[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 165
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 165


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Bűn és bűntelenség
Ideje:: 03-05-2011 @ 06:18 pm

 

 

 

Ezzel a címmel készített dokumentumfilmet Novák Tamás és Skrabski Fruzsina – a Mandíner internetes lap újságírói – Biszku Béláról, az elmúlt rendszer, a szocializmus keményvonalas politikusáról.

            A film készítői a Beregi Ifjúsági Egyesület tagjaiként bírták szóra az 1989. óta visszavonultan élő és azóta nyilatkozatot nem adó politikust.

            Abból az alkalomból kérték, hogy nyilatkozzon, mert egy beregi kis falu, Márokpapi, legismertebb szülötte. A tényleges indok azonban más volt, azért irányult rá a figyelem, mivel az 1956. utáni megtorlási időkben, 1957. és 1961. között ő volt a belügyminiszter.

            A film készítői abból indultak ki, hogy a nyugdíjas politikust felelősség terheli az 1956-os forradalom utáni kivégzésekért. Háromszáz embert végeztek ki, több mint húszezer büntetőeljárás indult és több mint kétszázezren hagyták el az országot.

 

x x x

 

Biszku Béla köszöni jól van. Szemmel láthatóan jó egészségi állapotnak örvend a nyolcvankilenc éves öregúr. A szellemi frissessége korát meghazudtolóan jó.

            Nem érzi magát bűnösnek, semmit nem bánt meg. Úgy gondolja, hogy a forradalom ellenforradalom volt és a bűnösök megérdemelték a bíróság által kiszabott büntetést.

            Budapesten, valahol a Rózsadombon él.

            A film készítőivel szülőfalujában úgy jelent meg, mint egy jól szituált nyugati nyugdíjas.

 

x x x

 

A film készítői történészek közreműködésével adták meg a beszélgetés történelmi hátterét, mutatták be Biszku Béla szerepét. 56-os elítéltek beszéltek az érzelmi háttérről.

            Amikor a filmkészítők próbálták szembesíteni mindezzel az idős politikust, az ügyesen hárított. Végiggondolt, logikus volt a védekezése.

            Biszku Béla szerint Kádár a huszadik század legnagyobb magyar politikusa volt. Brezsnyevet és Gorbacsovot elmarasztalta.

 

x x x

 

Kérdés, hogy mennyire tekinthető a film készítőinek az eljárás etikusnak. Egészen biztos, hogy nem tekinthető annak.

            Azt azonban tudni kell, hogy nagyon sok oknyomozó riport soha nem készülhetne el, ha az újságírók valamiféle csalafintaságot nem vetnének be.

            A filmkészítők végül is elárulták Biszku Bélának, hogy félrevezették. A politikus ennek ellenére fenntartotta nyilatkozatát és hozzájárult a film vetítéséhez.

            Először a lányai próbáltak jogi akadályokat gördíteni a film vetítése elé, majd maga a politikus. Valószínűleg jogászok dolga lesz eldönteni, hogy vetíthetőe-e, forgalmazható-e – tovább – a film vagy sem.

 

x x x

 

Úgy gondolom, jó, hogy elkészült a film. Jó volna, ha minél többen láthatnák és látnák. A jövőnk feltehetően a szerint is fog alakulni, hogy mennyire merünk és tudunk szembenézni a múltunkkal. Ha ezt meg akarjuk spórolni, akkor olyan is lesz a jövőnk.



Utoljára változtatva 03-05-2011 @ 06:18 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-06-2011 @ 08:44 pm)

Comment: Úgy gondolom, minden történelmi korszak, valóban pártatlan, semleges megítéléséhez, elemzéséhez megfelelő távlat kell. A politikusok tetteit sokminden befolyásolja ma is, akkor is, a szocializmus pedig, nem választás kérdése volt, a nagyhatalmak megegyeztek a fejünk felett. Nekünk, és több a Kelet-Európához tartozó országot erre itéltek... Én nem csodálkozom azon, hogy Biszku Béla úgy nyilatkozott, ahogy... Ha nem hitt volna abban ami akkor volt, akkor nem lett volna az aki volt...


Hozzászóló: Boki
(Ideje: 03-07-2011 @ 08:43 am)

Comment: A múlt század hetvenes éveiben egy, a francia forradalomról tartott tanácskozáson mondta a kínai politikus, történész, ( nem tudom már), hogy a francia forradalom időben nagyon közel van még ahhoz, hogy objektív értékelését lehetne adni.(Ők csak tudják)


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 03-07-2011 @ 04:25 pm)

Comment: Annának igaza van. Biszkuban van gerinc, nem úgy jó pár mai, vezető politikusban.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 03-08-2011 @ 03:39 pm)

Comment: Hasonló, vagy ugyanez a cikked, írásod már a Full fórumán is megjelent. Én akkor is, ott is reagáltam rá, bár talán "finomabb" formában. Adalbert! Gondolj bele! Itt ez a 93 éves idős férfi, akit te jól szituált, szellemileg, és megjelenésében szupernek titulálsz... Nem értek az orvos tudomány szenilitással foglakozó alfejezetével, de látok sok idős, és még idősebb embert... 93 évest keveset, akik teljes szellemi tökéletességük tudatában vannak. Ez olyan mint a fehér holló. De vegyük konkrétumnek, hogy Biszku tökéletesen ép agyilag, és memóriájában. Ez az ember nem Gyurcsány vagy Orbán szónoklatiaban nőtt fel, élt, de egy HIT-ben. Hitben, amit több, mint 60 éve vall, szemben a mai politikasainkkal, akik minden kis szél fordulásnál máris irányt, eszmét, hitet váltanak. Bűnös volt, vagy bűntelen?? Ne te ítéld meg, nem is én akarom, sőt, a jelenlegi politikának sincs joga. Ha neve fennmarad (márpedig fennmarad), majd a jövő bírálatot mond fölötte.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds