[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 227
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 229

Jelen:
Tagi infók Anna1955 Küldhetsz neki privát üzenetet Anna1955 Anna1955
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Funkciótlan görögtüzek (9. rész)
Ideje:: 09-15-2004 @ 07:13 pm

Nos, ha már más nem akarja, hogy felhívjam, épp ideje folytatnom.
Ott tartottam, hogy: Az Élet Gyökere. Az Élet Gyökere egy nyugatnémet pornóújságból kivágott fotó volt. Az újság Szenesé volt, aki rögtön, ahogy kiérkeztünk, valahogy a társaságunkhoz csapódott. De ezt nem is bántuk, mivel Szenes, mint ősendékás nagycsomó dologban igen hasznosnak bizonyult. Csak kettőt mondok: volt egy eredeti Fiat autója, és tudott németül. Úgyhogy mindenhova ő vitt minket az autójával, és ő volt a tolmácsunk is a csajok felé - legalább is a kezdetekben. Például valahogy így bonyolítottunk le egy csajozást Szenessel: Te, Szenes! Mondd már meg annak a csajszinak, hogy csípem a búráját! Mire Szenes elkezdett vihogni az orra alatt - ami egyszerre volt lapos és pisze, a szája viszont vékony volt, és amikor beszélt hullámzott -, hogy: hülye vagy, ezt hogy fordítsam le? De azért mondott neki valamit, a csaj is mondott valamit, aztán Szenes felém fordulva azt mondta: azt mondja, Te is tetszel neki. Akkor kérdezd meg, jön-e ágyba? Azt mondja, megy. - mondta Szenes. És jött is a bige. (Azt még elfelejtettem említeni, hogy valami miatt szokásba jött a magyarok között a német lányokat görénynek nevezni egymás között. Például a görög-német lányokat görög görénynek. Nékem már akkor is elég undorító dolog volt ez.) De, hogy visszatérjek (visszatérjek?) a témámra, vagyis Az Élet Gyökerére; ezért kezdtem el ezt a mondatot, most kb. a felénél vagyok, és ha így folytatom egyszer talán be is fejezem, legyen ez az egyszer most> pont. (Figyelitek milyen körülményeskedve tértem vissza Az Élet Gyökerére; ha pszhioanalizálnám magam, rájönnék, hogy nem akarok erről beszélni. Pedig akarok.) Van úgy, hogy valamit akar, vágyik valamire az ember, de egyben fél is, hogy megtegye. A következmények, bizonytalanság önmagában, ilyesmi. Például most (a jelenben, a napokban) elhatároztam, hogy egy tanfolyamot indítok, csak nőknek. Terveim szerint ez egy speciális (dinamikus) jóga tanfolyam lesz, egy kis harcművészettel vegyítve. Plusz meditációs technikák (az is dinamikus), életmód tanácsok, önvédelem, meg ilyesmi. Öt hónapig fog tartani, heti háromszor másfél óra. Ha összejönne húsz fő (hölgy); megérné csinálni. Én fogom bírni, csak kérdés, hogy ők hogy fogják? Meg azért ennyi nő között egyedüli férfiként… Kicsit kínos lesz biztos eleinte…
Na de most visszairamlok a múltba. Valaki azt mondta, hogy ami volt, az nincs. Igaz, de akkor, mért tudok róla írni? Szerintem, csak úgy nincs, ahogy nincs semmi. Hogy minden üres. Nagardzsunailag. Mert ha le tudom írni - többé, kevésbé -, akkor mégis csak van. Mert akkor valaki elolvassa, és a részévé válik. Az én múltam az ő részévé! Hát nem nagyszerű ez? Bizonyhogy!
Például Az Élet Gyökere! Képzelje el az olvasó - akinek részévé akarom tenni -, hogy az egy vagina szuperplánban. (A szuperplán pont az ellenkezője a totálplánnak. Totálplán: lásd Petőfi Az Alföld c. vers első fele.) Mégis, ha ránézett az ember, ambivalens érzések töltötték el. Mert egyszerre volt erotikus (piros, hosszú női körmökkel felszerelt ujjak húzták szét a kisajkakat, gondolom a punci gazdája), és kijózanító, a túl közelség és nem utolsó sorban a címe miatt. A címe azonnal belerántott a filozófia mocsarába. Addig ugyanis úgy tekintettem e szervre, mint a gyönyör természetes otthonára. Most meg kiderült, hogy az Élet gyökere! Is. És ahogyan ezt átgondoltam, elámultam isten mérhetetlen bölcsességén. Úgy szervezte a dolgokat, hogy a szaporodás öröm legyen. Sőt: kéjjel teljes. Hogy a legkönnyebb dolog legyen a világon. Na de, hogy az egyensúly azért fennmaradjon (mindenre ügyel e Mester), a szülést viszont fájdalmassá tette. Amit az egyik kezével adott, a másikkal elvette. (Akár csak a Gyurcsány-kormány.)
Néztem a falon, az ágyam felett ezt a képet (akkor, ott 1974-ben), és arra gondoltam mégse illik így fogadnom Elonát. Bár a múltkor, amikor először volt itt, akkor már látta, nem szólt semmit, csak kicsit elgondolkodva nézte, nem tudhattam mire gondol. Úgyhogy úgy döntöttem leveszem. De ez nem is ment olyan simán. Valami olyan ragasztóval volt a falhoz rögzítve, hogy lejött a képpel együtt némi vakolat is. Innentől kezdve minden úgy történt, ahogyan azt leírtam az Eleonóra című versemben. Ezért, hogy ne essek ismétlődésbe, na meg oldjam a prozódia unalmát, ide másolom:

Volt egyszer egy lány, az Eleonóra
szemében csillogott a vén, rézpatinás menóra
azazhogy, csak csillogott volna
ha eljött volna, mint megbeszéltük, ez a beste
de nem jött, se délután, se akkor este
pedig tiszteletére kiráztam tigriscsíkos plédem, s
a képet, melynek címe ez volt: Die Wurzel des Lebens
ágyam fölött lekapartam (igaz, másfél centis vakolattal)
s rózsa illatot is szórtam fél flakonnal
mind a négy homályba borult sarokba
szívem dobogott, s gombóc ment a torkomba
a TV-ben műsor volt, úgynevezett esztrád
gondoltam közben: na, ez az Elona, ez tesz rád
majd Gojko Mitic, a hős szerbhorvát indián
vágtázott föl s alá szobámban ébenfekete lován
aztán Honecker beszélt, a szintén hős Eric
(azóta valahol a föld alatt kukacok legelik)
hajnal felé már kimondottan fetrengtem
nem sejtvén, hogy Elonám a Linden Gartenben
akkor még vígan és kipirultan bugizott
s hol Ingriddel, hol H. Lacival smúzolva bulizott
s konyakot és rumot vedeltek az emeleti bárban
de sebaj, mert másnap már együtt voltunk az ágyban…

Legközelebb innen folytatom.

 



Utoljára változtatva 09-15-2004 @ 07:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ukume
(Ideje: 09-15-2004 @ 09:59 pm)

Comment: Szóval, csak hogy jól értettelek-e: ez az egész hajcihő az élet gyökerével, ami csak volt, de már nincs, de persze mégis van, hiszen erről beszélsz... szóval mindez 1974-ben volt... (osztok, szorzok, akkor voltál 19).. Na, ja. Erről az jutott eszembe, mikor a múltkor az apósomnál az utcalányokról esett szó, hogy ma már mindegyiknél ott a mobil, akár házhoz is lehet őket hívni. Erre após megszólal, " Anti bácsival mi is bementünk egyszer egy ilyen helyre..." Kerekítettük a szemünket... Kiderült, mindez negyven éve volt...:)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 09-16-2004 @ 08:05 am)

Comment: Irigylem a humorod. Na meg tetszik is.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds