[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 191
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 191


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Bikicsunáj
Ideje:: 07-26-2010 @ 06:26 pm

Bevallom és szégyellem: nem tudtam, mi az, nem figyelem a hazai sztárcsinálás és tehetségkutatás világát. Mondják, valami angol szöveg utánzásaképpen mondta – énekelte – ezt valaki, aki nem tudott angolul. Sokan vagyunk így, nekem is jól jönne egy intenzív kurzus, mielőtt még azt a keveset is elfelejtem. A bikicsunáj azonban megragadta a fantáziámat.

  Rájöttem, hogy ez nem is szó, vagy mondattöredék, ez több annál. Ez egy egész nyelv, úgy ám. És: a bikicsunájnak számos előnye van ma élő nyelvek mindegyikével szemben.

  Először is: nem kell elsajátítani. Nincs is miért, de ha mégis úgy dönt valaki, hát a maga természetességében adhatja elő magát, egyetlenegy nyelvóra, audiovizuális kurzus vagy tanulmányút nélkül. Mindebből következik, hogy nyelvvizsgázni sem lehet belőle, hát igen, ez rossz hír a nyelvtanároknak, de előbb-utóbb lesz valamilyen hivatal, ahol kötelezővé teszik a – minimum alapfokú – bikicsunáj nyelvi ismereteket.

  Előny továbbá, hogy titkos nyelvként tökéletes, nem fordulhat elő például, hogy két, bikicsunájul beszélgető személyt egy harmadik – illetéktelen – személy kihallgatna. Ha mégis: úgy kell neki, csak az idejét vesztegeti.

  Előny a nyelv szépsége, hajlékonysága, hihetetlen hang-és tartalmi gazdagsága, zeneisége. Öröm hallgatni. Dalszövegekhez ideális.

   Előny még az is, hogy nem esik semmilyen nyelvtörvény hatálya alá. Hiába fülel az illetékes hatóság kémje, nem jön rá soha, milyen nyelvről van szó. Ha mégis büntetni kívánna a hallottak alapján, még a végén neki kell majd magyarázkodnia, netán fülmosást ajánlanak majd neki.

   Múlhatatlan előny az is, hogy még az anyanyelvnél is kevésbé felejthető el. Az idegen akcentus ugyan ezen is megérződik, de ennyi tökéletesség mellett ez a csekély hátrány nem is számít.

  Van azért némi valós hátránya is.

   Elsőként említeném, hogy ezen a nyelven nemcsak az idegenek, de a született bikicsunájok sem értik meg egymást, már ha vannak olyanok.

   További hátrány, hogy ennek a nyelvnek nincsen irodalma – habár szakkönyveink, politikai írásaink és néhány más, főleg jogi írásunk olyan, mintha bikicsunájul lenne, aztán jön valaki, aki megmagyarázza, hogy mégse. 

  Nem sokkal jobb a helyzet az elektronikus médiával, itt is belekeveredik a bikicsunáj az értelmesnek hangzó mondatok közé, aztán az egésznek annyi.

  A bikicsunáj szótárak, már ha vannak ilyenek, teljesen használhatatlanok.

  A pici babák mind bikicsunájul beszélnek, mégsem tudjuk tőlük elsajátítani ezt a nyelvet, mert ők általában előzékenyen megtanulják a miénket.

   És még sokáig folytathatnám az előnyök és hátrányok felsorolását, de biztos Nektek is van pár tippetek…



Utoljára változtatva 07-26-2010 @ 06:27 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 07-26-2010 @ 10:30 pm)

Comment: Kedves Imre! Nagyon jót derültem...:)))))) Köszönöm...:))) Ahogy látod és nézed a világot, az nekem nagyon tetszik...:)))) Ölellek: Anna :))


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 07-27-2010 @ 05:04 pm)

Comment: Viszont a kritikusosk sem birnak veled ha bikicsun(y)ájul irsz:-)))) Jót mulattam itt, köszönöm. Szeretettel Teru


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 07-27-2010 @ 06:52 pm)

Comment: Kedves Imre! Valószínüleg Te is a Megasztár 5. válogatóján találkoztál a bikicsunáj szindrómával. Hogy olvasóid jobban megérthessék ezt a nyelvi jelenséget, idelinkelem nekik a címet, hogy hallhassák és láthassák: http://www.youtube.com/watch?v=gX-Jjl_8dvA Üdv: Krisztina


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 07-29-2010 @ 12:36 pm)

Comment: Akkor a hszem: bikicsunáj óóó biki biki bikicsunáááj! :-)))))))))))) Azt hiszem ez eléggé bikicsunájul van! Volt egy mosolyom.


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 07-29-2010 @ 08:30 pm)

Comment: :))))))))))))) bikicsunáj vagy Csunájul :) Beekeetchunai


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds