[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 238
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 238


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

arról aki hazatért (v.1.5)
Ideje:: 09-09-2004 @ 02:06 pm

a végén járt már; és ettől olyan magától érthetődő lett minden. hogy nem nyílik az ajtó; hogy fázik; hogy lassan valami cső lesz az egész világból, aminek ő a végéről kezd lecsúszni. szűkült minden; szép lassan ment össze ami számít, a város, az utca, az épitkezéses parkoló udvar, az ő udvaruk, az ajtó, a névtábla, a konyha, a szoba, a szobában az az ágy, és az ágyon az a másik. lassult minden. a gondolatok is; és a végének is jött már a vége; mert tompult a félelem is. a mellettük kettővel lévő ajtó kinyilt; és kilépett rajta a cigányasszony. teregetni kezdett; minden ruha helyén volt már amikor észrevette őt. az asszony döbbenten nézett rá, sokáig. ő közben azon imádkozott, hogy ne kérdezzen semmit, ne küldje el, ne kelljen megszólalnia mert nem bír. ők végig néztek mindent; a cigány család kint ült az udvaron, olyan sokszor. kint ültek akkor is, amikor zengett a ház az ő veszekedésüktől. talán akkor is, amikor a másik már nem bírta magába folytani a sikoltást, és mindenkinek megmutatta a gyönyörét. akkor is, amikor dobálta ki a másik a holmiját. ő próbált nem sírni, miközben kint az udvaron, a lehulott gesztenyék között, kis reklámszatyrokba gyűrte be az alsógatyáit. sosem felejtette el, azt a vigyort a cigányasszony férje arcán, amikor a másik kihajította az udvarra a maciját. az egyetlen maciját, az emléket amit otthonról hozott. a maci a homokozóban landolt, ő pedig némán leporolta róla a homokot, és betette a reklámszatyorba. hogy szégyelte magát egy darabig elöttük, amíg volt mit szégyelnie; mostanra azonban megszünt már minden. nézte a cigányasszonyt; és úgy nézte, hogy az megértett mindent.

megcsóválta a fejét, és bement. ő megint magára maradt. el kellett volna engednie, el kellett volna, ez az igasság, már régen el kellett volna engednie a másikat. fel kellene dolgozni, túl lépni rajta. nem itt kellene lenni. nem itt; valahol máshol. és nem így. de nem lehet túl lépni rajta. előre megy minden, anélkül hogy túl lépnénk rajta; mert az élet előre ment, akármi is történt, addig ment előre, amíg őt itt nem találta az ajtó elött. azon is túl kellett lépni, amikor majdnem hárman lettek. de csak majdnem, mert tele voltak félelemmel, és nem bírtak egymásban bízni, de magukban sem. és nem tudták megbeszélni. minek nekünk egy gyerek. most mond meg, minek nekünk? nem számít, a miénk, ne öljük meg. aztán mert ő nem tudott tovább lépni, hát lépett a másik; egy nap arra ment haza, hogy a másik nincs otthon; és mire a kórházba ért, már csak ketten maradtak. ez súlyosabb volt, mint hitték; a másik sosem tudta elfelejteni, hogy ez velük megtörténhetett. ha a másik arra gondolt, hogy szereti őt, mindig eszébe jutott ennek a végeredménye is, az a sosem volt harmadik; és így egyre kevesebbszer jutott a másiknak eszébe, hogy szereti őt.

ő pedig mi mást reagálhatott volna erre, mint hogy annál jobban szerette a másikat. amikor elkezdett szakadni ez a tutaj, a lábuk alatt, amikor elkezdett beszivárogni a víz mindenhonnan, akkor jött rá arra, hogy mennyit jelent ez neki. hogy nincs otthona ezen kivül. hogy nincs múlt, nincs esély, a másikon kivül. és kapaszkodott, dolgozott, és foltozta a lukakat. a másik pedig máshogy gondolta. a másik csak azt látta az egészből, hogy ez a tutaj egyre rosszabb, és másnak bizony hajója is van. nem akart a javítással szenvedni; a másik nagy hajókról álmodozott, újrakezdésről, egy csinos vitorláson, elfelejtve midnen bajt, ami itt történt. és neki el kellett volna engednie a másikat. de nem tudta, mert semmi mása nem volt ezen a tutajon kivül. el kellett volna engednie, de nem lehet elengedni az esélyt. az életet. a reményt. és egyre mélyebben, szenvedőbben kezdte szeretni a másikat. már nem tudtak boldogok lenni; de már nem is a boldogságot keresték. ő sajnálta magát, és szenvedett, a másik sajnálta őt, és szenvedett, de el akart menni. aztán rájött arra, hogy jobb ha ő megy el. akkoriban hangzott el ez a mondat; ez az én házam, te itt sose voltál otthon.

pedig ez nem volt igaz. együtt kezdték el építeni ezt a tutajt, milyen legyen a fürdőszoba csempe, a képeket kiválasztani a falra, a szőnyeg, és az első, még szerelmes veszekedés a függönyök miatt. aztán lehet hogy igaz volt; de mégis otthonként emlékezett mindarra, ami itt, az ajtó mögött volt. talán itt is elrontott mindent. hogy mást akart mindentől, mint ami valójában. a másikat társként szerette, és úgy gondolt rá most is; pedig homályosan érezte, hogy talán sosem volt az, csak ő akarta azzá tenni. talán tényleg sosem volt itt otthon; de máshol se, a tegnapok mind erről szóltak, és minden tegnap ide vezetett, ide az ajtó elé. és most, hogy a végén járt már, olyan érthető lett minden. itt van az otthona. mert hitt benne. itt van a társa is; mert hitt és bízott abban is. az nem számít, hogy nem így lett, az nem számít, hogy mi volt tegnap, nem számít más semmi, csak az, hogy ő most mégis itt van, és most, akárhogy is, három éve, vagy talán életében csak most előszőr igazán, de most, most van jó helyen. erre gondolt, utána már csak arra, hogy észen maradjon, és ne ájuljon el.

belenyúlt a zsebébe, és kivette a levél gyógyszert. hét darabbal kevesebbnek kellett volna lennie benne, és ott volt mind a hét darab. egy hete készült már rá. egy hete jött rá, hogy nincs más megoldás. egy hete tudta, hogy ez se jó megoldás, de az életben nem a jó a lényeg, hanem az, hogy felismerje azt, ami jutott. egy hete tudta már, hogy neki ez jutott. egy hete tudta, hogy egyszer le fog szállni a buszról, el fog menni a benzinkút mellett, át a síneken, utoljára, hazafelé. egy hét alatt rájött, hogy nem bosszúból, vagy felhajtásból kell megcsinálnia. azért, mert ennek az útnak ez a vége. talán van más vége is; talán minden útnak van más vége; de már túl fáradt volt ahhoz, hogy megkeresse. hamarabb kellett volna mozdulnia. de jó ez így; gondolta magában, és megpróbálta ökölbe szorítani a kezét. már nem ment. most hírtelen beléhasított, hogy legalább hagy lássam, még egyszer. megpróbált felállni, de már az se ment. a hátát az ajtó tartotta, és a feje hangosan koppant a fán. aztán végleg lecsúszott ezen a csövön, kicsúszott a végén, és a vége után nem volt semmi. csak tompa nyugalom. az idő, az élet, az udvar, minden bent maradt a csőben; ő pedig kint volt végre belőle, és megnyílt az ég, megnyílt a tér, és úgy érezte lebeg. boldog volt; boldog, és hálás, mert végre tudta hogy hol van. mosolyogni próbált; mosolygott akkor is, amikor a cigányasszony kijött, és sikoltozott, amikor nyíltak az ajtók, amikor emberek vették körül, de nem mertek hozzá nyúlni. és amikor kinyílt az ajtó, az az ajtó, aminek a hátát támasztotta, és ő hátra esett, és a háta mögött már nem volt föld, és nem volt élet, arra gondolt utoljára,

hogy végre hazatért.



Utoljára változtatva 09-09-2004 @ 02:06 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 09-09-2004 @ 05:56 pm)

Comment: Ez igen!Nagyon tettszik a stílusod,emlékeztetsz egyik kedvenc írónőmre/Jókai Annára/.Nagyon érett írás,jól esett olvasni téged.Gratulálok!


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 09-09-2004 @ 07:27 pm)

Comment: húúúú, milyen szép az ég... ezer színben játszik... szél lesz.


Hozzászóló: kabboca
(Ideje: 09-10-2004 @ 07:31 am)

Comment: Marci... Marci... Én nem tudom.


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 09-16-2004 @ 07:18 am)

Comment: Olyan hihetetlenek vagyunk... hamarabb elengedjük önmagunk a Semmibe, mint a másik emlékét. Gyönyörű volt ez a sorozat. Köszönöm!....


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds