[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 147
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 148

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

S.O.S.!!! Vádak nélkül töprengek...
Ideje:: 01-17-2011 @ 08:51 pm

Születésem óta úgy élek, hogy politikai propaganda beszédeket MUSZÁJ hallgatnom. Viszonylag zárt katonai lakótelepeken, katonagyereknek születtem, és éltem... Isten bocsássa meg nekem ezt, de hát Ő mindent tud, mindent lát, mindent hall... és állítólag mindent megbocsájt. Tudja, hogy apukám, aki pártfunkcionárius volt, a könyvespolcon tartotta Lenin műveit, de családunk régi Bibiliáját is. Ateistaiként nőttem fel, de tudtam, a 10 parancsolat nem naív mese, hanem az emberség kritériumai:
ugyanúgy a vasárnapi misék látogatóié, mint az én ateista világképemé.
Tiltotta ugyan Apum katonai szabályzata, de állítólag megkereszteltek...
Sosem fogom megtudni, hogy ez családi legenda, vagy igaz. Valójában lényegtelen is. Ami fontos, hogy én, - mint kortársaim - Lenin bácsi tiszteletében nőttünk fel. Őszinte büszkeséggel viseltük a kisdobosok kék nyakkendőjét, majd az úttörőknek járó pirosat.
Később, aki KISZ taggá válhatott, a nyári napok izzó hőségében szedte az almát, vagy őszibarackot az ún. építőtáborokban. Ezek nemcsak "olcsó munkaerőt" jelentettek akkoriban, hanem a fiatalok nagyszerű kapcsolat teremtését is. (Valamivel mélyebb kapcsolat volt, mint a számítógépes közösségi portálokéSmile))
Már hivatásos katona voltam, mikor a rendszerváltás "beütött". Mint politikai tanonc, és katona, egy általános kérdőívre kellett válaszolnom, miben többek között az volt az egyik kérdés: Mi lesz, ha az MSZMP elveszti népszerűségét, és hatalmát? A sok-sok kipontozott sorra én csak annyit írtam: Káosz.
Ezidőtől fogva én elzárkóztam a politikától.
Próbálnék elzárkózni ma is. Szavahihető emberek, szavahihető tanúsággal bizonyítják, hogy ami volt, rossz volt.
Régen nem vitakozok, régen nem ellenkezek!
Becsaptak?? Lehet...
Ám gyárak, üzemek működtek, és minden termelőegység elé ki volt téve a tábla: - vegyész laboránst,
                         - heggesztő szakmunkást
                         - lakatost
                          stb... felveszünk!
Konkrétan bizonyítani tudom mindezt azzal az emlékemmel, hogy miután a vegyipari szakközépikolában, (technikumban) még ki sem nyomtatták bizonyítványainkat, a suli elvégzését igazoló papír (mai napig is őrzöm) - alapján - 3 nappal az érettségi vizsga után már munkába állhattunk, álltunk.
Nos, mindez mese, abban a bizonyos "átkosban" történt.
Mára sokat fejlődtünk.... Interneten, hirdetésekben, napilapokban próbálhatok állást keresni, nem holmi krétával írt rajztáblán. Kereshetek, és találok: hálózatépítések, fizess be a kezdőcsomagért, ami százsorosan megtérül, kattints a hirdetésekre x dollárért naponta, lépj be hozzánk partnerként, a gép dolgozik, míg te pihensz...
Ha kellően naív vagy, elbuksz néhány ezer Ft-ot egy értelmetlen, 30 lapos A-4-es papírért, vagy reklamálsz égen-földön, több nyelvre lefordítva, hogy Te igenis, megnyitotttál több százszor jó néhány tucat reklámot!
Néha kiváncsi lennék, mi a reakciójuk ezeknek az átverő emberkéknek, aztán rájövök, nem is igazán érdekel.
Ami érdekel, mert súlyosabban érint, mint az átverésekkel eltöltött hosszú órák, hogy alig múlt el a hónap közepe, de már nincs pénzem tejre, és kenyérre.
Ó, igen, én is azon szörnyeteg rokkant nyugdíjas vagyok, aki élősködök az állam nyakán. Ám sok más társammal együtt én sem fizettem le a Bizottságot, vagy szakorvost. Nem is lett volna erre pénzügyi fedezetem.
2 - 3 évente felülvizsgálatra járok. Ez alig különbözik megalázásban attól, mint mikor a régi rómaiak rabszolgákat vettek, és kiejtették a a selejtet...
Idén talán büszkélkedhetek, hogy nem a Taigetoszról ledobandók közé sorolnak,  - sajnos nem azért, mert egészségeem javvult volna a legkisebb mértékben is, - de változott a rokkant, a beteg szó politikai értelme!
Talán rehabilitálhatóvá, sőt, ha nagyon összeszedem aznapra magam, munkaképessé nyílvánítanak!
Hipp-hipp-hurrá! Hiszen ezen drukkolok évek óta, hogy ne 40 ezer Ft-ból kelljen megélnem, de kereshessek is!!! Nem új cipőkre, új ruhákra fáj a fogam, de legalább a legminimálisabb megélhetési szint mellett a gyógyszereimet ki tudjam váltani!
Mi van?? Mit mondtok?? Hogy a gyógyszerártámogatás is csökken?? Eddig is szelektáltam receptjeim... Sajnos, tanultam annyit ( a régi rendszerben vegyészként ), hogy tudjam, mi az ami MUSZÁJ! A "felesleget", ami a vegetálásból az elvisehető életbe vinne, kihagyhattam...
Csak állok tétován, gondolatokba merülve. Nyugdíjcsökkentés... a munka nélküli járulék nem ajándékba adása...
Rehabilitációs lehetőség, ahol számomra mindegy, zöld keresztes, vagy a régi előírásokat betartó orvos elé kerülök...
10 éve százalékoltak le. Azóta keresek teljesen hiába - olyan munkát, hogy megélhetési minimumomat biztosítsam.
Most ott járok, hogy rá kellett ébrednem, a magyar az első nép, aki a konkrét eutanázia híve. Sajnos, nem ez emberséges eutanáziáé, mert mind az éhenhalás, mind a gyógyszerek nélküli betegségben való pusztulás -- keserves tud lenni.
Ennél talán humánusabb, gyorsabb, és fájdalom mentesebb, ha kiadják a parancsot, hogy álljunk a Duna szélére, vetkőzzünk, és nézzünk a folyó felé.
Amennyiben Hazánk jövőjének ez a kiútja, ám legyen. Csak annyit kérek sok felbúzdult hazafitól, hogy a nyugdíjasok utazási kedvezményét, legalább a Duna partig ne vonják vissza! Azt hiszem, hogy ez, és előttünk élő nemzedék tett annyit a Hazáért, annak felépítéséért, hogy ennyit megérdemlünk.
Ha már nyugdíjunkra, vagy bármi szocális segélyre nem is fussa....))


Utoljára változtatva 01-18-2011 @ 06:12 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 01-17-2011 @ 09:17 pm)

Comment: Nos Nefi erre a jaj kiáltásra csak, egy válasz lehet...meg kellett volna gondolni sok embernek, hogy húsz éve hova teszi az ikszet, mert kitermelte ezt a réteget...Taigetosz lesz gyalog semmi utazási kedvezmény :))))


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-18-2011 @ 12:07 pm)

Comment: Jó és igaz töprengés! üdv. fTJ


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 01-18-2011 @ 06:18 pm)

Comment: Töprengésed mélyen megérintett, Nefi. Köszönöm, hogy olvashattam. aLéb


Hozzászóló: Adalbert
(Ideje: 01-18-2011 @ 06:23 pm)

Comment: Azért jó, hogy vannak töprengő emberek.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 01-19-2011 @ 02:51 pm)

Comment: Drága Nefi! Nemcsak megértem, de érzem a saját "bőrömön" is.. Most voltam felülvizsálaton,...nem fizettem én sem. Közölte IV. stádium, véglegesít,...ezek után megkaptm a végzést,,,az eddigi 67%- ból lett 60%. Ki érti? :)) De van ami emelkedett a S.frank ....


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-19-2011 @ 06:40 pm)

Comment: Mikor végig hallgattam Orbán Viktor beszédét, melyben kifejtette, hogy nem lehet elbújni a munka elől, azon töprengtem, vajon Ő is itt él-e Magyarországon? Vajon, nem kellene kicsit Mátyás Király után szabadon, álruhában körül néznie ebben az országban? Én is sokat töprengek, és csak a megválaszolatlan kérdések növekszenek bennem. A miértek? Például, hogy miért van az, hogy a gyilkosoknak nincs halálos ítélet, és napi több ezer Ft-ért kapnak életfogytig ellátást, viszont az a több száz szerencsétlen ember, aki már eddig megfagyott, bár bűnük nem volt, mégis halálra ítélte őket ez a Nemzet, és lassú kínhalálra... No megszaladt a klaviatúrám, de írásoddal nagyon egyetértek, és el vagyok keseredve, mert nem látok kilátást sem arra, hogy javulna bármi is... :((


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-20-2011 @ 06:37 am)

Comment: Köszönöm, hogy olvastatok, hozzászóltatok töprengéseimhez. Talán csak annyit tennék hozzá, hogy miniszter elnökünk nem tudná álcázni magát, hiszen megválasztása utáni első intézkedéseinek egyike volt, hogy fényképét minden közhivatalban ki kell tenni! (Jelzem, ennek költségei szerintem sok évi nyugdíjamat biztosítaná...) Most várjunk a február közepén közhírré teendő "nem megszorító csomag" konkrét tartalmára, addig csámcsoghatunk a médiatörvény naponta változó magyarázatán...


Hozzászóló: LEKA
(Ideje: 01-21-2011 @ 12:25 am)

Comment: Szia Nefi! em nagyon tudnék, ha akarnék sem ellent mondani...Sajnos valóban minden egyre romlik...az állapotunkkal együtt...és nem is várhatunk jobbat - vagy várhatunk, de hiába...Azért tarts ki!!!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds