[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 252
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 252


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Esettanulmány
Ideje:: 02-22-2010 @ 07:56 am

Történik napjainkban.

Szereplők:

sértett
vádlott
gyanúsított(ak)
tanú(k)
szellemek

Esemény rövid leírása

Első jelenet

A vádlott szellemeket lát. Nem tudván megkülönböztetni a láthatót a látszattól egy blogbejegyzésben teszi közzé az általa igaznak vélt hallucinációit.
A sértett Oscar díjra érdemes türelemmel reagál.
Egyes számú gyanúsított hozzászól a bloghoz, figyelmen kívül hagyva a hallucináció tényét, megragadja az alkalmat, hogy beszámoljon saját érzéseiről és meglátásairól egy letűnt időszak fényében.

Második jelenet

Az üzenőfalon szokatlan köpködés jelenik meg. Egyes számú gyanúsított értetlenkedve figyeli az eseményeket.
Újabb blog kerül a nyilvánosság elé. Az egyik tanú a következőket írta:
"Szerencsére engem akkor is elolvasnak, ha rossz helyre teszem a vesszőt vagy a felkiáltójelet, sőt még akkor is, ha kijelentő mondat után pontot teszek, holott gondolatjel következik.
Hogy mik vannak?
A minap valaki nagyon szerette volna, hogy felvegyem a kesztyűt, de nem tettem.
Ha az illető most olvas, és bizonyára magára is ismer, üzenem neki, hogy „toll a füledbe!”

"...néhány alattomos sunyi irigy féreg is előkerült a múltból…
Így ezúton üzenem ezeknek a sunyi alakoknak, hogy most aztán nagyon rossz fát hugyoztatok le!"
 
Egyes számú gyanúsított megszólítva érzi magát, tekintve, hogy a minap ő figyelmeztette a tanút, hogy a kijelentő mondat után nem kell pont, ha utána gondolatjel következik.

Harmadik jelenet

Egyes számú gyanúsított rátalál a fórumon a bizonyítékokra. Összefüggést vél felfedezni az üzenőfalon megjelent köpködés és a sötét oldalként emlegetett szellemek között. Meg sem fordul a fejében, hogy bárki is azokhoz a bizonyos szellemekhez sorolná őt, így beleolvasva a bizonyítékokba, első reakcióként észrevételt fűz a látottakhoz, melyben a Mónika show-hoz hasonlítja a társalgás színvonalát.
Időközben a tanú blogja alá sorakoznak a sértetthez közelállók, biztosítva egymást az összetartozásról.
A következőket olvashatjuk:
"Nagyon emberi!"
"Örülök a blogodnak!"
"Végtelenül szeretnivaló, ahogyan írsz."
"Szívemből írtál."
"Mindenekelőtt egy hatalmas köszönet ezért a bejegyzésért."
stb

Egyes számú gyanúsított döbbenve tapasztalja, hogy barátnőjének hitt társa is a tanú alá sorakozott.
Ekkor válik világossá számára, hogy ő is a gyanúsítottak között van, és hogy a többiek szövetségesként egy csoportba tömörültek a sértett védelmére, habár sejtelmük sincs, hogy ki ellen kell megvédeni a sértettet.
Másnap újabb tanú nyilatkozik a fórumon arról, hogy látta az egyes számú gyanúsítottat a szellemek között, ez a nyilatkozat azonban vigyázó éberségének köszönhetően, csak percekre látott napvilágot.

Záradék

Sértett:

Kára felbecsülhetetlen. Emberi és tulajdonosi minőségében meggyalázták. Nyílt tárgyalást akar, ezért közzé teszi a bizonyítékokat. Később emelt fővel távozik a színről.

Vádlott:

Még mindig nem fogja fel, hogy szellemeket lát. Bár egyetlen valóságos személlyel nem lép kapcsolatba, minden elhangzó információt igaznak vesz, és továbbharcol vélt igazáért. Az elrettentő alpári stílus sem ösztönzi arra, hogy kételyeket támasszon a szellemvilággal kapcsolatban, illetve, hogy elhatárolódjon azoktól, akiknek egyetlen valódi célja van: megőrizni szellemségüket.

Tanú(k):

Védik, ami az övék: a tulajdonost, az otthonukat, mindenüket. Gyanún felül állnak, tehát nem kockáztatnak semmit, ha a szellemvilág területére merészkednek és ott hősies helytállással véleményt nyilvánítanak, amelyre azonban nincs érdemi reakció.
A jelenetek végén kissé csalódottak, hogy az igazság nem derülhetett ki, de ellégedetten konstatálják szövetségüket. Ugyanakkor nem tartják szükségesnek az általuk okozott sérelmek rehabilitását.

Gyanúsított:
Teljes tanácstalanság és értetlenség jellemzi. Ő is védeni szeretné mindazt, amije van, de ezek után kérdés, hogy mi is az, ami az övé. A becsülete? Amelyet megkérdőjeleztek? A többiekkel való összetartozása, amelyből kirekesztették? Ha szól, magyarázkodásnak tűnhet, ha hallgat, akkor cinkostársnak pecsételik. Végül a szólás mellett dönt. Az események során ő is elszenvedte a maga sérelmeit, csak épp azt nem szellemek okozták, hanem azok, akikről biztosan tudni vélte, hogy valódiak.

Szellemek
: Ők is azt védik, amijük van. Az anonomitást, ahol a gyalázkodást büntetlenül továbbfolytathatják. Ez a kor ezt lehetővé is teszi számukra.

Még mielőtt azonban nagyon sajnálnánk magunkat a kor miatt, megemlíteném, hogy volt oly kor is, mikor szappant főztek az emberből. Az valódi tragédia volt, ez csak egy szánalmas színjáték.



Utoljára változtatva 02-22-2010 @ 07:56 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: zoria
(Ideje: 02-22-2010 @ 08:47 am)

Comment: Kedves Szemilla! El kell mondjam neked, hogy nagyon szégyellem az elhíresült alpári megnyilvánulásomat. Nem mentesít, hogy az agyamat elborító indalattól vezérelve jött ki ez a mondat. Tudomásul kell vennem, ha ide akarok járni még sokszor szembesülnöm kell ezzel a meggondolatlanul felírt mondattal. Már csak bízni tudok benne, hogy ez volt a legnagyobb "bajkeverés" a múlt héten. Mert gondolom itt minden egyéb megnyilvánulás megfontolt volt és csak jó szándék által vezérelt. És nem a tartozom a kemény magba, de én szeretek itt lenni. Épp ezért mindenkitől bocsánatot kérek aki saját ingének tekintette és magára vette a köpködésem. Azoktól különösen, akik békésen próbálták rendezni ezt a helyzetet és most az én köpködésemmel azonosítod őket.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-22-2010 @ 09:22 am)

Comment: Kedves Zória! Én nem azonosítok senkit semmivel, ahogy itt már annyiszor elhangzott, akinek nem inge, ne vegye magára. Azt hiszem, itt mindenkinek akad szégyellnivalója, nekem pl, hogy neveket akartam hallani. Bele sem gondoltam, hogy ez egyfajta besúgást vár el a másik féltől, már ha egyáltalán rendelkezik olyan információval, amely tisztázhatná a helyzetet. Én csak tisztán akartam látni, de mikor Tupir megjegyezte, hogy inkább azoknak kellene színt vallaniuk, akik a névtelenségbe burkolózva olyan bátran "kritizálnak", akkor bizony elszégyelltem magam én is. (Igazi 22-es csapdája: az ilyen alakokról biztosan tudható, hogy nem fedik fel kilétüket, mást számonkérni pedig nem lehet helyettük) Nekem sokat jelent, hogy te vállalod a "részed", és őszintén becsülöm azt a törekvésed, ahogyan a fórumon is igyekeztél a békét visszaállítani. Tudom, mindenki szeretné már elfelejteni a történteket, de remélem, csak akkor hallgatunk róla, ha már nincs mit mondanunk a másik számára. Nekem még van. Köszönöm, hogy szóltál hozzám.


Hozzászóló: Cupi
(Ideje: 02-22-2010 @ 10:37 am)

Comment: Nos van egy hírem. Hogy jó vagy rossz, ezt döntse el akit illet. ::: A gyalázkodó szellemek már nem anonimek. Hogy az érintett mit kezd velük az az ő dolga. De a végeredményt összegezve szerintem -ha így akarták ha nem-, szép, nagy ingyenreklámot biztosítottak egy nagyszerű közösségnek. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-22-2010 @ 11:11 am)

Comment: Ez tényleg jó hír :)


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-22-2010 @ 02:15 pm)

Comment: Szia, Szemilla, jó kis szinjátékot kerekitettél itt:-))))) Hála Istennek én nem ismerem sem a szindarabot sem a szereplőket igy végignézhetem a játszmát a balkonról:-) Üdvözöllek Teru


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-22-2010 @ 03:22 pm)

Comment: Kösz, Teru! Úgy van, ahogy mondják: isten elvesz az egyik kezével és ad a másikkal :) A balkon a legjobb hely az ilyesmihez:)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-22-2010 @ 10:22 pm)

Comment: "Tragédia: olyan színjáték, ill.drámai mű, amelynek cselekménye tragikus végkimenetelű konfliktust hordoz....... Komédia: kisszerű hősök ütköznek össze, és a küzdelembe belebuknak v. nevetségessé, válnak.".....Majd eldöl, hogy melyik...Ezt itt az élet íratta... A végkifejlet jogiprocedúra, és tájékoztatlak majd benneteket. Az internetes bűnözés ellen, még kevés a precedens, reméljük előbb utóbb rájönnek az illetékesek, hogy jobban oda kellene figyelni a szabályok alkotásánál, erre az új médiára is....


Hozzászóló: veva
(Ideje: 02-22-2010 @ 10:36 pm)

Comment: A balkon? Legalább barna, ahol a bús donna? Vagy a Júliáé? Érdekes! Általában a nők helye a balkonon van... - a férfiak oda leginkább csak integetni járnak. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bocs, hogy elhumorizálom (azaz próbálom) ezt az egészet, de már szeretnék túllépni ezen, hogy tudhassam, ha elmegyek, valamennyire békésebb itt a tenger... - a hangulat hullámainak tengere! :)


Hozzászóló: aranytk
(Ideje: 02-22-2010 @ 10:52 pm)

Comment: Drága Szemi, én most csak annyit tudok mondani, hogy ölellek, nagyon...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-23-2010 @ 07:31 am)

Comment: Anna, hát ezt mondtam én is! Végre. Hogy illetékesek és szabályok... Mert amíg nincs baj, addig nincs baj, de mikor baj van, akkor a JÓ szabályok sokat segítenek. Láttad a Felforgatókönyvet? Nagyon jó film. Abban van, hogy egy fickó azt érzi, valaki írja az életét. Elmegy egy irodalomprofesszorhoz, hogy segítsen kitalálni, kinek a hangját hallja a fejében. "Komédia, vagy tragédia?" - kérdi a prof... Amíg a darab véget nem ér, ez sosem derül ki igazán.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-23-2010 @ 07:33 am)

Comment: Vevácska:))) Azt mondják, kritikus helyzetben fejlődik az ember humora:))) A tiéd elég kifejlett:))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-23-2010 @ 07:34 am)

Comment: Drága Aranykati, én is nagyon. :)


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-24-2010 @ 07:54 am)

Comment: "Vádlott: Még mindig nem fogja fel, hogy szellemeket lát. Bár egyetlen valóságos személlyel nem lép kapcsolatba, minden elhangzó információt igaznak vesz, és továbbharcol vélt igazáért. Az elrettentő alpári stílus sem ösztönzi arra, hogy kételyeket támasszon a szellemvilággal kapcsolatban, illetve, hogy elhatárolódjon azoktól, akiknek egyetlen valódi célja van: megőrizni szellemségüket." Vádlott az utolsó szó jogán elmondaná, hogy többször szólt a szellemekhez, hogy ne kísértsenek, jelenjelenek meg nyílt, emberi alakjukban, és elutasította a sértett elleni ok nélküli, gyűlölködő személyeskedéseket, amikben a szellemek csak pocskondiázzák a sértettett, noha vádlottat azzal a megjelöléssel hívták társaságukba, hogy céljuk a "jobbátétel." Miután ez nem teljesült, felhívta a tanúk és sértett figyelmét, hogy van egy rossz oldal... Önmagát nyilvánosan vállalta, megnevezte. Elrettentő alpári stílusból közel annyit kapott ezért, mint a sértett. Többszöri nyílt, és magán bocsánatkérését durván elutasították, és hazugnak bélyegezték. Mára neki sem maradt más, mint bűnbánata naivitásáért, elveszített barátságok, és önmagával szembeni becsülettudata, amit mindenki megkérdőjelez. Önmagát védeni nem akarja, de figyelmeztet, hogy a szellemek jól képzettek. Idézek tőlük: van, aki órákig utazik, hogy Free IP címről írjon, ahonnan nem tudják azonosítani. (Mondjuk egy távolabbi városi könyvtár, stb... ahonnan azonosítása lehetetlen. Vádlott lelkiismeretével felvállalja írásait, de ELHATÁROLÓDIK a további esetleges szellem-gyülekezőktől, akik nem biztos, hogy leálltak, csak ügyesen tudtak/tudnak láthatatlanná válni.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-24-2010 @ 09:57 am)

Comment: Nefi, szép dolog a harc, de tudod, hogy van a mondás: hülyével ne állj le vitatkozni, mert összekevernek vele. Sajnálom, biztosan te is megszenveded ezt az egészet, de ideje lenne már belátni, hogy te is vétettél, ha mást nem, azt biztosan, hogy szóbaálltál velük, és úgy tálaltad itt az információt, mint hiteles bizonyítékot.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-24-2010 @ 10:10 am)

Comment: Kedves Szemi! Mutass nekem olyan embert, aki sosem tévedett, és sosem vétett! Én belátva hibáimat nem tudok mást tenni utólag, mint megbánva azokat bocsánatot kérni.... újfent....


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-24-2010 @ 10:32 am)

Comment: Nem mindegy, Nefi, hogy az ember miben téved és miben vét. Tanulni kell... tanulni és tanulni... Nem vádaskodni, ítélni, hanem tanulni. Anna, ha másból nem, hát emberségből most ötösre vizsgázott, jó lenne pl, ha ezentúl nem bántanás -még akaratlanul sem. Nem azért, mert ezt kívánja az érdek (és a közérdek), hanem mert ő is csak emberből van, és ő sem bír mindent a végtelenségig. Bocsánatot kérni fontos, az hogy itt lehetsz, azt gondolom, azt is jelenti, hogy megbocsátottak. Nem kell szégyellned magad, mert az nem visz sehova. Tanulj, Nefi, a történtekből és akkor nem volt hiába.


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 02-24-2010 @ 10:42 am)

Comment: Kedves Nefi! Ne haragudj ,hogy megszólalok, nem akarok újabb tüskéket, de egy biztos: mikor kezdett volna lecsengeni az egész Te egy újabb blogot tettél fel ami újfent sértő volt.Én úgy gondolom ez egy tanulságos eset volt mindannyiunk számára. Könnyebb lett volna ha leírod kik voltak a "sértő" oldalon a résztvevők. Nagyon szövevényes az egész dolog és most megint sejteted, hogy máshol újra kezdték?Mit és miért? Üdvözöllek!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-24-2010 @ 10:50 am)

Comment: Attila, bár nem nekem címezted a kérdést, de azt hiszem, innen kezdve bölcs ember rábízza a harcot Annára és igyekszik megbízni azokban, akik körülveszik, "mert inkább száz bűnösnek adjam meg a bizalmat, mint hogy egy ártatlant vádoljak."


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 02-24-2010 @ 11:13 am)

Comment: Miért van az, hogy harcolnia kell? Tudod Szemilla én az úgymond versenyszférában dolgozom, mint alkalmazott. Itt világos szabályok vannak, ezeket a tulajdonos határozza meg. Végzem a munkámat amivel hasznot termelek és ennek töredéke a bérem. Amennyiben ez nekem nem tetszene, kereshetek mást! Ez a szabadság az alkotóknál is megvan! Még valami, attól, hogy imádok itt dolgozni és már jó ideje teszem ezt a cég alakulásától, SOHA NEM LESZ az enyém! Szeretek itt dolgozni és nagyon drukkolok,hogy túléljük a válságot. Üdvözöllek!


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 02-24-2010 @ 11:20 am)

Comment: Bocsánat ezt nem írtam le! "mert inkább száz bűnösnek adjam meg a bizalmat, mint hogy egy ártatlant vádoljak." Én soha egyetlen bűnösnek nem adom meg a bizalmat, de egyetlen ártatlant sem volnék meg! Megkövetem azokat akiket megbántottam, nem ítélek el senkit, de a bűnösöknek nem nálam kell keresnie a "bűnbocsánatot"!Üdvözöllek!


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 02-24-2010 @ 11:22 am)

Comment: Javítás:"egyetlen ártatlant sem vádolnék meg!"


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-24-2010 @ 05:26 pm)

Comment: Aha:) most már csak az a kérdés, hogy honnan lehet azt tudni a jelen esetben (példának okáért), hogy ki a bűnös és ki az ártatlan?


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 02-24-2010 @ 06:29 pm)

Comment: De hát az "..." szerintem azt jelentheti amit te is mondtál. Én is elnézést kértem tőled, mert azt hittem mérgemben nekem van igazam veled kapcsolatban, olyan jó, hogy tévedtem.......Bár így józanul is vannak emberek, akiket a másik oldalhoz sorolok. szeretettel


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 02-24-2010 @ 06:47 pm)

Comment: Kedves Szemilla! Én arra alapoztam amit felül Cupi írt! Ő biztosan tudja,gondolom! Egyébként az általad írt idézet érdekes jogi kérdést feszeget, megérne egy Blogot!


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 02-24-2010 @ 11:50 pm)

Comment: "Még mielőtt azonban nagyon sajnálnánk magunkat a kor miatt, megemlíteném, hogy volt oly kor is, mikor szappant főztek az emberből. Az valódi tragédia volt, ez csak egy szánalmas színjáték."- te is verbális szappan lettél ebben a "színjátékban" akaratodon kívül, neked sem tetszett. Másnak sem. Hidd el.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds