[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 57
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 57


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fektetnek még néhány percig

Köszönök. Kikerülném őket, de Irénke elém áll. Körülfognak. Csak nem verekedni akarnak..? Négyen, egy ellen..?
Irénke közelebb hajol, tekintete az arcomat perzseli. Könnybe lábad a szemem.
– Szakíts belőle..! – ránt elő a háta mögül egy csokornyi pásztortáskát. – Szakíts egy szívet!
Fellélegzem. Hangja lágy, bronzbongású. Csippentek egyet a pásztortáska magvaiból. Akárha varázsmozdulatra, viháncolni kezdenek körülöttem:
– Leszakíí-íítottad a szeretőő-őd szívét! – énekelik. Csapdába estem. Irénke Elivel összeborulva kacag, Gábor indiántáncot jár, Lajos ökle lazán buffan a hátamon. Kitépem Irénke kezéből a csokrot, szétszórom: mindenki hajába jut belőle. Jól van.
– A parkba megyünk... – mondja Eli. – Jössz..?
Irénkére nézek: elkapja rólam a tekintetét.
– Jól van, megyek.
A park hűvösében Lajos megállít. A lányok hátralesnek, összesúgnak, nevetnek.
– Mi van..? – kérdezem.
– Türelem..! – súgja. – Na végre..! – szólal meg, mikor a lányok eltűnnek a fagyalbokrok között. – Mi most csókolózni fogunk.
Gyorsan hozzáteszi:
– A lányokkal, te ökör..! De... Sokan vagyunk. Három fiú két lányra...
– Az valóban...
– Egyikünknek itt kell maradnia. – Úgy mondja, hogy tudjuk: nem ő lesz az. – Őrt állni, na..!
Így már mindjárt más. Gábor vigyorog:
– Majd én maradok. Menjetek csak.
– Fütyülj, ha erre jár valaki. Ahogy szoktuk.
– Jó, jó, menjetek már...
A lányok a vigadó korlátjáról lóbálják a lábukat. Eli leugrik, Lajoshoz perdül, belékarol:
– Sétáljunk..! – Lajos rám hunyorít. Elmennek.
Felmászom Irénke mellé. Sokáig ülünk csendben: a fák füvön ringó árnyékát nézzük, az ide-oda sikló foltokat.
– Tedd már le a batyudat..! – csap a karomra. Elengedem a markomba izzadt szíjat: elhever alattunk a táska, döglötten, kifordult belsővel.
– Ne haragudj... – súgja a lány. Kezét tenyerembe csúsztatja. Megsimogatom vékonyka, márványos ujjait. Rám mosolyog, homlokunk összeér. Ide-oda siklik alattunk a lombárnyék. Fény csorog a fák közül. Ott ragadunk, e szédült világ közepén, mézszínű percekbe zárva.
Hogy csókolóztunk-e, nem emlékszem. Az emlékezés borostyánköve megőrizte a fűzöldet, a szitakötőszárny zizzenő kékjét, Irénke szappanszagát, ceruzáink cédrusillatát... Gesztenyevirágokra emlékszem, méhzümmögésre...


Halódó kopogást fűz most fel ez a döngicsélés, mint aranycérna a fakó hamisgyöngyöket... Hátrálok egy lépést: méhecske vergődik arcom előtt. Az ablaknak koppan, ide-oda fordul, felröppen, újra nekikoppan. Körbejárja az üveget, szárnyát és potrohát rezegtetve táncol. Bonyolult jeleket ír, de itt, a rendelőintézet folyosóján nincs, aki elolvasná. Újra és újra nekirugaszkodik, végül a párkányra hull. Nem maradt ereje átfordulni a hátáról. Szárnya zizzen csak néha.
Kopogó léptek közelednek-távolodnak. Körül a falon halványzöld, repedezett festék. Fülledt a levegő, éterszaggal telített, akárha átázott vattában tocsognánk a laboratórium ajtaja körül. Kinyitnám az ablakot, de a kilincset leszerelték. A fűtőtest sem zárható el: a szabályozószelepet levették. Nincs hová menekülni, nincs mihez nyúlni. Beteg vagy, maradj hát veszteg..!
A pállott levegő felpuhítja kitinpáncélunkat. Arctalan, érzékeny lényünk hideg acélkanalak érintésétől borzong... Elém is poharat löknek majd, hogy később kifejezéstelen tekintettel emeljék fény felé a habzó vizeletet... Vérvétel is lesz.
Szédülök. Reggel nem ittam kávét: nem szabad, mondták. Rágyújtanék, két év után újra... Másra kellene gondolni. Téveteg tekintettel böngészem a plakátokat: ADJ VÉRT. VELED IS MEGTÖRTÉNHET. INCONTINENCIA BETÉT. SZEMÜNK FÉNYE. KULLANCSVESZÉLY.
Első pillantásra meg sem ismerem Irénkét. Húsz éve nem láttam már, és most úgy áll a folyosó túloldalán, a plakátok alatt, mint egy falnak támasztott tárgy. A mozaikpadló szürke négyzeteit nézi. Beesett arcán csontszínű a bőr. Szeme alatt feketés árnyék. Haja ritkás, fénytelen. Befelé figyel még, amikor rám pillant. Összerezzen: megismert. Átköszönünk egymásnak, feléje indulok. Mintha zsugorodna: melléje érve a vállamig sem ér már. Nyakát kemény, hófehér gallér tartja. Kulcscsontja átüt a ruháján.
Kérdez. A vizsgálatokra várok, mondom. Én is kérdezek. Itt élnek, ó, már régóta, mondja. És neked..? Neked mi bajod..? – kérdezi. Nem tudom, mondom. Felfigyel üresen kongó hangomra, ellöki magát a faltól, közelebb lép, fénnyel telítődnek arcán az árkok, kipirul. Megérint, láthatatlan pihét söpör le a karomról. Mert sosem vigyáztál magadra..! – mondja.
Szólítanak valakit. Irénke újra a falnak dől, fényei kihúnynak. Te..? – kérdezem. A kisfiammal vagyok – mondja. Odaint egy szőke, hatéves-forma gyereket: a fiú félénken néz rám vastag szemüvege mögül. Valami allergia, és a vérképe nem jó... – mondja Irénke. Bólogatok. Megsimogatnám, de a gyerek elhúzódik tőlem. Suta mozdulatom után sokáig hallgatunk.
A karomat rángatják: a nővér szólított, menjek már..! Irénke is mozdul, mintha követni akarna, de csak tekintete kísér. Pupillája kitágul, belemosódik az egész folyosó. Bólint, kezével is tétován jelez, de bátorító mosolya félrecsúszik: virít alóla a fájdalom.
A tű még a karomban van, szaporán tolakodnak rajta kifelé a sötét vércseppek, amikor kiver a verejték, és ájultan lecsúszom a székről. A belső helységben térek magamhoz, fehér lepedőn: egy asztalról lógatom a fejem. Állványok, üvegek körös-körül; laboránsok papucsa kopog. Fölém hajolnak néha. Megkérdezik, jobban vagyok-e már..? Merő víz az arcom. Nevetnek.
– Ha tudná, milyen sápadt..! Hát férfidolog ez..? Mit szólna a párja, ha most így látná, nahát..!
– Megszakadna a szíve... – felelem. Mennék is már, de fektetnek még néhány percig.





Cím: Fektetnek még néhány percig
Kategória: Besorolás nélkül
Alkategória:
Szerző: Fehér István
Beküldve: August 10th 2005
Elolvasva: 1208 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Besorolás nélkül főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds