[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 249
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 249


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Távoli párhuzamok
Ideje:: 03-09-2010 @ 03:17 pm

  Egyik kedvenc énekesnőm Sinéad O’Connor, így érdeklődéssel olvastam egyik nyilatkozatát, melynek kritikus mondata úgy szól, hogy „Krisztus, ha élne, felperzselné a Vatikánt, és én segítenék benne”.

  Előrebocsátom, hogy nem teológiai fejtegetés következik, és az egyházak közötti harcba éppúgy nem szeretném magam beleártani, mint az egyes egyházak belső ügyeibe. Ez az ügy azonban közüggyé nőtt, arról nem beszélve, hogy vallásetikai kérdéseken messze túlmutató tanulságai is vannak.

  Miről is van szó? A cölibátust fogadott katolikus papság több tagja – kerüljük a nagyobb általánosítást – titokban, vagy nem is titokban – szexuális szolgáltatásokat vett és vesz igénybe. Ez tény. Egy részük, amely kölcsönös előnyökön, közös megegyezésen alapul és felnőtt személlyel történik, büntetőjogilag nem is kifogásolható. Úgy tetszik azonban, hogy több esetben bizonyítható kiskorú személyek, gyermekek megrontása is, amely az erkölcsi vonatkozásokon túl már – teljes joggal – büntető -és kártérítési pereket von maga után. Nincs ez másképp Írországban sem, ahol az érintetteket nagyösszegű pénzbüntetésre ítélték. A papoknak magántulajdonuk nem lévén, az egyház tartozik helyettük fizetni. Az egyik püspök – hogy személy szerint, vagy csak hivatalánál fogva érintett-e, nem tudom – az összeget előteremtendő, a hívek között rendez gyűjtést a „jótékony” célra. Nna, ez verte ki a biztosítékot O’Connornál, és nyilván másoknál is.

  Egyik barátom, hallván a hírt, mindjárt az egyik hazai nagyvállalat ügyét hozta fel párhuzamul. Ennek a cégnek a vezető tisztviselői nagy összegeket osztogattak egymásnak és sajátmaguknak végkielégítés címén. Majd, ahogy azt vártuk is, rendben megjelent a hír, hogy az említett közlekedési vállalat emeli a tarifáit. Nyilván szükségük volt rá… A párhuzam azonban – a kielégítés – végkielégítés összecsengés ellenére – sem jó. Nem jó, mert a szexualitás emberi szükséglet, amely szükségletet papjai számára az a bizonyos szervezet nem ismeri el. Sajnálom a papokat, akiknek le kell mondaniuk róla, mert amikor a fogadalmat teszik, nincsenek és nem is lehetnek tisztában azzal, milyen embertelen dolgot kell bevállalniuk. Gyerekeket megrontani persze akkor sem kellene, de ha élhetnének boldog párkapcsolatban, kérdés, hogy lenne-e egyáltalán ilyesmi.

   A pénzsóvárság, enyveskezűség, a sikkasztás, a lopás, a korrupció viszont minden társadalom, minden politikai – erkölcsi – etikai rendszer által elítélt, mélyen megvetett és büntetendő. Mégis, ritkán feslik fel a kárpit úgy, mint most. A korrupció most napvilágra került, lehetőségünk van látni, hová tűntek el – legalábbis részben – a jegyáremeléssel nyert milliárdok. Részben, mert a pénznek csak egy része lett meg, és részben, mert – ez szent meggyőződésem – hogy több hasonló cég működik hasonló gyanús vezetői üzelmekkel, csak mi nem tudunk róluk, csak a jéghegy csúcsát látjuk. Iszonyúan korrupt világban élünk, hovatovább társadalmi normává, elvárássá válik, hogy akinek módja nyílik, az lenyúlja a rábízott javakat. Ha nem teszi: élhetetlen, és megbánja majd, ha mások teszik meg helyette, mert akkor nem marad. Szóval, nem jó a párhuzam. Mégis ez jutott eszembe. Ha Krisztus élne, vagy ha eljön még egyszer, nemcsak a Vatikánt perzselné fel. Bizony igencsak vetne néhány csóvát mifelénk is. Vajon hányan lennének akkor, akik segítenének neki?



Utoljára változtatva 03-09-2010 @ 03:17 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 03-10-2010 @ 09:38 am)

Comment: Kedves Emericus! Rám számíthatna az biztos! Minél többen merjük felvállalni a véleményünket , annál kevesebb gyarlóságot mernek elkövetni!Üdvözöllek!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-10-2010 @ 08:44 pm)

Comment: Én úgy gondolom nagyon komoly dolgokat feszegetsz, és jól látod, hogy csak a jéghegy csúcsa... A baj csak az, hogy nem igen számíthatunk arra, hogy valami is történne. A sok milliárdos vagyonok is felhalmozódtak, ki kérdezte meg hogyan? Volt olajszőkítés, kárpótlási jeggyel visszaélés, és még sok minden, ami el lett tusolva. Mindenre jutott pénz a vezetőinkhez közel álló szervezetek, cégek tekintetében, de nem jutott a beteg gyermekekre, korházakra, m?tétekre, öregekre. Vezetőink hagyták, hogy a bankok földönfutóvá tegyék az ország nagy részét, a lényeg csak a saját zsebük megtöltése volt. De mit várhatunk, amíg akik a parlamentben ülnek, törvényen felül élnek, azt tesznek amit akarnak, nekik nem kell számlát kérniük és bizonyítaniuk semmit sem. Nekik elég a szavuk... Hát ide jutott az ország, a tömeg, és még nincs vége, mert ahogy nem derült ki eddig sem, hogy mitől lehetett milliárdokat felhalmozni a diktatúra után pár év alatt, most sem fog kiderülni, hogy a törvényeink miért engedik az embereket kisemmizni, ellehetetleníteni a külföldi tulajdonban lévő bankok szerződéseivel. Mikor már tönkre ment mindenki, megalkottak egy kódexet. Ezen egyszerűen röhögni kell. Sehol a világon nem tehetik meg azt, amit itt évek óta tehetnek... No de elkanyarodtam... Gondolatok ezreit juttatta írásod az eszembe... Elkeserítő!


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 03-12-2010 @ 07:45 am)

Comment: Lehet, hogy felperzselné. Lehet, hogy nem. Avilai Szent Teréz nagyon igazan fogalmaz, amikor azt fejtegeti, hogy nem kevés bátorság kell, egy ilyen hatalmasság mellé szegődni, aki tele van ellentmondásokkal. Tény, hogy a Könyv nem azt, és úgy üzeni, ahogy a múlt és jelen korunk képviselői -számtalanszor erről bizonyságot téve - viseltetnek életük során. A cölibátus kérdése (annak enyhítése, eltörlése) már nem egyszer felvetődött (katolikus)egyházi körökben. Meglehet, hogy egyszer ez be is következik, de ahhoz temérdek más kérdésre is meg kell, hogy találják a választ. Elsősorban a Könyvből, hiszen abban (pld.) nincs leírva, hogy papi hivatást kizárólag a nőtlen elhivatottak gyakorolhatják. Na, de én sem akarok jelen blog alatt vallási kérdésekben véleményeket ütköztetni! Igen, amikor az ember a BKV járataival utazik, és tapasztalja annak állapotát, rögvest eszébe jut, hogy a kifizetett végkielégítésekből vajon mi mindent rendbe lehetett volna hozni! Törvény és bűn. Valljuk be őszintén, sok esetben a törvényeket (rendeleteket, szabályokat) hozók a legnagyobb bűnözők! Kedves Emericus, párhuzamod teljesen helyénvaló! Üdv. fTJ


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 03-15-2010 @ 06:03 pm)

Comment: Tetszett ez a komoly írás! Sok gondolatot indít az emberben... A papok és a szex... Szerintem ennek ahhoz lehet köze, amikor még "igazi" szellemi vezetők is voltak közöttünk, akik elértek egy bizonyos fejlettségi szintet, ahol már egyszerűen nem volt szükségük a szexre mert túlléptek saját földi vágyaikon. De nem úgy, hogy megtagadták azt. Talán innen a "szokás", ami a mai papokat megnyomorítja. Elfojtani egy természetes szükségletet nem lehet következmények nélkül. Ha erkölcsileg magasabb szinten áll az illető, akkor talán meg fog őrülni, vagy valami hasonló, ha meg alacsonyabbon, akkor jön a gyermekmolesztálás és a többi. A bkv vezetés dolgait - gyakorló utasként - gusztustalannak tartom. Mi azt csináltuk, hogy vettünk EGY bérletet, és amelyikünknek dolga van a városban az viszi. Nem megoldás, csak személyes bosszú a legkisebb kiskaput kihasználva. Azért ne nézzenek már mindenkit madárnak! Az a baj, hogy mi (mi magyarok?) olyanok vagyunk, mint a bárányok... Ha egy kicsit mernénk használni a fejünket, és a hangunkat, talán még el is érhetnénk valamit. A legnagyobb baj az, hogy annak van igaza akinek vastag a pénztárcája, és, hogy kéz kezet mos. Amig ez így van, nem sokat tehetünk mi: önérzettel, véleménnyel és némi bátorsággal megáldott kisemberek.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds