[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 62
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 62


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kirakat

Sétáltam egy vásárlóközpontban, és eléggé el voltam foglava magammal, amikor az egyik kirakat üvegében megláttam magam. Rég volt amióta utoljára észrevettem volna azt az alakot aki rám bámult, szinte meg sem ismertem. Középkorú férfi volt, kissé mélyre engedett szürke szakállal. Visszagondolva, volt valami szürke az egész emberben. Megpróbáltam rámosolyogni. A furcsa grimasz a képén megijesztett. Félre kellett forduljak. Lázasan kezdtem kutatni az emlékezetemben: mikor volt utoljára amikor őszinte mosolyt érztem az arcomra simulni? Egyre azok a mosolyok jutottak eszembe amiket elvártam magamtól valamilyen úton-módon. Ennyi maradt volna annak a fiatalembernek az álmaiból, aki valamikor bőszen szabadnak akart felnőttként is élni? S ki lehet ezen a világon szabad akinek a mosolya nem spontán vagy őszinte?
Visszaerőltettem a tekintetemet, s elképzeltem, hogy ha valaki engem néz akkor érdekes látványban lehet része, s ez a gondolat szerfelett felvidított: végre valami amiben ősztén hiszek. Eszembe jutott Petőfi, akinek a halála előtt néhány nappal mondták, hogy szálljon le a fáról, mert az ellenség közel van, s csak annyit válaszolt rá, hogy:"Töpök az ellenségre!" Úgy van, mindenki érdekes látványára csak töpök, méghogyha rólam is van szó. Sohasem akartam mások értékeinek megfelelni, miért is pont most kezdeném amikor már lassan nem csak a hajam szürke, hanem én is a háttérbe kezdek beleszürkülni. Eddig legalább, ha valahol a tükörképem villant rám, mindig engem engedett az előtérbe. Most? . . . nem halljátok a hangomon, hogy el van erőszakolva tőlem még a saját figyelmem is? De nem fogok most ezen felháborodni, hátraléptem s a tükörképen kikerestem a legélesebben kirajzolódó apróságot magamon. És ez a semmiség bizonyára fel sem tűnt volna, ha nem kerestem volna valamit ami soha máskor észre sem vettem.
Volt valami a pillantásomban amit nem láttam soha azelőtt. Egyfajta dac, amit csak ott tudtam a homlokom mögött, de nem vettem észre még. Olyansmi, mint amikor valaki hátraveti a fejét és kidülleszti a mellét a világnak. Egy kizárólag férfias mozdulat, a legszélesebb nyomot hagyni magunk mögött, a legszélesebb csapást vágni. Senki sem fog tudni többé megállítani. Kissé megiletődtem. Ennyi minden ott lett volna előttem? A szürke férfi mégsem annyira színtelen? Valamivel meg akartam köszönni magamnak a nyugtatást, mégha tudtam is, hogy csak valószínűleg nem akartam ott a kirakatban feladni ezt az egészet. Az az őszinteség rugás vett hatalmába, ami néha mindenkivel megtörténik. Az, az. Az amelyiktől mindenki a következmények tudatában és figyelembe vételével is, a józan észt megcáfolva önpusztítást végez, mert az úgy van rendjén, mert senki sem kerülheti el a sorsát, mert ha a fennmaradás ugyan veszélyeztetve van is, csak nyugodtan, szépen "Légy jó mindhalálig"! Legalább . . .
Este az ágyban eszembe jutott az a szinte átlátszó tükörkép. Nem vártam, s nem voltam felkészülve rá. Nagyon rég volt utoljára az is amikor amikor a napi történteket este újraértékeltem, s az, hogy ennyire jelentéktelen dolgot emésszek meg utólag, még sohasem. Örömmel láttam hát neki és sorban rendezni kedtem magamban. Egy szürke alak találkozik egy még szürkébb képmással, s az élet soha többé nem működik az elfogadott törvények szerint. Ha még egy órával, egy perccel előbb, vagy utóbb történt volna mindez, talán minden másképp lett volna, de sem egy órával sem egy perccel nem történt előbb vagy utóbb. Visszavonhatatlanul teltek el azok a pillanatok, mint minden más pillanat ebben az életben és az utólag értékelésekből kinyúlva mint csápok simítanak egy élet hátteréhez. Az hogy mennyire szürke, sohasem lehet kihámozni ekkora közelségből. Az egyetlen dolog amit tehetünk az, hogy a mások színeire hívjuk fel mindenki figyelmét s reméljük, hogy mindenki más életében is ott fog állni egy óvatlan percében egy kirakat.

2005, október, 14, Oronó




Cím: Kirakat
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Jánosi András
Beküldve: October 14th 2005
Elolvasva: 1192 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


khama 2006-02-13 20:02:03
Top of All
Gondoltam, elolvasom újra. Hamár nem látni Téged mostanában....


Móka 2005-10-22 00:18:11
Top of All
A kirakatok többnyire színesek,mint ahogy te is egy színes egyéniség vagy...És a hangod tegnap is olyan volt,mint mindig amikor beszélünk...Kellemes,férfias- vídám ember hangja...Csalt az a kirakat egy kicsit.
Elgondolkodtató írás, az biztos.Ölellek,MókIca


Janó 2005-10-21 07:39:06
Top of All
Nagyon jól emlékszem, s most is, mint akkor, mosoly került az arcomra.
Köszönöm Káma. Ölellek,
Janó


khama 2005-10-19 10:19:12
Top of All
A szürkeséget saját bensőnk okozza. Tudod mit láttam míg olvastalak? Egy erőteljes embert, aki csillogó szemmel, teljes átéléssel verset szaval. Hallottam a hangod. Azt az erős kellemes orgánumot, ahogy tolmácsolod Szilágyi Domokost. Láttam cinkos mosolyod, mikor megkérdezted, -hanyas vagy te Káma? :) Értelek, de azért nem vagy Te szürke és van még igaz mosoly a tarsolyodban. :)


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds