[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 199

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Jácintos erdő





Egyszer volt, hol nem volt, talán még az Óperencián innen, a távoli Normandiában volt egyszer egy jácintoktól illatozó erdő. Amikor megjött az áprilisi szél, édes virágillat lengte át a rügyező fákat, aromás pára szállt az erdei utak felett. Vízkék felhők úsztak az égen, érezni lehetett a tenger közelségét.

Az erdő egyik szélén egy kedves, régi kastély állt, sok-sok szikrázó ablakszeme visszatükrözte a tavaszi nap pajkos fényét. Az épület parkjában állt egy magas fenyőfa, amelyik naphosszat beszélgetett az erdei szomszédokkal. Ennek a fenyőnek az odújából pottyant ki egy áprilisi szombat délelőttön egy aprócska mókus.

– Hopszlá! – kiáltotta, amint az üde, hajlékony fűszálakon földet ért, és próbált úgy tenni, mintha direkt zuhant volna alá a családi fészekből, és a világért sem vallotta volna be senkinek, hogy mennyire megütötte a lábacskáit. Már ha egyáltalán lett volna valaki a közelben. De a kis mókus nem látott senkit. Próbált nagyon bátran viselkedni, felborzolta a farkacskáját, de valójában fogalma sem volt, hogy hol van és hogy hogyan fog hazajutni.

„Mókusmama már biztosan hazatért az élelemgyűjtésből és keres engem” – kezdett szepegni a kis vörösbarna szőrcsomó.

– Mi az, ki van itt? – kérdezte egy mérges hang, és hamarosan előkerült a gazdája is a fa mögül. Egy nagyfülű fehér nyuszi volt a kérdező.

– Én, én – felelte bátortalanul a mókuska, és ámulva nézte a nyulat. – Te miféle mókus vagy? Hogyhogy ekkora a füled? – kérdezte aztán csodálkozva, a nyuszi pedig erre még dühösebb lett.

– Móóóókus!!! Én móóóókus... Na, de kérem!!! Én nyúúúúl vagyok, a Tapsifülesek több ezer éves dinasztiájának leszármazottja. Már ha mond ez valamit az ilyen kis vakarcsoknak... – dünnyögte még az orra alá, amit úgy mozgatott, hogy a kicsi mókusnak inába szállt minden csepp bátorsága.

– Hát igen, elnézést kérek, persze, a Tapsifülesek, khm... khm, igen, igen... – válaszolta, de nem tudta, hogy kik azok. – Tetszik tudni, nálunk, a fenyőfán nem laknak ilyen... izé, ilyen dinasztiák...

– A fenyőfán? Mert te talán a fenyőfán laksz? Ott csak a madarak tanyáznak, te kis együgyű – felelte a fehér nyuszi, és már éppen arra készült, hogy odébbálljon, amikor a kis mókus azt mondta:

– Kérem szépen, legyen kedves hazakísérni, mert én még nagyon kicsike vagyok, ön pedig..., hát, ön pedig úgyis több ezer éves...

– Hallatlan! Méghogy több ezer... – méltatlankodott a nyuszi. – Mindig gondoltam, hogy a mókusok ostoba népség. Hogyan kísérhetnélek haza, amikor azt sem tudod megmondani, hogy balra laksz-e vagy jobbra?

A mókuska elgondolkozott. Ezt tényleg nem tudta.

– Kérem, én azt sem tudom, mit jelent a bal és a jobb. Mókusmama már megígérte, hogy megtanítja nekem, de sohasem jutott rá ideje, mert mindig fontosabb dolga van. Hol fenyőmagot gyűjt, hol makkot, hol pedig erdei bogyókat. Nagyon elfoglalt anyuka, de... – nem tudta befejezni, mert a nyuszi közbevágott:

– Elég-elég, én is roppant elfoglalt nyuszi vagyok, most is éppen a sárgarépaevő versenyre kell sietnem. Tehát nem tudod, hogy jobbról jöttél-e vagy balról, esetleg a föld alól?

A mókuska elmosolyodott.

– Dehogyis, én éppenségből az ég felől érkeztem. Kiestem az oduból. Nem tetszik tudni, hogyan mászhatnék vissza?

A nyúl tovább fontoskodott.

– Gondolom, a fa törzsén kellene felkapaszkodnod, ha így áll a helyzet. De én nem foglak elkísérni, mert... mert... Amint mondtam, fontos dolgom van és punktum.

A mókuska nagyon megértő volt, úgyhogy elindult a fenyőfa törzsén felfelé – egyedül. Nagyon nehéz volt a mászás, ilyen megerőltetőnek még soha, semmit sem érzett, még azt sem, amikor a magvakat rakosgatták mókusmamával az odú polcain. „Leesni sokkal könnyebb volt. és mennyivel gyorsabb...!” – gondolta, bár ha sajgó lábacskáira gondolt, akkor nem volt kedve több hasonló zuhanáshoz.

Mászás közben megállt kicsit pihenni, lenézett, de a fehér nyuszit nem látta már sehol.

Mókusmama izgatottan futott kisfia elé, már nagyon aggódott, hogy hová lett a kis odúlakó.

– Itt vagyok, mókusmama, ne aggódj, ha tudnád, hogy mennyi, de mennyi érdekes dolgot tanultam ma! – újságolta a kis mókus.

– Drágám, hol jártál? És mit tanultál, meséld el, gyere, ülj ide az ölembe, ropogtassunk egy kis fenyőmagot – mondta gyengéden az édesanyja.

– Új szavakat tanultam, megismerkedtem a Tapsifülesek közül eggyel, már kezdem érteni, mi az a jobbra meg balra, és... és..., mama, képzeld, még repültem is ma!

– Repültél?! Ó, te kis mókuskölyök, csak nem zuhantál ki ebből a jó, puha kis odúból? – rémüldözött mókusmama, és elhatározta, hogy legközelebb mindig rábízza kisfiát a szomszédos fán lakó varjúra.

Beesteledett már, és ők még mindig beszélgettek és eszegettek. A parkban álló kastély közben lehúnyta ablakszemeit. Tapsifüles nyuszi is hazatért a sárgarépaevő versenyről (sajnos, nem ő lett a győztes). A jácintszőnyeggel bélelt, gyönyörű tavaszi erdő pedig csak illatozott, illatozott egyre. Olyan édes illata szállt, hogy még az áprilisi égbolton hunyorgó, apró csillagok is érezték a normandiai táj finom leheletét.




Cím: Jácintos erdő
Kategória: Mese
Alkategória:
Szerző: Kéri Katalin
Kapcsolódó link: Novelláskötetem Pdf-ben (Letölthető)
Beküldve: March 31st 2007
Elolvasva: 1442 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Mese főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds