[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 200
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 200


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


Goofy.gif
Matyi bá globálisan melegszik
-: Teru
Ideje:: 12-20-2011 @ 06:58 pm

Megjegyzés: egyes nevek Tiszavirágtól kerültek ide kölcsönben.

 

 


Globális felmelegedés... Bizony ez az ijesztő hír eljutott még a legkisebb Isten háta mögötti falucskákban is, sőt, olyan tanyákra is, ahol az öregek még írni is alig tudnak. Mert azért hiába modernizálunk, mindig akad egy maréknyi ember aki szeret egyhelyben állni, talán mert úgy kényelmesebb nekik. Meg van alakítva az ő kis világuk, kis, falusi templom, nagy, füstös kocsma, mert hát oda azért csak többen járnak. Nincs ott kérem sem televizíó sem újság nem jár senkinek, néha felcsapnak egy rádiót, de csak a szívküldit hallgatni. Ennyi. Hogy mi történik a nagyvilágban, nem is tudják meg nem is érdekli őket.
Ilyen helyen él a Matyi bátyánk. ( Nem szabad összekeverni a Híres Matyi bátyánkkal, mert csak féllábról rokonok.) Úgy kezdődött, hogy Kapp Bea, a falusi kofaasszony egy pénteki napon bevitt vagy három libát a városi piacra, eladási szándékkal. Másnap azt a hírt kezdte terjesztgetni, hogy ő a saját füleival hallotta, hogy rohamosan melegszik a föld. Persze mondani sem kell, mindenki kiröhögte érte, de azért egy néhány az okosabbak közül csak elkezdett gondolkodni rajta, és azokás szerint gondolataikat magukkal vitték a kocsmába. Az ilyen magukkal-vivés elég sikeres volt általában, mondjuk egy fél óráig, vagy amíg a tárgyaló bizottság be nem önötte a harmadik poharat, már attól függően melyik következett be elébb. Ezen a szombaton is így volt, csak nem számítottak arra, hogy Matyi bá épp aznap adott el két disznót és az áldomás eléggé büszkélkedett benne mire a kocsmába ért. Szinte ajtóstól rontott be a kocsmába, már nem azért mert annyira sietős volt neki, hanem megbotlott a küszöbben.
-Hová ojjan ügyessen, Matyi bá? - Kérdezte tőle Hugyec Lajcsi, akiben már szintén tótágast állt a tavaji szüretelés eredménye.
-No ne okoskodj annyira mer lekenek egyet neked is meg annak is aki nem rendelte még meg a boromat! - Kente a kenyeret Matyi bá.
-No oszt mi ujságot hozott kend? - Hízelkedett Halál Péter. - Mer úgy hallottam hogy elárvereztek két disznaját is ma!
-Elárverezték öreganyádat, azt a csontvázat, mert már a húst is leettétek arról a szegény asszonyról, ojjan élhetetlenek vagytok! Én eladtam a két disznyót oszt az árábú fölviszem az asszonyt Pestre!
-De hiszen kend még a faluból se vót kint, azt se tudja hun keresse azt a Pestet! - Ütötte bele véleményét Szopják.
-Hát má hogyne tunnám! Dejszen a fiam ott jár egyetemre!
-De attú még kendnek nincs esze! - Feleselt Szopják.
-Hát má hogyne lenne! Mingyárt be is bizonyítom. Képzeljétek, a Kapp Bea azt monta, hogy rohamosan melegszik a föld! Hát ez tényleg borzalmas hír, errül mán én is hallottam oszt nagyapám meg is jósolta vala még fiatal korában, mert ő is egy nagyon eszes ember vót!
-Hát mán hogyne melegedne, - okoskodott a Bugyi, - április van! Mán ijjenkó melegedjen is, mer másképp nem lesz termés!
-Mit okoskodsz te tógyagos, - szedte le Matyi bá. - Nem úgy értik, hanem hogy magátú melegedik, mer az emberek sok gázt engednek ki az űrbe, de most mán azt is feszegetik hogy azért van leginkább, mer a tehenek sokat finganak.
-Hát mit csinájjonak? - Tette be a magáét Zsiros B. Ödön. - Azér tehenek, vagy nem? Ha kend annyi füvet megenne, kend is fingana mint a burányi kutya.
-Nem köll nekem ahhoz fű - nyugtatta meg Matyi bá. - De én pontosan tudom hogy mi okozza ezt a jelenséget, oszt ezen akkó sem váltosztat senki, ha bedugják minden tehén valagát.
Erre Matyi bá egyből beöntötte a harmadik pohár bort, már csak azért is, hogy megerősítse a tényeket.
-Hát ha annyira okos vagy, Matyi, - érdeklődött a falu vénje, Végh Béla, - akkó mond meg hogy mér van ez.
-Hát az úgy vót, hogy amikó még nagyapám, S. Peres ifjú vót, egyszer valami tudósok gyüttek a faluba, oszt mint ahogy mi is szoktuk, összeűltek a kocsmába megdiskurálni a dolgokat. Épp akkó nagyapám is ott vót, oszt kihallgatta őket szórul-szóra. Hát az egyik azt tanáta mondani, hogy be lett bizonyitva hogy a főd forog. Ez sehogyan sem tetszett nagyapámnak, mert ő mán akkor is tudta hogy nem foroghat, mert ha forogna, akkor haladna is, mi pedig nem haladunk sehova. De ezek csak mondták a magukét világnak, oszt persze közben megtelt a kocsma is, így a végin mindenki erről vitatkozott. Nagyapám nem bírta tovább szusszal, kikelt magából, olyan formában, hogy felállt egy székre és megrázta az öklét.
-De nekem ne mondja senki hogy a főd forog! De ne is hirdessétek, ne kisértsétek az Istent, mert meglátjátok, ebből még nagy baj lesz! - Mondta nagyapám. Erre valaki leütötte a lámpát és alaposan megtárgyalták a dolgokat, ki hogy érte. Mivelhogy nagyapám a széken állt, neki csak a bokája dagadt be a bizonyítgatásoktól, de bizony jórészük úgy nézett ki, mint gyászmisén az oltárruha. No, oszt ezér melegszik föl most a főd.
Matyi bá erre elhallgatott, hogy hangja ne legyen útjába a nagy hatásnak, melyből a legjellegzetesebb az volt amit a Buta Feri mondott:
-Az öreganyja kínját kednek! Hát mi köze a fölmelegedésnek a kenn nagyapjáhó?
-Hát öcsém neked télleg nagyon tanálós neved van! Hát nem érted? Akkó azok a tudosók nagyon fölbosszantották az Isten. Annyira, hogy az mérgébe elkezdte forgatni a fődet, oszt úgy csináta be, hogy mindig gyorsabban meg gyorsabban forogjon! Oszt mint tudjuk is, minél gyorsabban forog, annál inkább izzik oszt melegszik. Hát ezér!
-No ne kotyéljon mán kend, - iparkodott letorkolni Makk Márton, - attul még nem izzana föl ennyire. Meg aztán télen amúgy is lehül, hát hun van itt globális melegedés, mi? Akkó nem kellene annyit kőteni tűzrevalóra! No, jó kis okoskodás vót mondhatom.
Erre, úgy mint akkor száz évvel ezelőtt, valaki leütötte a villanykörtét és teljes gőzzel kezdődött a kulturális megbeszélés a nemes tagok között. Nem tudom mire jutottak, de ha valaki akárcsak meg is említi a meleget Matyi bának, hát úgy tűzbe jön hogy mindneki szalad amerre lát. Tehát ne okoljuk az ártatlan teheneket ha melegünk van, valahol a múltban kell keresni az okát, mert ami igaz az igaz, a régi öregek csak tudtak ám egy-két dolgot. Elvégre mi is tőlük származunk és ha azt el tudtam érni hogy származzak, akkor nekem ne okoskodjon senki.

Képtár:

1. A tudós ember megmagyaráza a föld forgását.

1

 

2. S. Peres, a nagy meggyőzési tárgyalás után.

 

2

 

3. Matyi bá és a vének megtárgyalják a globális felmelegedést.

3



Utoljára változtatva 12-20-2011 @ 06:58 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 12-20-2011 @ 07:01 pm)

Comment: De ösmerős ez az okos embör :))))


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 12-20-2011 @ 07:25 pm)

Comment: Hát lehet is, mer rokonyod:-))))


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-20-2011 @ 08:49 pm)

Comment: Szenzációs vagy, drága Teru! Mosolyogtam, de nagyon! Szeretettel, Erika


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 12-21-2011 @ 01:16 pm)

Comment: Erikám drága, köszönöm hogy elolvastad:-) Ölellek Teru


Hozzászóló: AranyosiErvin
(Ideje: 12-29-2011 @ 01:22 pm)

Comment: Hát kedves Teru! A történet végén én is leütöttem a lámpát, de olyan sötét lett, hogy nem láttam a gondolataimat sem. (Mivel a dolgokat nem volt kivel megbeszélni, magamat meg mégsem üthettem agyon...) Egy dolog biztos. ha az ember jócskán a pohár fenekén keresi az igazságot, akkor rájön, hogy mégis csak igaza lehetett a szomszéd faluból a Bruno Gyurinak (angliusul Gjordano Bruno), hogy "mégis mozog a föld", mert a pincéjében ott a több hektónyi bizonyíték.... Örömmel olvastalak, de sajnos a röhögéstől a borom fele kilötyögött. Nem baj, majd legközlebb megbeszéljük. Neked van még leverni való lámpád? Üdv: Ervin


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 01-03-2012 @ 08:58 am)

Comment: Na ez csuda jó volt. Megnevetettél, ngyon jól esett. Ölellek agnes


Hozzászóló: sodrelap
(Ideje: 01-03-2012 @ 10:38 pm)

Comment: Jaj, Teru, globálisan felmelegedtem a székemben!:-))) Üdv., Pali


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds