[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 54
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 54


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Varázscukor

A főutca az ünnepek előtti bevásárlási láz zsongásában élt, a kirakatok csillogó arca elrejtette a város lakóinak reménytelenségben vánszorgó nappalait. Már kora reggel elkezdődött az ízléstelen harc a vevők jóindulatáért, ugyanakkor a minőség és a szépérzék végső megcsúfolásáért. Kendőbe rejtett arcú nénikék, bajuszos bácsikák árulták a kőkemény mézeskalácsokat, a tavalyi szaloncukrokat, és a nedves csillagszórókat. Borika néni, sóvár tekintettel nézegette az illatos gyümölcskenyeret, csak kishalakat vásárolhat, még nem kapta meg Melitta asszonytól a takarításért járó pénzt. Hogy megörülnének az unokái az aszalt gyümölcsöket, a csokoládét, cukrozott gyümölcsöket rejtő, porcukorban fürdő süteménynek! Attól, hogy minden két percben megnézi a pénztárcája tartalmát, még nem vásárolhatja meg a süteményt.

Barátnőjétől nem kérhet kölcsön pénzt, mert neki is alig jut a mindennapi kenyérre. Honnan varázsol ő most annyi pénzt, hogy egy hét múlva, örömet szerezhessen unokáinak? Mártika három éves, szőke hajú kislány, ő még tud csodálkozni, de Robika is szereti a meglepetéseket. Borika néni, nem is köszönt senkinek, mert nem is vette észre ismerőseit, szemei előtt a fehér süteményestálcán, a csillogó karácsonyfa mellett, a gyümölcskenyeret néző, csillogó gyermekszemeket látta csak.

- Jó estét, Borika! Milyen gyönyörű a város, az ünnepek előtti hangulat még engem is meghatott - köszönt János, gyermekkori barátja.

- Jó estét, János! Hát téged is lehet látni? Mi szél hozott a városba? - kérdezte tréfálkozva a néni.

- Feleségemmel, az első unokánk születésnapját ünnepeljük holnap este, nálunk, évszázadok óta él egy szokás, hogy az első unokánk születésnapjának örömére, legalább egy embernek örömet kell szereznünk, legyen az bármi - magyarázta a férfi. - Látom, milyen szomorúan nézegeted ezt a gyümölcskenyeret. Kisasszony, kérem, csomagolja be, és kifizetem - szólt az elárusítónak.

- Milyen kedves vagy, köszönöm szépen - karolta át meghatottan a férfit.

A hópelyhek tánca, még a legkomorabb járókelőt is meghatotta, a szél az emberek arcára szórta a havat, megmosdottak az ég örömkönnyében.




Cím: Varázscukor
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Búzási Ibolya
Beküldve: November 24th 2006
Elolvasva: 1244 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


blue 2007-04-18 23:23:41
Top of All
Gyönyörű, megható történet.

szeretettel: gaby


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds