[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 355
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 355


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Tárgyak I.
-: bla
Ideje:: 02-03-2013 @ 02:57 pm

Szoktam vásárolni a „vaterá”-n tárgyakat. Múltkor egy római érmére licitáltam, s én lettem a szerencsés. Ma vehettem kézbe az érmet, amely első ránézésre egy jelentéktelen sötétszürke, kopott pénzdarabnak tűnt. Az Árkádban vettem át zuglói révén és siettem haza, hogy kiderítsem: Vajh kié lehet? Egyik oldalán egy profilból ábrázolt képmás volt – ahogy az szokott is lenni, míg a másik felén egy épületféle látszott, a tetején csúcsokkal. A képmás egyik oldalán „Constan” felirat látszott, míg a másik oldalán a képnek a körfelirat olvashatatlannak tűnt. E töredék ismeretében bátran beírtam a google-ba, s meg is kaptam a Constantinus császárnevet – amiből azonnal több is volt – valamint Contantius nevezetű apjáét, aki Diocletiánus tetrarchiájában az egyik ceasar volt. Újra rámeredtem a nagyítóval az érmére és most már – birtokában az internet információjának – egyértelművé vált, hogy I. Constantinus érméjét tartom a kezemben. Továbblépésként rákerestem a császár érméire, s kiderült egy nem obulus, nem sestercius, sem solidus, hanem egy follis került hozzám. Ez az egyik legjelentéktelenebb érme, ugyanakkor rájöttem, hogy Nagy Konstantin császár, a kereszténység római engedélyezője érméje került gyűjteményembe. Tudni kell, hogy a rómaiak sokisten-hitet ápoltak (Mars és a többiek) és megszületésétől kezdve üldözték a keresztény vallás híveit. Ezért kényszerült a korai kereszténység, mint vallás a római katakombákba, ezért áldozták fel a Colosseum porondján a szerencsétlen Jézusban hívőket vadállatoknak. Nagy Konstantin 313-ban, állítólag véres csatája előtti éjszakán álmot látott: Álmában megjelent neki a kereszt és azt hallotta, hogy e jel jegyében győzni fog. Ez indította végül arra, hogy amikor 313-ban találkozott Liciniusszal Milánóban, hogy a szövetségüket megerősítsék azáltal, hogy Licinius feleségül vette Constantinus Constantia nevű féltestvérét. Ezen a találkozón egyeztek meg az úgynevezett milánói ediktum kiadásáról is, ami hivatalosan is teljes toleranciát biztosított a birodalomban minden vallás számára, beleértve a kereszténységet is. Ahogy olvasgattam életéről kiderült törvénytelenül választották hadai császárrá apja utódjául mikor az Britanniában meghalt, de lassan évek alatt a teljes birodalom ura lett. Két fia volt, egyikük Crispus nevezetű, akit hírbe hoztak a császár II. feleségével, s ezért a császár saját fiát kivégeztette. Évek múlva kiderült, maga a császárné terjesztette el az álhírt – ma nem érthető mi okból – s ezért neki is lakolnia kellett. A császár anyját küldte – lehet, hogy ezért? – zarándok útra Keletre, ahol Helena, egy korcsmáros egykori lánya szent asszony lett és kiásatta Jézus és a latrok keresztfáit – bizonyságul, hogy a keresztre-feszítés valóban megtörtént. De hogy ez ne valami álhírnek tűnjön, bizonyság rá, hogy Helena megtalálta Jézus keresztjének feliratát is, amelyet a rómaiak azért szegeztek fel, hogy mindenki lássa, így bűnhődik az, aki a zsidók istenének hívatja magát. A felirat egy fatáblán – bár töredékesen - ma is hirdeti „Nazareti Jézus a zsidók királya”. S akármelyikünk, aki Rómában jár személyesen is meggyőződhet róla a Jeruzsálemről elnevezett templomban. Persze a felirat nem az, amit mi a különböző kőkereszteken és én pl. gyerekkoromban a budapesti Koszorú utca sarkán lévő pléhkereszten olvastam: INRI. Ez csak egy rövidítés, méghozzá az előbb jelzett szöveg mozaikszava. Vámos Miklós – valszeg egy diszlexiás pillanatára emlékezve - amikor eredeti indíttatásáról írt egyik könyvében, jelezte, hogy a felirat: IRNI – volt számára az eredendő parancs. Na, nem úntatlak benneteket tovább, ez az aírás jó tömör lett. Én meg jó messze keveredtem a numizmatikától - és régen a full-tól is -, további jó szórakozást!


Utoljára változtatva 02-03-2013 @ 03:03 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 02-05-2013 @ 10:18 am)

Comment: Köszi a történelem órát. Éiveztem. üdv. Józsi


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 02-07-2013 @ 08:42 pm)

Comment: Bizony örömmel olvasunk. Minden kis dolog rejt valamit, mint most te is megmutattad. Azt hiszem nagyon jó dolog ez. Várjuk a hasonló írásaidat.


Hozzászóló: stefanicus
(Ideje: 02-10-2013 @ 09:27 pm)

Comment: hello bla ! Örömmel olvaslak ujfent , köszi és további vidám alkotókedvet :-) <3 mvh:shf


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds