[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 262
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 262


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A pohár

Maradj még! Olyan régen jártál nálam...Még annyi mondanivalóm van... Nézd csak meg ezt a vitrint... Látod, itt tartom az emlékeimet... Ez egy herendi csésze, kicsit csorba a széle, de ha ügyesen helyezem el, nem is látszik... azt a szívet meg búcsúban vettük... hú de régen... a fényképeket is ide tettem...a kagylóhéj keret igazi balatoni emlék... Hogy lenne giccs?! Ugyan! Én szeretem! Most kicsit üres az egész... Hiányzik a pohár... Tudod melyik! Neeem? Akkor még ezt is el kell mesélnem. Ülj le még pár percre! Meg kell hallgatnod... Nyugodtan, persze hogy nyugodtan... Teljesen nyugodt vagyok...
Hidd el... Nem maradt más kézzelfogható emlékem dédanyámtól, csak az a ragyogó pohár.... utolsó darabja egy értékes készletnek, melyet lakodalmi ajándékként kapott és számomra valami furcsa keverékét jelentette a szerelemnek és a történelemnek. Sokáig a vitrinben tartottam, középen, a fő helyen, mint létezésem bizonyítékát és talán okát, szinte dédelgettem, ahogyan mások a nemesi származást bizonyító sárga
papírokat, kutyabőröket.
Péter? Hogy jön ez ide? Péter tévedés volt. Egy idegen világ. Lehet, hogy apróság, de kettőnk kibékíthetetlen ellentétét legjobban dédanyám poharával bizonyíthatom... bizonyíthatnám, ha erre még egyáltalán szüksége lenne valakinek.
Péter úgy jött mint a forgószél, mint egy hirtelen nyári vihar... Bemutatták és azonnal úgy éreztem: végre! Ő az igazi. Persze tudom, hogy mindig így kezdődik...
Két hét múlva már hozta a motyóját: odaköltözött hozzám. Eleinte észre se vettem, hogyan vesz mindent birtokba. Bepakolt a fiókjaimba, arrébb húzott egy asztalt...átrendezte a foteleket...Tehette, én dolgoztam, ő szinte egész nap otthon volt.
Mit csinált?! Mit tudom én!
Írt, mindig csak írt... Honnan tudjam én azt, hogy mit írt!
Párszor akarta mutatni, ...meg hogy majd felolvassa...de volt is nekem időm ilyesmire! Örültem, ha legalább egy krimit el tudtam olvasni az ágyban... abba is beletelt néha három hét is, mire végére értem.
Pénzt? Azt kapott néha valahonnan. Úgy látszik, akadnak még olyan pihentagyúak, akik buknak az olyan unalmas firkákra, amiket az ilyen péterféle alakok követnek el ... Na nem?
Eleinte... nem mondom, hogy nem imponált: költő.. vagy író, meg ilyesmi. Meg aztán mire hazaértem, a lakást is mindig rendbeszedte. Ezért a kényelemért sokmindent elnéztem neki akkor is, amikor az első nagy lángolás már muladozni látszott. Csak ne akart volna mindent átrendezni körülöttem!
Naponta ismétlődtek a szóváltások. Kértem, hogy hagyja abba. Ne nyúljon semmihez. Így szoktam meg. Így szeretem. Ne akarja a megszokott életemet teljesen felfordítani... És ne nyúljon a vitrinemhez! Az istenért, legalább a vitrint hagyja békén!
Aztán egy délután... Képzeld csak el! Hazaérek fáradtan, mint egy igásló... és mit látok?! Ott áll Péter a konyha közepén és iszik!

Hogyhogy mit iszik? Vizet, mint mindig, nem ez a fontos... hanem, hogy miből iszik!
Ott áll a konyha kellős közepén és vizet iszik a dédanyám kristálypoharából!
Mindig nagyon tapintatos voltam hozzá, de akkor hirtelen fejembe szállt a jó
ideje visszafojtott méreg:
-- Van neked eszed? Hát konyhában vizet ... kristályból kell inni? - vissza is tettem a poharat a helyére.
Azt hiszed megértette? Azt hitte, csak vicc ...vagy mit tudom én: makacskodás. Akinek nincs stílusérzéke, annak az ember hiába beszél, hogy kristályból pezsgőt, vagy vörösbort lehet csak, de azt se akármilyent... és főleg nem a konyhában...!
Minden nap előszedte azt a nyavalyás poharat. Végül meguntam, hogy naponta ugyanaz és ugyanaz és hiába. Már nem szóltam, csak megpróbáltam másfelé nézni... hogy ne is lássam a konyhaasztalon a pöttyös vizeskancsó mellé tett talpas poharat.
Hogy én voltam a rossz? Mit mondtam én? Semmit. Már régóta nem szóltam semmit. Se a pohárról, se a stílusról. Másról se. Egyik este mégis összecsomagolt! Nem akartam hinni a szememnek. A konyhaajtóból visszanézett, de nem tette le a bőröndjét.
Elfordultam, hogy ne lássa rajtam, mit érzek. Remegő kézzel töltöttem csurig dédanyám kristálypoharát... nem tudtam szólni, csak ittam... ittam a vizet.
Még visszaszólt: -- Azt hittem, a fejemhez akarod vágni! --ennyi volt a búcsú, azzal elment.
Elejtettem a poharat. Vége. Ha már el kellett törnie annak a gyönyörű pohárnak, azt hiszem tényleg jobb lett volna, ha Péter fejéhez vágom... Hát nem igaz?
Már indulsz? Te is elmész? Mért hagy engem mindenki egyedül...? Mért nem lehet engem szeretni?




Cím: A pohár
Kategória: Besorolás nélkül
Alkategória:
Szerző: Kamarás Klára
Beküldve: December 24th 2003
Elolvasva: 1460 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Besorolás nélkül főoldalára | Megjegyzés küldése ]


csingi 2003-12-29 16:06:31
Very Good
Igen, érezhető benne. hiszen az önismeret hiánya is vezethet oda, hogy pótlékot keresünk valamihez, amit magunkban nem tudunk helyére tenni. Lehet ez a tárgyakhoz való betegesnek mondható ragaszkodás.
Jó Neked, Si, hogy elsőre így sikerült. :


si 2003-12-29 11:44:00
Top of All
Kedves Csingi!
"A fetisizmus diadala az emberi érzelmek felett" Igen, de ez már csak következmény.
A rejtett téma: az önismeret hiánya.
Egy nő mesél, aki egészen más, mint amilyennek hiszi magát.Ha ennek láttatása nem egészen sikerült, tudd be annak, hogy ez volt az első novellám... talán egy éve lehet.


csingi 2003-12-24 23:35:59
Top of All
Nagyon-nagyon tetszik. Mi ez? A fetisizmus diadala az emberi érzelmek felett? Feláldozzuk az érzéseket a tárgyakért? Mindegy. Igaz. Túl sokszor is.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds