[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 169
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 171

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


sad.gif
Mellékhatások...
Ideje:: 02-03-2011 @ 01:54 pm

 

Betegségem miatt szakorvosi rendelkezésre havonta 7 -féle gyógyszert kellene szednem. Én ezt áruk alapján 5-re redukáltam, de további szelektálási lehetőségem van a mellékhatásokat figyelembe véve.
Tudjátok, minden gyógyszeres dobozban ott van gondosan behajtogatva a „betegtájékoztató”.
Komolyan mondom, néha azért váltok ki újonnan felírt gyógyszert, hogy ezeket olvashassam.
Megspórolok ezzel egy humorújságot sokszor.
Mint volt vegyészt, érdekel a gyógyszerek vegyi összetétele. Mint tanulatlan emberke, sejtem, hogy gyógyszert ne tároljam sem -5 fok alatt, sem 25 fok fölött.
Hogy milyen típusú betegségre jó a gyógyszer, azt sejtem abból, hogy miért mentem dokihoz...
Ám a mellékhatások! Ez egy külön fejezet, ami megéri, hogy gyógyszert vegyek! Még akkor is, ha már majd nem támogatják azokat. (Igaz, elég csak az első felírt adagot kiváltani, a tájékoztató megmarad!)
Már eleve az élmény, hogy pl. egyik gyógyszerem betegtájékoztatója 42x20 cm-es, apró betűvel teleírt lap, amit fantasztikus ügyesen tesznek 10 szem gyógyszer mellé!
No, de nézzük a mellékhatásokat!
Mellőzöm most a „nem túl gyakran” és „ritkán” előfordulókat, csak a „gyakorikkal” foglalkozom.
Nem nevezem meg azt a szívgyógyszereket, amit szedek, mert nem tudom szabad-e ilyet, de átmásolom gyakori mellékhatásaikat:
- fáradtság, szédülés, fejfájás >>> OK. Ez gyógyszer nélkül is megvan!
- hideg- és zsibbadásérzés kezekben, lábakban >>> a zsibbadás rendben, télen a hideg is megoldott gyógyszerszedés nélkül is.
- hányinger, hányás >>> ez már kissé kedvem szegi.
- hasmenés vagy székrekedés >>> itt azért jó volna tudni konkrétan, melyik, ha boltba akarok menni!
Mint írtam, szívgyógyszerekről van szó. Ennek tükrében nem túl megnyugtató:
- szívelégtelenség rosszabbodása
- szívritmus zavara.
Könyörgöm, hiszen ez az alappanaszom! Most ezreket fizetek a gyógyszertárban, hogy ez ne betegség, hanem mellékhatás legyen???
De folytatom:
- gyengeségérzés >>> biz' Isten, ezt is tudom magamtól produkálni!
- alvászavarok >>> ez is megy magától, erre kapok altatót!
- depresszió >>> ezt ugyan gyógyszerem felírása előtt is súlyosnak minősítették nálam, hát nem érdekel...
- légzési zavarok, vagy hörgőgörcs >>> ez még nem fordult elő nálam, úgyhogy máris újdonságot hozhat a gyógyszerem!
- izomgyengeség, izomgörcsök >>> ami azért kell, mert nem tudtam eldönteni, lemehetek-e a boltba, vagy sem. Hát nem!
- arcpír >>> ez nem zavar, mert nyugdíjam átvételénél magától is megjelenik
- nyugtalanság >>> lásd a fenti sort!!!
- ájulás, rövid ideig tartó eszméletvesztés >>> ennyi pénzért már hosszabb ideig is tarthatna!
- ízérző képesség elvesztése >>> ez morálisan nagyon jó nekem, mikor a férjem fanyalog, hogy „már megint elsóztad az ételt!”
Nem sorolom tovább, milyen traumáknak vagyok kitéve azzal, hogy gyógyszert szedek az orvos előírása alapján, pedig még özön rémség vár rám! Ám nem idegesít különösen a dolog, mert az altatóm, - ami nélkül nuku alvás - egyik mellékhatása:
- szívleállás.
Ezt már kommentálni sem tudom. Valóban tökéletes pihenés hosszú távra!
Ha kötelező gyógyszereim szedése mellett csak a mellékhatások 10 %-a érvényesül, hát nincs más hátra, mint búcsúznom Tőletek, és megírnom, hogy nagyon szerettelek Benneteket! Végső tanácsom Hozzátok, NE olvassátok a betegtájékoztatót, csak gyógyuljatok a gyógyszerektől!!!:))



Utoljára változtatva 02-03-2011 @ 02:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-03-2011 @ 05:56 pm)

Comment: Neffikém, ez haláli jó, viszont nem is nevetséges ha belegondolunk. Sorszor röhögök amikor a tévén nyomják az emberekre a gyógyszereket, a törvény előirja ha reklámoznak, a mellékhatásokat is fel kell sorolni. Majdnem mindegyiknél, mint Te irtad, székrekedés, hasmenés, stb., ezek az általános. Utána a komolyabb hatások: epilepszia, öngyilkosságra-hajlamosság, és persze a legkomolyabb: halál:-) És mindez csak egy hülye fájdalomcsillapitóra!!! A legjobb amikor a Viagrát vagy a hasonlót reklámozzák, ha négy óránál továb....hm hmhm, rögtön menj az eslősegély osztályra! Csak azt sajnálom hogy nem láthatom az orvos vagy egy ápolónő arcát amikor egy ilyen bajba keveredett férfi megy segitségért, és főleg azt szeretném tudni, mit csinálnak vele:-)))))))Hahaha!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-03-2011 @ 09:23 pm)

Comment: Én legutóbb közösen somolyogtam a patikussal a patikában. Mikor odaadtam a recepteket, megkérdezte hányan vagyunk betegek. Mondom ezek az enyémek, a havi adag, ezért nem is kell ráírni az adagolást. Bólogatott és annyit mondott halkan, ha valaki ezt mind megeszi és még életben is marad, nagyon egészségesnek kell lennie, hogy kibírta....:))))


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 02-04-2011 @ 06:59 am)

Comment: Mosolygós a mellékhatás, ám a gyógyszert nem a mellékhatások miatt kell szedni. Én már többszörösen visszaeső halott lennék, ha mellékhatások miatt ki-kihagytam volna némelyik gyógyszeremet, de a saját mellékhatásokat elhagytam. Nem dohányzom, nem kávézom, nem iszom alkoholt stb. A gyógyszerek elhagyása sokkal rombolóbb szervezetünkre mint a mellékhatások. Nekem magas (lenne * gyógyszerrel stabil) a vérnyomásom, amit szedek rá vizesedést okoz, ezért vízhajtót is kell szedni, ami kihajtja a sókat, így azokat is kötelező (ne tudd meg hogy begörcsöl az ember vádlija ha nem iszom este meg egy magnézium pezsgőtablit), mindezek hozadékaként értisztisztítót is. Ezek együtt képesek egyensúlyba tartani a dolgot (ha elgurul véletlen egy, bizony a következő mérésnél már látszik is). Az orvossal lehet konzultálni, ha valaki túlzottan erős mellékhatásokat észlel, de csupán a mellékhatások olvasása után önmagunktól elhagyni egy gyógyszer szedését egyfajta öngyilkosságnak tartom, még akkor is ha megpúderozzuk vagy tupírozzuk, jópofizzuk.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 10:37 am)

Comment: Terukám, te drága! Hát Viagrát még nem szedek:)), de vizuális típus vagyok, én a csajt képzeltem el, aki este gyanútlanul bevett fejfájása ellen egy fájdalomcsillapítót, aminek hasmenés volt mellékhatása, miközben férje már bekapta a Viagrát! Nem semmi házastársi éjszakát csaphatnak így ketten együtt!:))) Ezzel máris rávilágítok egy közéleti problémára: a "kisebbség" szaporodik, mert nem igen eszik gyógyszert, míg máshol nem születik gyermek, mert a feleség a WC-n ül, férjét a kórházban röhögik:))) Mivel a Full-on most az erotikus versek körül forog a szó, nem tudom, rímbe szedhetném-e ezt a szitut:))) Szállnak feléd a puszik: Nefi


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-04-2011 @ 01:59 pm)

Comment: Neffim, csak rajta, én nem ilyen szitura gondoltam, de marha jó képet festettél. ha behálózod Samwayt még egy dialógus is kifejlődhet belőle valamelyik Full találkozóra:-)))))


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 02:59 pm)

Comment: Ejnye Terukám! Erkölcsi, emberi, női tartásom olyan nevelést kapott, hogy azonnal ellentmondjak ez ilyen "kerítőnőknek", mint amit játszani akarsz! Ráadásul Sam sok-sok éves, nagyszerű barátom! Tehát kikérem magamnak!!! Kizárólag, ha teljesen véletlenül, a Sors akaratából keresztenénk egymás útját --lennék hajlandó elfogadni a dialógus ötletét...(Priviben részletesen megírom majd, mikor, merre megyek, Te meg fürkészd Sam útját, hogy véletlenül pont összefussunk!:)))) Behálózást nem vállalok, max. pókhálóval... Sam és köztem félévente, évente egyébként is folyamatos a dialógus. Nem jó partner nekem, mert mindenről azonos a véleményünk, ráadásul tisztelem is őt! Nem lehetne ezt a háló-dolgot egy milliomos, 98 éves bácsival összehozni inkább? "Dialógust vállallok" jeligére választ a Kurírba, vagy e-mail címemre kérek!:))) Pusszok özöne / és marhára nem szeretném, ha Sam fejét képöszevágásoknál a nyakamra tennéd, vagy fordítva!:)) / A te fejedről nem írok, mert gondolom, ha Sam olvassa ezen írásokat, leharapja tied:))) (...és behálózza, amiben én is aktívan segítek majd!:)) Millió puszi neked: Nefid


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 03:25 pm)

Comment: Angyali Annám! Mosolyogva olvastam hozzászólásod!:)) Igazad van, ha ennyi gyógyszer mellett életben maradunk, az a makkegészség jele!:)) A patikában én nem mindenesetben tudok összenézni, kacsintani a gyógyszertáros hölggyel, mert kimondja a számla végösszegét, - hát ennek is van mellékhatása -: szeretnék rozoga gerincemmel, szivemmel elfutni! Ez szerintem pozitív eredmény gyógyulásomban, nem??:)) Ölelllek: Nefi:)))


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 03:44 pm)

Comment: Kedves Lacóbá! Mint olvasom, te gyógyszered mellékhatásának elkerülésére másik gyógyszert, annak mellékhatására újabb gyógyszert...stb.. szedsz!:))) Tökéletesen egyetértek veled abban, hogy a gyógyszer gyógyít! Ha az orvos úgy ítéli, akkor azt szedni kell! Mint írtam, én 2 gyógyszert pillanatakon felülbíráltam, és nem kértem: egy kedélyjavítót, ami elég szép összegre rúgva mellékhatásként ingerlékenységet, agressziót, öngyilkos szándékot okozhat, - hát akkor inkább maradjak kedélytelen... A másik egy nyugtató, amitől olyan nyugodtan mentem át a zerbrán, míg autók szlalomoztak körülöttem mind a négy forgalmi sávban, hogy a járókelők sikitozva figyelték az eseményeket. Én kedvesen rájuk mosolyogva nem foglalkoztam sem az ő együttérzésükkel, sem azzal, hogy az autósok hibásan sorolják fel- és lemenő rokonságom, mert elmélyülten azon gondolkoztam, a sok egyforma ház közül melyikben is lakok én! Ezt két drága gyógyszert leadtam a kórházban, ahol súlyos gyógyszerhiányuk miatt örömmel vették, én meg sajnáltam azt a szerencsétlent, akit majd megetetnek vele, és női mosdó helyett a férfi WC-ben köt ki!:)) --mellékhatásként. Köszönöm, hogy olvastál! Szeretettel: Nefi


Hozzászóló: zoria
(Ideje: 02-04-2011 @ 04:53 pm)

Comment: Nefikém! Amikor még gyógyszerfogyasztó voltam megmutattam a kollégáimnak a mellékhatások jegyzékét. 1) Váratlan erős dührohamok. Egyből elvették tőlem még az ollót is. 2.) Tejelválasztódás beindulása. Közölték, hogy kiírják az iroda ajtajára nem csak könyvelést, szoptatást is vállalunk. 3.) Hosszan tartó fájdalmas merevedés. Na itt azért meglepődtek, mert úgy tudták eddig nőnemű voltam. Szóval azt a hosszan tartó fájdalmas merevedést annak aki kitalálta ezt a riogatást. Puszi vali


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 02-04-2011 @ 05:27 pm)

Comment: Kék a kökény recece, kéktablettát vettem be, kalapomnak lesz tartója,mert az asszonyra rájött a fosóka....:))))


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-04-2011 @ 06:18 pm)

Comment: Neffikém, Te mit álmodtál az éjjel? Nem "úgy" gondoltam hogy behálózd Sam-et, hanem rábeszélni hogy irja meg a történetet:-)))) És még azt mondják én rosszalkodom. Hahahahaaaaa!!! :-)))


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 06:29 pm)

Comment: Valikám, te drága! Szedd csak nyugodtan gyógyszered! Hogy elveszik az ollót?? Papírvágókés csak akad az irodában!!:)) Szop(t)atás?? Hiszen ezt a gyógyszert eszi ezek szerint nálunk az APEH fél állománya, hát nem lehet rossz! A mervedési görcsök hosszantartó szedés után jelentkezhetnek nálad, ha szerencsés vagy! Én bár blogomban nem írtam, de bőszen várom a prosztata fájdalmaimat!!! Pussz: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 06:43 pm)

Comment: Drága Sam! Mielőtt "behálóználak", ami soha eszembe nem jutott volna!!!(max. naponta egyszer:))!!, nótázok veled. Bocs: VELED! A füredi Anna bálon áll a a Nefike,--Gyógyszert evett, nem tudhatjuk, hogy be"székel"-e?--... Ha be"székel", azt sem bánom, -- úgyis te leszel a párom! Hejde-rutyutyu! GYÓGYSZERT BELÉNK!!!


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-04-2011 @ 06:59 pm)

Comment: Terukám! Rossz az, aki rosszra gondol! Én jó vagyok, mert jóra gondoltam:)) SAM! NE MERJ TILTAKOZNI, GÉPPISZTOLY TÖLTVE!!!! Tehát "hálóakció indul"...persze begyógyszerezve:))) Amennyiben a gyógyszerárak valóban az egekbe szöknek majd, "hálóakció" leáll...


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 02-04-2011 @ 09:50 pm)

Comment: Szia Nefi! Sajnos tényleg sok a gyógyszerek mellékhatása. A gyógyszergyártó cégeknek nem érdekük az emberek gyógyulása. Biztosan tudnának kikisérletezni mellékhatás nélküli gyógyszereket is, de ha a mellékhatástól nem betegednének meg az emberek, és mindenki egészségessé válna az alapbetegségére kapott gyógyszerekre, akkor tönkremenne a gyógyszermaffia ipar. Erről hallgattam egy videósorozatot a youtube-on, angol előadás volt, magyar nyelven feliratozva, éppen erről szólt több orvos előadása. Sajnos nem tudom a link címét, mert nem mentettem le, de valahogyan talán sikerül megtalálnotok, rákeresnetek. Nagyon-nagyon érdemes és hasznos meghallgatnia minden gyógyszerszedőnek! Még egy: nem kell a gyógyszert megvenni csak azért, hogy a mellékhatását elolvashasd! Üsd be a google-ba a gyógyszer nevét, és a találati listákban benne van a betegtájékoztató is! Én mindig itt a neten olvasom el, mert a dobozba dugott papírt még az olvasószemüvegemmel sem tudom elolvasni. Kb. ennyi röviden. Szerettel, Krisztina


Hozzászóló: Adalbert
(Ideje: 02-05-2011 @ 07:02 am)

Comment: Hát én ezért nem megyek orvoshoz, csak - ha hordágyon vinnének - visznek.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 02-05-2011 @ 12:48 pm)

Comment: Nefi! Vigyorogtam, de aztán megnéztem a sajátjaim. Naaa a légzéskönnyítő belégzőm, köhögés rohamot, gombás torok fertőzést, depressziót okozhat,...a szívgyógyszerem angina pectorist váúúúúú TERU! Én láttam ilyen beteget, szegééény! Két napig a paplanból tartotta a sátrat,...és nem tudta hova nézzen mikor beléptünk a szobába. Injekció, infuzió, gyógyszer. Ja kibirtam komoly arccal, és nem lehetett látni rajta még azt sem, hogy tudom miért áll a sátor.


Hozzászóló: Boki
(Ideje: 02-07-2011 @ 11:08 pm)

Comment: Ne csodálkozz, minden eshetőséget ki kell zárni. Az egyik amerikai mosógépgyártó magas kártérítést fizetett, mert a használati utasításba nem tüntették fel, hogy élő állatot, pl. kutyát, macskát tilos a gépben mosni. A drága kiscica árát meg a még drágább ügyvédi költségeket a gyárnak meg kellett fizetni. Azóta ez is szerepel a tájékoztatón megfelelő szöveggel. A használati utasításban foglaltakat az extrém képességű fogyasztók elleni biztosítékul szerepeltetik.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds