[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 225
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 227

Jelen:
Tagi infók Anna1955 Küldhetsz neki privát üzenetet Anna1955 Anna1955
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


Confused.gif
Halogén Micike és a költözködés
Ideje:: 09-12-2004 @ 12:10 am

Több hónapig keresgéltünk egy házat. Ahol "nyugiban lehettünk" volna, nemúgy, mint Pesten, az egyik legforgalmasabb kereszteződés egy társasházában...
Kb. 60 ház (vagy annak nevezett dolog) megnézése után rátaláltunk az igazira. Persze hitelre nem volt lehetőségünk, így a pesti lakást próbáltuk "lakottan árulni. A törpe ekkor 3-4 hónapos volt, és ezeket a jó kanyargós, szerpentines utakat rendszeresen végigaludta. Fél éves korában már vagy 6000 km volt a kis fenekében....:-)

Aztán nem bírtuk tovább és végleg leköltöztünk. A férjemnek volt egy jól fizető állása, ahol megbecsülték, de Pestet már nem bírtuk. Végleg. Feleannyi fizetésért persze átvették az itteni diszkonthoz... Veszteség.

Pár dolog előzetesen, ami nagyon fura volt nekem:

1. A kíváncsiság. A szomszéd néni naponta jött, hogy hogy áll a felújítás, meg mennyit nőtt a pici....STB.

2. Azt gondolta a srác, akitől vettük a házat, a sok disznóól meg nyúl meg a fene tudja milyen sufnik, pajták csak emelik a ház értékét. A férjem kikötötte, hogy csak akkor vesszük meg, ha elbont minden tákolmányt. Belement. Nem volt nagy kereslet, a szüleitől meg örökölt egy csomó sürgősen kifizetendő adósságot.

3. A levegő olyan álmosító. És a hajnalok hidegek, az esték szintén, mindenki füstöl, ahelyett, hogy komposztálna, úgyhogy csak elővigyázatossággal a szellőztetéssel!

4. Már 10 éves gyerekek is motorozhatnak, majdnem földúton, 80-nal is. Ha a rendőr megbünteti, az se baj.

5. Nem megy a villamos éjjel. Meg hajnalban sem. Ellenben az ágyból látni a napfelkeltét. A teraszról meg a naplementét és az őzeket. Pesten a teraszra ha kiteregettem, én már nem fértem ki. Most van egy ún. "reggeliző" teraszunk, ami 8 m2, és egy nagy, a garázs tetején, ami kb. 18 m2.

6. Ha fúj a szél, itt nem lehet közlekedni. Ha esik a hó, pláne. Egyszer egy munkagépes pasi húzott be  minket az utcába, olyan hó volt.

Itt mindenki mindenkinek a rokona, de erre majd később kitérek... Mindenki tud mindenkiről mindent, és senki nem ért egyet a másikkal. És sokan nem állnak szóba egymással. És volt, hogy öreglányok összekapaszkodtak a rendelő ajtajában, hogy ne mehessen be a doktornő.
És mindenki mindenkit feljelent. Aki nem dolgozik, és pénze is van, ezzel szórakozik.

Első melléfogásom:

A szomszédban lakik egy öreglány a fiával. A pasi full alkoholista, el is neveztem MAX-nak. MAX-ot különben ki is tiltottam az udvarból, mert felajánlotta, hogy lefesti a terasz korlátait, és összecsepegtette zöld festékkel a gyönyörű antik mintás bordázott terrakotta színű padlólapomat. Egy napig súroltam róla....:-(

Szóval Max átjött, és mondta, hogy ő a szomszéd. Én meg mondtam, hogy jó, én meg én vagyok. Különben a feleségével már találkoztam. Ekkor derült ki, hogy az anyja. (Amikor elmeséltem, az egész falu ezen nevetett. De tényleg kinézett annyinak...:-)

Volt még melléfogásom jócskán. Kösz, hogy eddig olvastátok, vár a meleg ágyam, folytatom, ha hajt a vágyam.



Utoljára változtatva 09-12-2004 @ 12:10 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 09-12-2004 @ 12:43 am)

Comment: Azért annak örülök, hogy nem csak negatív hatások értek ott. Bááár amikor azt mondják, hogy a falusi csend, namega: tiszta, friss levegő! 8))) Khm...! Éjjel ugat a kutya, vernyog a macska, ippeg, hogy hajnalodik, bekapcsolódnak a kakasok, disznók és egyéb állatfajták, na és azért ezeknek van ám szaguk is! :) Istállószaguk! .................. de az őzek, az már más:)))


Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-12-2004 @ 08:34 am)

Comment: Szerencsére disznó nincs, csak úgy hozatja a szembeszomszéd és levágja, aztán a hátsó raktárajtón "becsempészik" a boltba. Ezért nem járok oda. A csirkéket meg sajnos itt, az erdőszélen valami idén mind megfojtotta.... Volt egy pár hónap, amikor állandó dübörgés volt a padláson... Nem mertem persze felmenni, csak amikor véget ért. A dió nem hiányzott, úgyhogy lehet, hogy csak azt nem akarta, hogy aludjak... És hogy mi volt? REgyesek szerint nyest, mások atkányra, görényre gyanakodnak... Bármelyikkel találkozom, sikítófrászt kapok, az tuti!


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 09-12-2004 @ 09:07 pm)

Comment: Hát lehet, hogy ott úgy van, de itt egész másképp... Bár az is lehet, hogy ott is úgy van, mint itt, csak te úgy látod, én meg egész másképp:)


Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-13-2004 @ 07:19 am)

Comment: De a pletyó meg a kötözködés stimmel, nem?


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 09-13-2004 @ 07:28 am)

Comment: Van valami utánozhatatlan bája a falusi életnek.Természetesen lehet beszélni az állatokról, szagokról, a pesti szemnek, agynak szokatlan dolgokról, de az biztos, hogy annyi érdekes emberrel nem találkozhatsz városban, mint vidéken.Ennek nem az az oka, hogy ott nincsenek, de a falusi közeg mérete, az évszázadok hagyományaival bíró szokások, mint egy búrát tartanak a községek fölé, és csak nagyon nehezen engedik be a "gyorséttermes kultúrát".Egyik "Örökségünk" cikkemben már megírtam, hogy hányféle módon érzékelik falun az időt, a távolságot.Ugyanezt tapasztalhatod, ha megkérdezed néhányukat valami eseményről!A segítőkészség viszont természetes.Ez is odavezethető vissza, hogy a falu közössége befogad, véd, segít, összetart.(összecsepegteti a padló :-)


Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-13-2004 @ 08:07 pm)

Comment: Igen, vissza soha nem tudnék menni... És a sok régi történet... Hogy mi volt azzal, aki a házunkban lakott, ki kit csalt meg és miért érdemelte meg az a másik. Én mindig, még gyerekkoromban is szerettem hallgatni őket, de most igazán vidéken élek, nem Pest mellett. Hogy régen mennyi víz volt a patakban, onnan ittak a kacsák, csak kihajtották őket reggel, és este hazamentek.... Nagymamámat is nagyon szívesen hallgattam, amikor nagyapám halász-történeteiről mesélt. Azt hiszem, ezeket a témákat is bele fogom tenni a blog-ba. Köszönöm a gondolatindítást és hogy olvastad...


Hozzászóló: Hanna
(Ideje: 09-14-2004 @ 08:55 am)

Comment: Izééé, Halogen, a festésre faluhelyen így kell reagálni: hááát, de legalább lefestette.... :))))))))


Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-15-2004 @ 07:34 am)

Comment: Az egy dolog, de én meg dolgoztam utána többet, mintha én festettem volna... Arról nem is beszélve, hogy nem voltunk itthon, és a másik szomszéd mesélte, hogy le is esett a létráról... Vérzett a feje... Innentől kezdve én lettem volna a hibás meg engem perel be. Ezért nem engedem be a kerítésen belülre.... Amúgy azóta tegeződünk, de csak ennyi....


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds