[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 203
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 203


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Portás művészet
Ideje:: 09-04-2010 @ 07:13 am


Mit is jelent a portás művészet? A portás művész egy időben van jelen. Velünk él, velünk lélegzik, velünk alszik. Bocsánat! Térben nem, csak időben. Miről ismerni fel a portás művészt? A hozzáértéséről. A portás művész mindenhez ért. Mindenhez hozzáért. Az alkotómunkát a nap bármely szakában képes megkezdeni, illetve befejezni. Segédeszközei elférnek egy régi csatos táskában. Ez a táska ma újra éli reneszánszát, ebből is látható, hogy sok köze van a művészetekhez. A táskának.

A portás művész, alkotását úgy kezdi meg, hogy legelőször is helyet foglal. Jó nagy helyet. Rendszerint egy kényelmes fülkét, vagy egy kisebb házikót. Ültében kibámul egy üvegablakon keresztül. Akár üvegfestészettel is foglalkozhatna, de ilyenkor nem foglalkozik semmivel. Hosszas gyakorlás, és rengeteg kitartás kell, mire a megfelelő művészi szintre fejlődik a képesség, hogy órákon át tudjon meredni a semmibe. Ilyenkor a legkülönfélébb filozófiai eszmefuttatások juthatnának az eszébe, de helyette inkább azon morfondírozik, hogy lekapcsolta-e a villanyt a pincében? A legkreatívabb időszak este tíz óra körül érkezik el. Ilyenkor indul igazán útjára a fantázia. Az eddig megszokott kinti árnyékok, mélyedések, és hangok megváltoznak. Misztikus tartalommal töltődnek fel, rabul ejtve, felborzolva ezzel a portás művész minden érzékszervét. Amúgy is köztudott, hogy a művészek, éjszakázó életmódot folytatnak.

Portás művész az irodalomban. A portás író, mindent ír. Mindent felír. Jegyzeteli, mit lát, mit hall, vagy mit tapasztal. Semmi nem kerüli el a figyelmét. Azt is felírja, aki elmegy a fülkéje, vagy házikója előtt, de még az autók rendszámát is, ha valaki járművel halad el. Rengeteg papírmunka marad utána.

Portás művész a zenében. Rendszerint a gyűjtésben alkot nagyot. Saját szerzeményt nem igen alkot, de hozzáértéssel alakítja át a legrégebbi, legmenőbb slágert, ha kell, akár félrefütyüléssel is. Az abszolút hallással rendelkező zenészek kidőlnek mellőle. Abszolút érthető.

Portás művész a szobrászatban. Leginkább a térszobrászatban alkotnak nagyot. Jellegzetes eszközükkel, mely egy hosszú fadarabból áll, a végén kötegbe fogott cirokszálakkal, kiemelkedő kupacokat alkotnak falevelekből, gallyakból, és mindenféle apró eldobált szemétből. Szemét egy dolog. Mármint az, hogy művészetét nem értékelik kellőképpen, hiába fejleszti ezt a legmagasabb fokra.

Portás művész a festészetben. A legritkább kifejezési mód manapság, hiszen a legtöbb helyen már a tapétázás dívik, tehát mindent papírlapokkal takarnak el. Ha nincs más, a krepp papír is szóba jöhet. Itt némi átmenetet lehet érezni a festett képek és az intarzia között. A legtöbb fellelhető művész festékszóró palackokkal dolgozik. Graffiti stílusban. Ez pedig nem összekeverendő a grafikusokkal, bár mindkét tábor sűrűn ráfázik, vagy megfázik, és olyankor sokszor jelen van a gra-fika.

Portás művészet az egyéb képzőművészetekben. Itt a képző szón van a hangsúly. Mindig fejlődik, mindig képzi magát. Ezáltal túl képzett lesz egy idő után. Van egy mondás, ami örök érvényű. „Aki mindenhez ért, az általában nem ért semmihez.”

Ezzel visszaérkeztünk gondolatmenetünk elejére. A portás művész mindenhez ért. Mindenhez hozzáért. Divatos köszöntésükkel búcsúzom, minden jót kívánva.

Szép napot!



Utoljára változtatva 09-04-2010 @ 07:13 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: trendo
(Ideje: 09-04-2010 @ 08:22 am)

Comment: Szellemes megfigyelések! :)


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 09-04-2010 @ 10:59 am)

Comment: Nagyon tetszett szellemes írásod! Üdv.: Péter


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 09-07-2010 @ 12:06 am)

Comment: :))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 09-08-2010 @ 10:55 am)

Comment: Remek fricska!


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 09-09-2010 @ 12:24 am)

Comment: Köszönöm a figyelmeteket! Igazáből az öntömjénező művészkékről szól ez a fricska. Sok helyen találkoztam velük mostanában. :-) Én úgy érzem, lassan az amatőrök lesznek a profik, és fordítva, mivel ma már ennek a szónak, hogy amatőr, nagyon negatív jelentése van. Igaz, itt is, ott is vannak kivételek. :-)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-12-2010 @ 07:46 am)

Comment: Véleményem az, hogy az "amatört" pejoratívvá züllesztették, így nem is kívánom portálunkon használni. Maga a szó jelentése régebben mindig azt jelentette, hogy nem a megélhetést biztosító tevékenység. Sajnos mára összemosták a dilettánssal, ami nagy tévedés, hiszen bár ne találkoznánk foglalkozásukat hivatásosan űző dilettáns szakemberekkel, akik csak kárt okoznak. Érdekes jelenség ez. Örömmel olvastalak. Szeretettel: Anna :)))


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 09-17-2010 @ 10:22 am)

Comment: Csípem a humorod! :-) Bár a szobrászos résznél én az eszköz említésekor azt hittem, a bicska jön, mert valahogy az én portás-művész ismerőseim asztalán mindig ott hevert a saját bicskájuk, és valahogy mindig evésen kaptam őket. Kajaszobrászat. Na? :-))))


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 09-17-2010 @ 09:49 pm)

Comment: Kedves Anna! "...bár ne találkoznánk foglalkozásukat hivatásosan űző dilettáns szakemberekkel..." Annyira eltaláltad! Köszönöm! És ez nem csak a művészetekre igaz. Na, de maaaajd, ahogy Cipő is énekli a Republic együttesből. :-)


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 09-17-2010 @ 09:52 pm)

Comment: Köszönöm, kedves Lara! Ha hiszed, ha nem, már hallottam kajaszobrászatról. :-) Tudod, ilyen gasztroerotikus kiállítás a konyhaasztalon. Magyarul bőséges vasárnapi ebéd. :-)


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 09-20-2010 @ 03:43 pm)

Comment: Szerintem ezt nem csak a művészetre lehet alkalmazni, mondjuk ugyanúgy bevágna akár egy titkárnőre vagy autószerelőre is:-) Vagy akár vályokverőre is, a beszéd meg a dicsekvés olcsó:-)))Élvezettel olvastalak. Szeretettel Teru


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds