[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 223
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 223


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


sad.gif
Halogén Micike és a búcsú
Ideje:: 09-15-2004 @ 08:45 pm

Gyermekkorom búcsúi jutottak eszembe először, mikor meghallottam a szeptember közepi dátumot. Nekünk Szent Antal volt a védőszentünk, és azóta is -hiába lettem azóta református- mindig segít megtalálni az elhagyott dolgaimat. A múltkor is -mivel ez egy katolikus falu- megkértem egy ismerősömet, dobjon már be egy százast neki, másnapra meglett a szivarom... :-)))
Nagy a különbség a régi idők és a mai búcsújárás között... Kezdjük ott, hogy akkor rendes körmenet volt, most meg csak egyszer körbejárták a templomot, és kész volt...
15 éve, mikor apám elvitt (van erről egy fotóm is....) rengeteg körhinta (kicsi, nagy), ufó, céllövölde, zsákbamacska, meg ilyesmi, tele volt az egész focipálya. Volt JOJÓ, Similabda, vattacukor, meg kereplő...
Ma meg: Illatszeres pult, méregdrága kínai barbik,műanyag biciklik, motorok, bóvli bóvli hátán. Na, meg a lufik sem az igazik már... Régen hidrogénnel fújták fel, és szállt, vigyázni kellett rá... Most nem kell, szelepes. Le lehet ereszteni, fel lehet fújni.
A múlt elmúlt, a fizetőképes kereslet is más, és az emberek is megváltoztak. Amióta a plázák meg a hipermarketek megjelentek, nincsenek igazán ünnepeink. Itt, vidéken is csak vasárnap dél körül áll meg az élet, a részegek is hazakóvályognak... De inkább az ivásról, evésről szól az ünnep. A lagzi-hagyomány még megvan. A mögötte lévő tartalom szerintem elkopott. Szerintetek?
Én két éve azt gondoltam, itt családias lesz a légkör. Meg más. De itt is mindenki mindenkit lehúz... Még a testvérek is...
A hagyományokból a tavaszi nagytakarítás, a húsvét, a május-fa meg a karácsony maradt. Luca széke már nincs, hiába ülnék rá....
Én még az ablakot sem pucoltam meg búcsúra, nem azért, mert Pestről jöttem, hanem azért, mert tudom hogy úgyis 2 nap múlva ugyanolyan lenne. Mindenki előttünk fordul meg és itt farolnak "poénbúl" az ablak alatt, a poros úton.
Megjegyzem: Megtettem az intézkedéseket. Sövényt ültettem a kerítés elé.

De a búcsú kiábrándított. Meg az emberek üres tekintete, mivel én is besegítettem a férjemnek árulni a boltunk előtt... A gyerekek már nem gyerekek. XENA-tetkójuk van és a patronos pisztolyt keresik a kisautó vagy markoló helyett.
Lehet, hogy az én koromban is kilógtam a sorból?
Kíváncsi leszek, a lányom hogyan illeszkedik be az itteni oviba. Már kétszer volt. De 2 és fél évesen már vagy 25 verset tud kívülről, nagyon féltem, nehogy visszafejlődjön.

TAPASZTALTABB FULLOS TÁRSAIM TANÁCSÁT VÁROM...

Egyelőre ennyi. Most sok poén nem volt... Majd legközelebb más hangulatban leszek. Most úrrá lett rajtam a kiábrándulás....



Utoljára változtatva 09-16-2004 @ 10:11 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 09-15-2004 @ 10:52 pm)

Comment: Majd elmúlik (mármint a kiábrándulás). Időnként vmiről elkezdünk álmodozni... és kiderülhet róla, hogy talán mégsem olyan gyönyörű belülrúl, mint amilyennek kívülről látszott!


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 09-16-2004 @ 06:04 am)

Comment: A gyerekek az oviban nem szoktak visszafejlődni. Inkább jól hat rájuk a közösség. Tapasztalatból mondom, 9. éve vagyunk óvodásak. (Ahogy sorban nőnek a gyerekek.) A régi búcsúkról meg majd írok egy blogot, azt hiszem.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-16-2004 @ 05:58 pm)

Comment: A mai gyerekek tényleg nem gyerekek. "Hála" a társadalom jótékony hatásának, ami a korai felvilágosítást és a rendkívüli információáramlást illeti. De nem a patronos pisztoly jelenti a változást, mert az az én gyermekkoromban is volt, és én is imádtam, de attól még igazi gyerek voltam. Én a gyermekek korai szexuális érdeklődését, és nemi érését nehezményezem inkább... Ez nagyon szomorú. De ne csodálkozzunk rajta, ha már az egészen pici lányokat is úgy öltöztetik, mint ahogy a felnőtt nők öltöznek: haskilátszós top, meg extra mini. A kisfiúk fülében pedig undorító módon fülbevaló!!!! A fejükre meg kendőt kötnek, ahogyan az igazi macsók szokták. Én ettől vagyok nagyon rosszul. Miért kell a gyerekekből majmot csinálni???


Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-16-2004 @ 08:26 pm)

Comment: Mert a gyerek kis felnőtt... Szóval a szülei is majmok szerintem. De nem a patronos pisztollyal van bajom, csak azzal, hogy példáu ma kint játszottunk az utcán, és egy olyan ismert versikét mondtam, az 5 éves kisfiú meg megkérdezte, én ezt honnan tudom... Mondtam neki: én is voltam gyerek. Az én lányom meg már azt is tudja, hogy Petőfi írta az Anyám tyúkját és el is mondja...


Hozzászóló: Naics
(Ideje: 09-17-2004 @ 08:40 pm)

Comment: Jó az ha egy gyermek sok mindent tud és sok minden érdekli. De sajnos a mai világban nem az számit ki mit tud hanem a szülő vagy a szülők,hogy nyaliznak,legyen az ovoda vagy iskola, bocsánat a szóért de ez sajna így van. Az oviról csak annyit a gyermekek sosem fejlödnek vissza, söt inkább okosodnak és a jó kis csoport társak és az ovonéni vagy épen az ovó bácsi sokat számit. Én azt mondom fel a fejel jobb lessz minden, és majd alakul minden, lassan de majd biztosan.


Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-17-2004 @ 09:24 pm)

Comment: Remélem, igazad lesz. Az óvó néni hétfőtől egész naposra bevette (persze kérvényre), és pillangó lett a jele! Nagyon örült neki! Csak a férjem szerint kicsit görcsösen akarom, hogy elfogadják, pedig nagyon barátkozó típus, nem lenne baj, én mégis viszem a többiekhez, játszom velük kígyósat, meg verebeset, már az egyik szomszéd meg is kérdezte, hogy ovit nyitottam -e, de ez biztosan azért van, mert engem annak idején, mivel magyar voltam és nem szlovák származású, ráadásul túlérzékeny, nem fogadtak be.... Nem akarok hibát elkövetni, gyakorló anyák tanácsát várom!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds