[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 257
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 257


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

2003. Dec. 30. Szórd szét kincseid
Ideje:: 12-30-2003 @ 10:18 pm

Mindenekelőtt, mielőtt visszasüppednék önkéntes filozófia-mocsaramba, egy jó hír: az HBO-n megy a Ha tűz van című film. Nagyon, nagyon tudom mindenkinek ajánlani. Nagyon, nagyon jó film! Szerintem, a Harcosok klubjával együtt ott van az elsők között. Nem formailag jó, hanem tartalmilag: egy akkora szimbólum, mint egy ház.

Szórd szét kincseid-a gazdagság legyél te magad."

Ezt a bölcsességet olvastam a minap. Szép, frappáns, tömör bölcsesség. Sajna, annyit ér, mint az összes többi nagy bölcsesség. Vajmi keveset.
Vajon, e bölcsességet kigondolója jószívvel ajánlaná-e saját apjának? Mint kolduló szerzetes vajon találkozna-e apja anyjával, hogy őt a világra nemzze? Mint kolduló szerzetes tudná-e etetni, itatni, stb.?
Mint kolduló szerzetes tudná-e őt iskolába járatni?
Tapasztalatom szerint a legnagyobb gondolkodók, bölcsek, brahmanok és brahminok (beleértve a vallásalapítókat, isteneket is) szinte kivétel nélkül utód nélküliek voltak. Tanításaik, bölcsességeik az Egyedülvaló (nem egyedülálló, hanem az egyén, mint Önvaló, mint Énség) emberhez szóltak, és az Egyedülvaló emberhez illenek és érvényesek is eme bölcsességek. Vagy már túljutottak az utódnemzésen és életük alkonyán, egyszemélyes barlangjuk mélyén találják ki világrengető bölcsességeiket. (A világ valóban beleremeg, de megrázza magát, és tovább ketyeg.)

“… a gazdagság legyél te magad.”
Természetesen ezt átvitt értelembe kell értelmezni. (pl. a lélek gazdagsága)
De, akkor, hogy van ez? A “kincsek” anyagi dolgok, a lélek gazdagsága viszont szellemi. Persze, persze, tudom, ezt átvitt értelembe kell érteni, tudom, ez olyan… izé… költői… izé, na, eszköz.

Sajna, költői eszközök még senkit se váltottak meg, sőt jól se lehet lakni velük, bár, igaz a lélek gazdagodik.

Mindez, arról jutott az eszembe, hogy nagy nehezen rávettem magam (3 hét után) és elolvassam az APEH jegyzőkönyvét (határozottan rohadt hal szaga volt), ebben arra biztatnak, hogy nyugodtan szórjam eléjük kincseimet. Lelki gazdagodást ugyan nem ígérnek cserébe, de bízom benne, hogy a szegények elé szórják majd e kincseket. Hogy hagy gazdagodjanak. (Lelkileg.)



Utoljára változtatva 12-30-2003 @ 10:18 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: si
(Ideje: 01-07-2004 @ 08:20 pm)

Comment: Tetszik amit írtál. A filozofikus hangnem, ami megnyilvánul benne. Egyéniség. Miden gond mellett egy ki fanyar humor:(A világ valóban beleremeg, de megrázza magát, és tovább ketyeg.)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds