[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 239
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 239


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A nők ereje
Ideje:: 02-26-2010 @ 10:49 am

Olvasom félbehagyott regényemet. Nem tudtam befejezni, egyszerűen nem voltam hiteles a folytatásban. És valahogy úgy érzem, most jött el az idő. A regény utolsó része a megpróbáltatásokról szól, a családról, a fájdalomról, a nők erejéről. Azt hiszem, most már megkaptam hozzá azt a lelkiállapotot, amellyel sikeresen megírom amit már több éve alkotok.

Részlet a műből, ami számomra most a legaktuálisabb (pedig fura módon egy éve írtam):

"Manisha vonakodva, de leült a nő lábához, aki a fázó kislányra való tekintettel esővédett helyre húzódott.
-          Tudom, azt mondják rólam, bomlott az elmém. Nem csoda, hogy félsz tőlem.
-          Nem félek, csak… sosem látta még női sadhu-t…
-          Egy ősi, bramin család leszármazottja vagyok. A bráhminok nem házasodhatnak, szüleim és őseik azonban más szabályok szerint éltek. Én ugyanezt teszem, ezért bélyegeznek meg a papok az elmeháborodottsággal.
-          De miért teszik?
-          Én a nő istenségét előbbre tartom a férfiaknál. Bár a férfi nemz, a nő fogan és ő nevel testében új életet. Az istennők imádata nem tiltott dolog, de a hétközapi asszonyok hozzájuk hasonlítása már nem tetszetős.
-          Nem értem szavaid.
-          Nézd meg a bargadokat. Érzed bennük a teremtés erejét?
-          Igen. Mindig is éreztem. Mintha templomok lennének.
-          Mert azok is. Újabb és újabb ágak vernek gyökeret a földbe, miközben a korona tör az ég felé.  Olyanok ők, mint az asszonyok. Nézd meg az ilyen fák törzseit. Mint egymásba kapaszkodó, összefonó párok. A teremtést ábrázolják, az ágakról lecsüngő indák, melyek gyökeret vernek – ők pedig gyermekeik, melyek a teremtés násztáncából fogantak. Te is egy bargad vagy már, lányom, hiszen gyermeked született. És minél több gyermeked lesz, annál erősebb leszel. Aki egyszerre tör az ég felé és kapaszkodik szilárdan a földbe, összeköti eme két részt - hasonlatos az istenekhez.
Manisha zavartan hallgatta a nőt.
-          De a házat férjem még előttem építette, és még nem voltam itt akkor…
-          Az azt jelenti, hogy nagyon fontos számára a család. És nem véletlenül vezetett őhozzá az utad. Eme liget lesz számára a megnyugvás, ha visszatekint erre az életére. Nagyon szeret téged.
-          Honnan tudod?
-          Látom a szemedben lányom. Boldogtalan asszonyok szemének nincs ily fénye, mint a tiédnek. Szeress, foganj, szülj, és erőd oly nagy lesz, hogy semmiféle vihar nem téphet ki tövestől többé… és emlékezz erre te is, kicsi lány – simított végig Jayita haján -, istenekhez leszel hasonlatos, mint ahogyan a nők mindegyike az."

(Megj.: az banjánfákat hívják Indiában bargadoknak, íme két kép róluk) 



Utoljára változtatva 02-26-2010 @ 10:56 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 02-26-2010 @ 11:14 am)

Comment: Gyönyörű fák! Különös, szép és érdekes írásrészlet. Nekem nagyon tetszett, hogy úgy írsz, mintha köztük élnél! :-) Hiába, az indiai gondolkodásban és bölcsességben van valami utánozhatatlanul ősi és igaz. Egyszer szeretnék eljutni oda.


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 03-01-2010 @ 02:50 pm)

Comment: Tele vannak soraid bölcsességel, és ezek a gyönyörű képek csak megerősitik szavaidat. Remélem most sikerül bevégezned:-) Szeretettel Teru


Hozzászóló: anyatka
(Ideje: 03-01-2010 @ 05:56 pm)

Comment: Ebben a mostani pillanatomban kapaszkodót, erőt kaptam az írásodtól. Köszönöm!!! Andi


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 03-05-2010 @ 09:39 pm)

Comment: Nagyon örülök, ha tudtatok meríteni belőle. MInden vágyam egy olyan könyv befejezése, ami szórakoztat, tanít, és elvarázsol egyben, mint egy mese. Köszönöm, hogy ti pedig erőt adtok a folytatáshoz!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-05-2010 @ 09:50 pm)

Comment: Bizony, hogy folytasd...Várom, hogy olvashassam...:))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds