[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 149
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 149


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Lépések a válság megoldására..azoknak, akik tudnak menni...
Ideje:: 01-28-2011 @ 04:45 pm

 

„Rokkantnyugdíjak: itt tudnak Orbánék spórolni

Arról egyelőre csak találgatások vannak, hogy a gyakorlatban hogyan oldaná meg a kormány a rokkantnyugdíjak felülvizsgálatát. A több százezer ember újbóli kivizsgálása sok pénzt és időt venne igénybe, hiszen alsó hangon is több száz orvosnak kellene hónapokig csak ezzel foglalkoznia. Valószínűbbnek tűnik az, hogy adminisztratív eszközökkel igyekeznek majd visszaterelni az érintetteket a munkaerőpiacra, azaz például szigorítják a kategóriákat rendeleti úton, azok a betegségek, melyek eddig rokkantnyugdíjra jogosítottak, a jövőben esetleg nem, vagy csak kisebb összegre adnak jogosultságot.”


Kétségbeesve olvastam ma ezt a cikket az internet hírforrásai között. Többszörösen kétségbeestem. Először az zavart, hogy a mai orvosi társadalom, tudomány az eddigi időkig nem tudta megállapítani, ki az, aki munkaképes, és ki munkaképtelen?? Most „alsó hangon” is ezzel kell sok száz orvosnak gyógyítás helyett majd foglalkoznia? Mindenki tudja, hogy voltak, vannak visszaélések a rokkantsági nyugdíj megítélésében. Könyörgöm, ezek megmaradnak holnap is, holnap után is, csak többet kell talán értük fizetni! Aki pedig tényleg jogosult lenne rá??
Idézem a fenti cikkből: „adminisztratív eszközökkel igyekeznek visszaterelni a munkaerőpiacra”.
Ezen a mondaton totál kiakadtam! Többszörösen. Az emberekre vonatkozó „terelni” kifejezést a koncentrációs táborok idejéből ismerem... Nem akarom ezt sem fokozni, sem ragozni, de minden beteg, rokkant embert sérthet ez a kifejezés.
Ám itt a következő szó: adminisztratív eszközökkel.... Húha, ez mit is jelenthet? Nem elég a kötelező, emberileg szörnyen megalázó Orvosi Bizottság, de még adminisztrációs eszközökkel is bizonyítják majd, hogy x %-ban munkaképtelen vagyok? Ez izgi, szinte alig várom a következő felülvizsgálatot, ahol az orvosnak nem ember vagyok, csak egy test, amiről véleményt kell írnia, az asztalon fekvő 55 kg szerves massza tud-e, képes-e hasznot hajtani a társadalomnak, vagy tán segélyre szorul, hogy élő maradjon... Most majd adminisztrációval is felülvizsgáljak ezt??
Talán, ha erre a célra felvett adminisztrátorok fizetése, dokumentációk özönének készítése helyett meghagynánk annak a szerencsétlen rokkantnyugdíjasnak a havi 40-50 ezer Ft-os nyugdíját, nem az ország menne tönkre, hanem szerencsétlen rokkantnyugdíjas, aki amúgy sem tudja sokáig fenntartani magát ennyi pénzből. Hosszú távon mindenkinek haszon, nem???
Többszörös kiakadást jeleztem. MUNKAERŐPIAC??? A legmegalázóbb munkát is vállalnánk sokan, hiszen tudjuk, a munkaerőpiac diplomás gyerekeinket sem tudja foglalkoztatni, éppúgy, mint aki érettségi után még szakmát is tanult...
Most tényleg az következik, hogy görbebotos nénik, bácsik próbálják leverni a fiatalokat egy-egy állásért? Ez a görbebotos generáció alapvetően úgy gondolkozik: a fiataloké a jövő.
Ám önzőn feltör az emberből a kérdés: megnyomorodásomig évtizedeken át keményen dolgoztam, most sem gyógyulásomra, sem temetésemre nincs elég pénzem. Melyikkel ártok, vagy használok többet hazánknak, családomnak, és a jövőnek?
Hiszen azt már kimondták felettem ítéletként, hogy mindenképp csak teher vagyok...
De valóban csak itt, így tud spórolni az ország, mint a cikk címe is jelzi?? Kívánom írójának, és támogatóinak, hogy éljék át egy mai rokkant nyugdíjas helyzetét! Hogy ez kiváltságos, megvonandó életmód, vagy nehéz átok, majd megtudják.




Utoljára változtatva 01-28-2011 @ 04:56 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 01-28-2011 @ 06:09 pm)

Comment: Tudod Nefi szívesen hozzászólnák, úgy szívből igazán, de nem akarom,hogy ezért akármilyen hátrány is érje az oldalt, mert ennek s mint mindennek megvan a magyarázata és nem csak a pénz a mozgató rugója ami sokunkat érint ( mert az nincs, mármint pénz) hanem ....akik most rokkantak ...itt durva lennék, inkább abbahagyom...sérti az emberi önérzetem ami jelenleg van...


Hozzászóló: zoria
(Ideje: 01-28-2011 @ 06:16 pm)

Comment: Drága Nefi! Örülök, hogy nekem már ilyen gondom nincs. Amikor rokkant nyugdíjas lettem, az kb. a rákműtét után és a szívműtét előtt volt az orvosok igen-igen gondosan felírtak nekem mindent. De a hatalmas "vörös segély" így neveztem a rokkant+özvegyi nyugdíjam összegét, mert csak pirulva tudtam átvenni (a postás öt forint borravalót szégyellt belőle elfogadni), még a lakás rezsire sem futotta. Tehát ha nem a hosszú kínos éhenhalást akartam választani akkor dolgoznom kellett. A gyógyszerekre nem tellett, így amit az orvosok felírtak igen gondosan én az nem vettem be, de naponta háromszor nem. Ennek következményeként sikeresen meggyógyultam. Jelentem adminisztratív eszközök nélkül is február elsejétől nem vagyok rokkant. Bár a jövőben mint vállalkozó a járulékaimba lehet, hogy bele fogok rokkanni. Puszi. vali


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 01-28-2011 @ 07:56 pm)

Comment: Nem szeretnék megbántani egyetlen ismerősömet és barátomat sem. Jómagam 35 évesen kerültem Orvosi Bizottság elé a gerincemmel, ami elég megalázó volt valóban, 40% munkaképesség csökkenést állapítottak meg és elláttak remek tanácsokkal, életmódváltás, átképzés és még sorolhatnám. Nem szeretem dolog volt, azóta is dolgozom és soha többé nem megyek oda inkább a ... Nagyon együtt érzek a beteg emberekkel és a magam módján segítek is. Nagyon sok ismerősöm van aki megérdemelné a rokkantsági nyugdíjat mégis dolgozik, biztosan Ti ismertek sokat, de az is biztos "sumákok" is léteznek a rendszerben. Nagyszerű dolognak tartanám, ha azokat szűrnék ki és az így felszabaduló pénzt szétosztanák a rászorulóknak. Egy pár adat. "Közgazdászok régi vesszőparipája, hogy miközben a szomszédos Szlovákiában 70-80 ezer rokkantnyugdíjast tart el az állam, nálunk ez a szám majdnem a tízszerese. 2010 szeptember végén összesen 728 601 fő részesült rokkant ellátásban az ONYF adatai szerint." http://www.tozsdehirek.net/Rokkantnyugdijak-itt-tudnak-sporolni-Orbanek-ha-akarnak/138517 Magyarország népessége 2010. augusztusában 9 999 000 fő. Szlovákia népessége, 2010 végi becslés szerint 5.431.400 fő. Ezek internetes adatok. Gondolkodhatunk tovább mi és miért okozza ezt a kétségtelenül nagy eltérést. Az viszont nagyon sajnálatos, ha a politikusok embereket szociális helyzetük, betegségük, származás vagy kor alapján, egymás ellen fordítanak és felhasználják kisstílű háborúzásaikhoz a sajtó segítségével. Én csak reménykedem, hogy a problémát nem újabb Világbanki hitelből akarják megoldani, az mint a példa mutatta nem vezet sehová.


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 01-28-2011 @ 10:53 pm)

Comment: Drága Nefi, Ki az aki meg meri, vagy meg tudja határozni egy ember munkaképes-e? Nálunk nem is létezik ilyesmi, egy idő után az orvos rádmondja, mehetsz vissza dolgozni, és dolgozol amig 69 éves leszel, akkor talán kapsz annyi nyugdijat, hogy azért éppen ne halj éhen. Én vagyok most ilyen helyzetben, nem vagyok képes sem ülni sem állni de még feküdni sem, viszont "teljes munkaképes vagyok". Elpirulok kimondani, de még a bugyim sem vagyok képes magam felhúzni, mond, mit tegyek, hivjam a főnökömet hogy segitsen vele? Ma minden halad, csak a humanitarizmus nem...Öt csonttörés van a gerincemen, de két hét múlva már "teljesen jól leszek és munkaképes". Tudod mit? Visszasirom azokat az időket amikor parasztfalun éltem és ha a szüle már nem tudott a határban dolgozni, otthonmaradt főzni a többieknek. Talán nem is volt az a rendszer olyan rossz. Ölellek Teru


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-29-2011 @ 11:48 am)

Comment: Mindannyian tudjuk, hogy minen betegség súlyos, és borzasztó annak, akinek viselnie kell. Az is biztos, hogy munka sincs, így egyetértek veled Nefi, hogy a jövőre kellene koncentrálni és nem arra, ami már eldöntetett. Rendkívül elítélendőnek tartom a visszamenőleges intézkedéseket, hiszen éppen ezért van az, hogy az ember semmibe nem vághat bele... Nem tudhatja, hogy ami ma igaz, holnap az ellenkezőjére lesz az mondva. Jogos, hogy szigorítsák annak eldöntését, ki és milyen alapon lesz rokkantnak nyilvánítva, felelősséget ruházva ezzel azokra, akik sorsokról dönthetnek. Sajnos minden változásnak megvannak a potenciális áldozatai is, mint ahogy az új rendszereknek is lesznek majd jogosulatlan haszonélvezői. Ilyen az ember világa. A hatalom a legveszélyesebb kábítószer... Jó lenne azt írni, ne aggódj, de tudom sajnos, van miért... Szeretettel olvastalak: Anna :))


Hozzászóló: Grigo
(Ideje: 01-30-2011 @ 04:30 pm)

Comment: Nem értek egyet Annával ! Igenis szükség van a visszamenöleges felülvizsgálatra. Itt emberek tízezreiről van szó, többek közt olyanokról is, akik szét itták az agyukat, megbetegedtek, most meg mi tartjuk el őket. Olyan emberek akik lepénzelték a korrupt körzeti orvosokat, akik mindenféle manipulációval elkerülték a munkát. Olyan emberekről akik fiatalon elmentek nyugdíjba, most dolgoznak feketén. Személyesen ismerek BM polgári alkalmazotattat, aki anyagbeszerzőként dolgozott, mint gépkocsivezető. 45 évesen elment nyugdíjba, többet kap mint a vájár aki 55 éves koráig dolgozott. Ugye, nem mondjátok azt, hogy ez nem nevetséges dolog ? Sorolhatnám még napestig. Igenis, felül kell vizsgáni ezeket a visszaéléseket, pártoktol és politikától függetlenül mondom ezt. Szeretettel : Zoltán


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-31-2011 @ 02:19 pm)

Comment: Drága Sam! Mint újfent látom, félszavakból, félmondatokból is értünk, értjük egymást.:)) Köszönöm, hogy olvastál, és köszi a folytatást is... Pussssz: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-31-2011 @ 02:27 pm)

Comment: Drága Valikám! Hááát, nem is tudom, melyik rosszabb, a járulékfizetésbe, vagy betegségben megrokkanni. Neked mindkettő megadatott... Csodállak hatalmas energiádért, hogy mindezek mellett, mindezek ellenére nem csak "talpon tudsz maradni", de megtaláltad az Élet napfényes oldalát! Kívánom, ez a napsütés nagyon sokáig, örökké tartson! Megérdemled, kiérdemelted! Özön puszi neked: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-31-2011 @ 02:38 pm)

Comment: Kedves Attila! Köszönöm hozzászólásod, csak egyetérteni tudok azzal. A számszaki adatok sok mindent jeleznek. Való igaz, hogy a rokkant nyugdíjak körül "valami bűzlik Dániában"... Ám itt most sajnos arról szól a valós mese, hogy a valóban beteg emberek fogják keményen megsínyleni néhány (vagy sok?) csaló által létrehozott helyzetet... Mikor a Bizottság előtt álltam, én próbáltam elnyöszörögni, hogy NEM akarok rokkantsági fokot, gyógyulni szeretnék. Erre ugyanúgy nem reagáltak akkor, mint köszönésemre, mikor beléptem... Most, 10 évvel később, 55 évesen hirtelen gyógyult leszek??:))


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-31-2011 @ 02:45 pm)

Comment: Drága Terukám! Én is visszasírom azokat a régi időket, mikor a családfő ELTARTOTTA a családot, az asszony biztosította, hogy a családfő, és a család mindenben el legyen látva. Szinte feudális eszmék ezek, 20 éve őrjöngve tiltakoztam volna ellene!! Önérzetem ma is tiltakozik:)), ám a rideg valóságba beleborzongok... Puszik: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-31-2011 @ 03:00 pm)

Comment: Angyali Annám! Köszönöm, hogy hozzászóltál kissé keserű írásomhoz. Valóban paradoxon, hogy valakinek azt mondják: mivel szívének x %-a elhalt, vagy bármi betegség miatt nem dolgozhat, azt újravizsgálva megállapítják, hogy: Jééé, újra munkaképes lett! (Csak épp' munkahelyet nem tudunk biztosítani neki..) Nem számítok semmi jóra, de ez a fajta létbizonytalanság, ami jelenleg százezreket érint, (rokkant nyugdíjasokat, és fiatal, egészséges emberket egyaránt,) rosszabb bárminél... Szeretettel: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-31-2011 @ 03:46 pm)

Comment: Kedves Zoltán! Nyilván van igazság abban, amit írtál, ám én nagyon ellene vagyok az efféle általánosításoknak. Személy szerint én pl. végigbőgtem két éjszakát (pedig nem vagyok sírós fajta), mikor a kardiológus kimondta az ítéletet, hogy nem dolgozhatok, rokkant nyugdíjra javasol. Hasztalannak, feleslegnek, tehernek éreztem magam, aki egész életében munkamániás volt, és most eltiltottak ettől. Rettegtem a jövőmtől, hogy eztán márcsak otthon fetrengek, és figyelem, mikor, hol, mi fáj. Orvosaim azzal győztek meg, hogy talán el akarom venni a munkalehetőséget egészséges emberek elől, és hol táppénzen, hol betegségtől lézengve nem tudom teljesíteni az elvárt szintet? Én is ismerek több olyan rokkant nyugdíjast, aki a kocsmában jobban érzi magát, mint egy munkahelyen. Régen ezeknek elvonókúrára kellett menniük, és ismerettségi körük megbélyegezte őket. Hogy ma rokkant nyugdíjba kerülnének? Az én körzeti orvosom sosem javasolná, helyeselné ezt. Mint ahogy tudomásom szerint kenőpénzt sem fogadna el, kizárólag a szakorvosi véleményekre hivatkozva ír javaslatot. Elhiszem neked, sőt tudom, hogy valóban lehetnek korrupt orvosok, vannak visszaélések. Ám tartok tőle, hogy ezek holnap, és holnapután is megmaradnak, míg attól a szerencsétlentől, aki ha megkérdezik, - hogy van?- azt feleli: köszönöm, jól, ---előbb megvonják majd a havi 40 ezer Ft-ját, mint a színjátszó, "agyát elivó" csalótól a százezret. Utólagosan, újra felülvizsgálni valakit, aki túlélt pl. egy szívinfarktust, havonta jár kontrollra, és gyógyszerek nélkül (aminek támogatását most megvonják!) - újfent munkaképessé nyilvánítani, azt hiszem, ugyanolyan negatívum, mint az általad említett példa... Szeretettel: Nefi


Hozzászóló: ho
(Ideje: 02-02-2011 @ 05:57 am)

Comment: Kedves Nefelejts. Sosem felejtem hogy Te voltál az első aki zen a portálon hozzám szóltál, biztattál. Tanújelét adtad a szívjóságodnak, átérezve más bizonytalanságát elesettségét.


Hozzászóló: ho
(Ideje: 02-02-2011 @ 06:08 am)

Comment: Nem tudom mivel viszonozni kedvességedet, csupán lelki támaszt igyekszem nyújtani ezzel a néhány szóval. Engedd meg nekem, a fiatalabbnak, tapasztalatlanabbnak, hogy praktikus tanáccsal szolgáljon. Hidd el, ez nem az a bizonyos " könnyű azt mondani " eset, a magam részéről többszörösen hátrányos helyzetű vagyok, de... Egy helyzet legyen bár megalázó, legyen bármilyen megalázó, Ne érezzük megalázva magunkat. A megaláztatást nem érdemeljük meg. Visszük a keresztünk mindannyian, akik a cipekedést elvállaltuk, és nem adtuk fel könnyen, legyünk hát belül büszkék, beszéljünk a bajunkról, hogy okuljanak mások és talán egy kicsit könnyebb legyen... szégyenkezni nem nekünk van okunk. Szeretettel;


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-02-2011 @ 07:10 am)

Comment: Kedves ho! Ha lelki támaszt akartál nyújtani, akkor az tökéletesen sikerült! Köszönöm! Egyébként meg "történetünk" tipikus példája annak, mikor a tanítvány messze felülmúlja a mestert! :)) Nagyképűen hangzik a "mester" szó, így a hasonlat erősen sántít, de bevallom, meghatódtam soraidtól, és nehezen találok szavakat... Ha szavakat nem is találok, soraidból erőt merítettem, és ezt ismét csak megköszönni tudom. Sok szeretettel: Nefi, aki - ígérem - a megalázásban is meg fogja találni a humort, a méltánytalanságok között is EMBER-t.


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 02-04-2011 @ 09:32 pm)

Comment: Szia Nefi! Minden problémádat megértve, mint rokkantnyugdíjas, azt mondom, szükség van a rokkantnyugdíjasok felülvizsgálatára, szűrésére, akár adminisztratív módszerekkel is. Olvastam a neten, hogy egész falvak vannak, melyeknek szinte az összes lakosa rokkantnyugdíjas. Értem én, hogy a munkanélküliség miatt menekültek ebbe a státuszba. Valóban lehetnek olyanok is, akik pénzt fizethettek az orvosoknak a leszázalékolásért. Ki kell szűrni a rendszerből az álrokkantakat, így a valós, igazi rokkantaknak is talán magasabb nyugdíj jut. Nem kell félned, rettegned, hogy éppen téged dobna ki a rendszer, hidd el, nem a valós betegeket dobja majd ki magából a rendszer. Ha mégis, ott a fellebezés II.fokon, majd a bíróság. Ne félj, én sem teszem, valós beteg vagyok, sosem fizettem senkinek. 2-3 évenként járok felülvizsgálatra az ORSZI-ba, néhányszor más megyébe küldenek, nagyon rendben találom ezt, bár kényelmetlen utazgatnom, de mindig arra gondolok, így kiszűrhetik az orvoslefizetőket. Szívesen fizetnék azért, ha az elvesztett egészségemet kapnám vissza. Úgyhogy ne félj! Szerettel: Krisztina


Hozzászóló: Barbara76
(Ideje: 02-10-2011 @ 07:07 pm)

Comment: Kedves Mindenki! Nem értem.....miért kell a rokkantnyugdíjasokat állandóan zaklatni??? Nincs olyan év, amikor ez nem kerül előtérbe. Van elég bajuk, azt hiszem, gyógyszerárak, orvosi ellenőrzés, tolókocsi szervíz.. Hagyják már békén őket végre. Sok egyéb hely van, ahol lehetne söprögetni!!! Azokon akarunk úgymond spórolni, akik annak is örülnek, ha egy napjuk eltelik fájdalom vagy megaláztatás nélkül??? Szégyen!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds