[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 235
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 235


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Válasz-társaink :-)
Ideje:: 02-26-2010 @ 12:06 pm

Régóta nem járok egyetlen multi boltba sem vásárolni. Nem vagyok ugyan gazdag, ám nem biztos, hogy az olcsó a jó, és az sem biztos, hogy a drága az tényleg drága. A házunkkal szemben van egy vegyesbolt. Vállalkozó az illető hölgy. Valamit nagyon jól csinál, mert van forgalma. Igaz, nem lesz belőle milliomos. A kenyér nála kettőszáz-háromszáz forint között mozog. Többféle kapható. Ügyesen csak azt tart az üzletében, amit meg is vesznek. Ha olcsó párizsit keresnek nála, szemrebbenés nélkül válaszolja, hogy olyat ő nem ad el, mert az nem igazi felvágott. Volt olyan vásárlója, aki megjegyezte, hogy mennyi minden olcsóbb a … ban, mint itt. Hogy pofátlanság tőle, amiért drágán adja az árut. Hallottam, amikor erre azt válaszolta, ha majd ingyen kapja a villanyáramot, akkor itt is olcsóbb lesz az áru. Egyébként nem olyan zord eladónő, hiszen a pénztárban a visszajáró mellé mosolyt is ad. Mindig.

Álláshirdetést eddig az interneten jelen lévő munkaerő kölcsönző portálokkal karöltve tettem. Mióta kipróbáltam őket, már kétszer is nagyon jó, megbízható vállalatot találtam, ahol dolgozhattam. Eleinte nehéz volt kiszűrni, mert a legtöbb ilyen közvetítő csak úgy van. Nem nevezem meg melyik volt, de az egyikkel mosolyogtató eset történt meg velem. Valamelyik év februárjában regisztráltam hozzájuk. Szépen feltöltöttem az életrajzot. Mellékeltem hozzá levelet. Kitöltöttem minden lehetséges menüt. Napokon belül jött egy telefonhívás, hogy az egyik tanácsadójuk meg fog keresni engem a lakásomon. Mondtam, hogy nem szükséges, mert közel lakom, és akár én is szívesen bemegyek hozzájuk, de a telefonos hölgy ragaszkodott hozzá, mondván, hogy az illető tanácsadónak ez a dolga. Ebben maradtunk.
Telt múlt az idő, közben egy másik közvetítő által találtam munkahelyet. A telefonos eset után egy évre jött egy újabb hívás tőlük. Most ezt inkább párbeszéd formájában ide írom.
- Jó napot kívánok!
- Jó napot!
- Kedves álláskereső. Örömmel keresem, mert egy jó hírem van az ön számára.
- Hallgatom.
- Találtunk egy remek, képességeinek megfelelő állást.
- Ne haragudjon, hogy a szavába vágok, de ugye nem gondolja, hogy egy éve magukra vártam? Ugye nem képzeli, hogy egy év alatt ebben a szakmában nem tudtam elhelyezkedni?
- Ön regisztrált hozzánk, és megtaláltuk a legjobb lehetőséget önnek.
- Nézze hölgyem. Annak idején egy személyes megkeresést is ígértek. Elég közel lakom az irodájukhoz, ezért nem hinném, hogy a tanácsadójuk azóta nem ért még ide.
- Most akkor kell az állás önnek, vagy nem?
- Én úgy gondolom, inkább maguknak kellene a közvetítői jutalék. Mi lenne, ha azért a pénzért néha tennének is valamit? A viszont hallásra.

Társasházban lakom, ahol portaszolgálat is van. A legtöbb ügynök be sem jut hozzánk. A reklám anyagok, szórólapok a bejáratnál egy külön állványon vannak. Akinek kell vesz magának. A postaládákban megmarad a hely a leveleknek. A cédula gyűjtögetésből is csak annyit vettem észre, hogy egyik nap, egy középkorú hölgy járta végig a házat. Mellén a kitűző. Rajta a neve, a párt, amelyiknek gyűjt. Becsöngetett. Ajtónyitás után bemutatkozott, és rögtön közölte, mi járatban van. Mondtam neki, hogy már eldöntöttem, kinek adom, s hogy nem annak a pártnak, amelyiknek gyűjt. Egy nagy mappát nyitott ki. Kihúzta a nevemet a listáról. Elköszönt és ment tovább. Profi.

Busszal nem járok, így ilyen tartalmú élményeim nincsenek. Azért az nem rossz ötlet, úgy spórolni a bérleten, hogy apacsnak öltözünk.

Annyira vagyunk kiszolgáltatottak, amennyire hagyjuk magunkat. Ha nincs elég időnk, akkor azt szintén nem mi akarjuk. A másoknak megfelelni akarás csökkenti a legjobban saját esélyeinket. Könnyű ráfogni a szolgáltatókra a hibáinkat, miközben tudjuk nagyon jól, hogy a dolgainkon csak mi változtathatunk. Ez nem jelenti azt, hogy én védeném a szolgáltatói vonalat. Sőt! Meggyőződésem, arra szövetkeztek, hogy minél jobban kizsákmányoljanak minket, a kis embereket. Viszont van egy ász a kezünkben. Nem ismernek minket, mi viszont ismerjük magunkat. Utána kell nézni, meg kell keresni, mert nem tehetnek meg mindent, csak ők jobban ismerik az idevágó jogszabályokat. Nosza! Vágjunk mi is vissza jogszabályokkal. Az Internetes világban már nem is olyan nehéz rákeresni a megfelelő paragrafusokra.



Utoljára változtatva 02-26-2010 @ 12:29 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 02-26-2010 @ 12:12 pm)

Comment: Helyes! Így igaz. ÉN sem vagyok elveszett ember, amikor a kedves Távhő nem ad normális melegvizet, akkor szépen felhívom őket és megkérdem, hogy ugye nem gondolják, hogy a nem szerződésszerű teljesítés mellett (amikor még nekem kell külön a tűzhelyen melengetni a vizet) majd ugyanzt a díjat felszámolják? Na, ált. behúzzák fülük-farkuk és jóváírnak egy köbméter vizet. Aki nem emeli fel a telefont és a hangját, az ugyannyit fizet. A langyos vízért.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 02-26-2010 @ 02:31 pm)

Comment: Ez a legjobb hsz, amit eddig kaptam! :-)))) Ez volt a cél. Egy kicsit elgondolkodtatni. És, mint látom, tökéletesen sikerült. Talán mi sem leszünk már sokáig fővárosiak. :-) Természetesen nekem is volt már jó tapasztalatom állásközvetítőkkel, és valóban csak annyira lehet kihasználni az embert, amennyire ő maga hagyja. Nem árt ismerni a jogainkat, mert a kereskedők nálunk sajnos még mindig elhiszik, hogy a vásárló van értük, és nem fordítva. Én is fel szoktam emelni a hangom, ha igazságtalanság ér. Néha hiába, néha sikerrel. Az apacs-dolgot még átgondolom, de mindenesetre nagyon jót mosolyogtam rajta. A Te világod tényleg békésebbnek szinte már idillinek tűnik számomra. Köszönöm, hogy velemgondolkodtál. Üdv. Lara


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 02-26-2010 @ 10:44 pm)

Comment: Kedves Adrienn! Ne is hagyd magad. Általában a szolgáltatókra gondoltam, vagyis minden olyan intézményre. cégre, ami szolgáltat. Lassan elfelejtik, mit takar ez. Pedig egyértelmű, hogy aki szolgáltat, az van az ügyfélért, és nem fordítva. Köszönöm a hozzászólásodat! :-)


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 02-26-2010 @ 10:46 pm)

Comment: Szia Lara! Bárcsak mindenben olyan idilli és békés lenne körülöttem! :-) Azért nem panaszkodom. Igyekszem nagy hatással lenni a környezetemre. :-) Én köszönöm a gondolatébresztő blogodat!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-01-2010 @ 07:16 am)

Comment: A nevetés nem maradt el...))))))


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 03-02-2010 @ 10:21 am)

Comment: Élvezettel olvastam az írásod, Artur. Igen, észre kell venni a világban azokaz a dolgokat is, amik megerősítenek abban, hogy érdemes :-) aLéb


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-06-2010 @ 07:40 pm)

Comment: Nagyon tetszik ez a hozzáállás...:)))) Vallom, hogy a dolgok csak akkor változhatnak, ha saját kis területén mindenki megvívja a saját csatáját...:))))Ha senki nem hagyja szó nélkül a legkisebb jogtalanságot se, akkor az már erőteljes sokasággá nőhet...:))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds