Szegeden is volt gyilkosság, talán még emlékszel rá, Z.Nagy - cukrászfamiliát tették el láb alól, a gyerekeikkel együtt. Robi fiam akkor volt kicsi, én is féltem, ráadásul egyik iskolatársam volt kint helyszínelni, nagyon sok mindent mesélt. Nos, a képzelet meg olyan, hogy álomban végigjátsza. Nem is olyan régen meg Tompán volt gyilkosság, vagy nézd meg a pécsi esetet. Nagyon félő ezekről a tettekről beszélni. A rádióban, újságban, tv-ben csak ezekről beszélnek, szinte beleivódik a tudatba, akárcsak a félelem. Amikor mégy a kozmetikushoz, vagy a boltba, mondogasd magadba, hogy: nincs semmi baj, és akkor a feszültség is oldódni fog benned. Szebb napokat kívánok Neked.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-16-2009 @ 08:21 am)

Comment: Mióta nem nézek tévét, egészen megváltozott az életem. Azóta csupa szép dolgokat látok meg az életből, és hitetlenkedve fogadom, hogy tényleg megbolondult volna a világ. Persze, ez szörnyű! Szörnyű, hogy az emberek legyilkolják egymást. De talán száz évvel ezelőtt nem volt ilyen? Teljesen igazad van: hol van a média felelőssége? Hol van a média által bemutatott világban a teljesség? Miért gondolják, hogy arra van igénye az embernek, hogy a borzalmat és a primitívséget nézze? Persze, hogy odaszegez a képernyő elé a hitetlenség! De ez azt jelentené, hogy erre van igénye a nézőknek? És ha erre van igénye, akkor azt ki kell elégíteni? Őszintén sajnálom Vevácska, hogy épp a te városodban "aratott most az őrület", de tiszta szívemből kívánom, hogy maradjon benned a hitből, a szelídségből és a mosolyból, mert ezzel lehet adni, mert ilyenekkel éltethetjük egymást igazán.


Hozzászóló: 102
(Ideje: 12-16-2009 @ 08:59 am)

Comment: Vevácska, tiszteletben tartva azt, hogy Te másképp látod, hadd írjam ide a saját véleményem én is, mielőtt megindul a helyeslés, helyeslés, helyeslés ... :) Na, szóval hadd írjam ide, hogy részemről nagyon nem mindegy, hogy bal-fej vagy jobb-fej, és úgy gondolom, hogy vannak ezzel így még páran mások is. Nem gondolom, hogy megítélhető, kevesebb ez vagy több a semlegességnél, vagy a mindent elutasításnál, hiszem hogy senki nem is ítéhet afelett, ki mit gondol. Aztán itt az adott városról való "rosszat" gondolás. Ennek semmi értelme ... ahogy semmi értelme annak sem, hogy a médiában megjelenő "erőszakot" hozzuk fel bármi ilyenért okként. Gyilkosságok mindig történtek, őrültek, gyilkosok, sorozatgyilkosok mindig születtek, többezer évvel a televízió feltalálása előtt is, sőt valószínűleg bármiféle "istenség" feltalálása előtt is ... egyszerűen a NAGY SZÁMOK TÖRVÉNYE és a természet véletlenszerű volta alapján. Teljesen biztos vagyok benne, hogy mondjuk az ezer főre eső gyilkosok száma nem nagyon emelkedett az utóbbi pár ezer évben. Ez a tegnapi dolog pedig ugyan engem is mélyen elborzaszt, de reálisan nézve megtörténhetett volna, itt a szomszéd utcában, vagy Johannesburgban, vagy egy kis kínai faluban, Veled, velem, vagy egy ismeretlennel. Ez nem az adott városról szól. (Ha így volna, mit kéne gondolnunk Debrecenről például, az ottani sorozatgyilkosok kapcsán.) Ha pedig lehet egy szavazatom TV-ügyben, én határozottan a TV-re szavazok, és a JÓ akciófilmekre! De ettől még valószínűleg sosem fogok senkit machete-vel kivégezni ... :) Ennyit szerettem volna ... Ölelés, B.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 12-16-2009 @ 10:59 am)

Comment: Köszönöm a vigaszszavakat Blue és Ági! Nagy szükségem volt rájuk. Még mindig rámtör a sírásos hangulat, ha eszembe jut (és miért ne jutna?). ------------------------------- Ági! A mosolyt most tanulom újra. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kedves Bészám! Nem akartam én politizálni (bár én sem állok teljesen középen, csak már hinni nem tudok a nagyhangú embereknek), csak kerestem, hogy miért is történhetett. Sok minden más mellett, biztosan volt hozzá köze a pszichiátriai osztályok (sőt intézmények) csökkenésének. Hogy olyanokat is magukra hagynak, vagy inkább saját belátásukra (ami ezek szerint még lehetséges, hogy zavart) bíznak, akikkel foglalkozni kellene, s felügyeletre szorulnának. A társadalom felelőssége ezért (is) jutott eszembe. ...és igaza volt Bluenak, mert tényleg lejátsza a képzelet, sőt tovább is, mint a valóság, s ezért van bennem ez a borzalmas irtózat, de a képzeletemet ki nem téphetem magamból, mint ahogy a szívemet sem, mert arra meg minden súlyt ráhúzok.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 12-16-2009 @ 02:51 pm)

Comment: Esik a hó. / Belepte már a háztetőket, utcákat (bár az olvad, mert rögtön le is sózták), járdákat, az iroda ablakából látható dombon lévő erdőt (ahol időnként mesék teremnek). / Fehér a táj, mintha tiszta lenne. / A természet takarít. / A lelkemben is csendesül a düh, bánat, szégyen keveréke. / Amit az ember el tud rontani, azt mindent el is ront. / A természet igyekszik helyrehozni. / Én ebben is Istent látom.


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 12-17-2009 @ 12:33 am)

Comment: Megértem irtózatodat, minden téren... Emlékszel a veszprémi Cosma -gyilkosságra? Szőrnyű volt, de számomra a legszőrnyübb, hogy mindkét gyermekem ott bulizott azon az éjszakán Veszprémben... Nem messze a brutalitás helyszínétől... A gondolatába is belebetegedtem, duplán... hisz maga a gyilkosság is elborzasztott, és, hogy akár a gyermekeim is ott lehettek volna...(Írtam is egy "véres" verset erről...) Tévét nem nézek. Egyrészt, mert számomra nem az a szenzáció, amiről ott beszélnek, amit mutogatnak, másrészt meg, mert nem objektívek. Mondhatnám úgy is: elferdítenek tényeket, sőt: hazudnak. Nem. Nem nézek tévét, csak ritkán, és ez így jó nekem. A városodra senki nem haragszik. Sajnos ezek az események nem helyfüggőek. Megértem vívódásodat, irtózatodat, átéltem, a fent említett események után... Hetekig kísértett az iszonyat..:(( Puszillak, és próbálj megnyugodni! Zsuzsi


Hozzászóló: veva
(Ideje: 12-18-2009 @ 12:33 am)

Comment: Köszönöm Zsuzsi! Lassan már nyugszom. Akkor lesz nehezebb, ha majd arra kell mennem. -------------------------- A városomat meg azért emlegettem, mert valaki egy fórumon (ahol először láttam leírva, s már nem vehettem liftben hallott pletykának az esetet), teljesen lenézően nyilatkozott az itt élő emberekről, a rossz példákból kiindulva általánosított. Egyrészt rosszul esett, másrészt meg tudom, hogy az ilyen előítéletekből milyen rossz, és szinte visszafordíthatatlan események tudnak kiindulni.


Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 12-21-2009 @ 02:03 pm)

Comment: Ahogy 102-es fórumtársunk is megírta: Helyes a bőgés oroszlán! Sajnos számolni kell azzal, hogy egyre több lesz az ilyen dolog. Íme egy link arról , hogy mik lehetnek ennek az okai. Én is nemrég kaptam egy közös ismerősünktől, azóta olvasgatom őket. http://www.google.hu/search?hl=hu&source=hp&q=mert+az+utols%C3%B3+napokban+lesznek+az+emberek&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=&aq=f&oq= Üdv! Mini


Hozzászóló: veva
(Ideje: 12-22-2009 @ 12:58 am)

Comment: Úgy tűnik nekem, hogy kicsit félreértődtem, de lassan lecsorog ez az írás, s lekerül a süllyesztőbe... - mint ahogy a napok is visszaváltottak a régi ritmusba. Észrevehetetlenül, de egyre hatalmasabb lesz a közöny. Még az érzékenyebb lelkületűeket is leteperi. :(


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds