[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 61
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 61


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy kis kiruccanás

Egy kis kiruccanás



Az üdülőtelepen elhagyatottan álldogált egy "lábasház". A nevét onnan kapta, hogy az épület betonlábakra épült, melyek garázsul szolgáltak egy autónak. Mivel egyedi külsővel rendelkezett, nem volt kivel társalognia, aztán meg fáradt, beteges, öreg gazdája se nyitotta rá az ajtót évek óta, ezért nagyon magányosnak és haszontalannak érezte magát.



Egy éjszaka elhatározta, hogy odébbáll. Betonlábait addig feszegette, mire végre sikerült azokat a földből kihúznia, és elindult. Reggelre a közeli nyaralóházak csak álmélkodtak, hová tűnt a szomszédjuk.

A lábasház addig ment, míg egy útelágazáshoz nem érkezett. Ott választhatott: az aszfaltozott, sima úton menjen tovább, vagy a gidres-gödrös földúton, esetleg vissza, ahonnan jött. Esze ágában se volt visszafordulni! Ha már eddig eljött, világot akart látni, barátokat találni, megtapasztalni az ismeretlent.

A sima út biztosan jó helyre vezet - gondolta, hát elindult azon. Két napi, fárasztó araszolás után, egy ragyogóan kivilágított nagyvárosba ért. Le is horgonyzott három, égbeszökő toronyház mellett, s miután megpihent, beszédbe akart elegyedni velük. Azok azonban olyan magasan hordták ao oromzatukat, hogy a szava se ért fel hozzájuk. Másnap emberek jöttek, nézegették a lábasházat, valamit tanácskoztak, majd jött egy földgyalú, és le akarta rombolni a lábasházat, mely túl ódivatúnak, régiesnek tűnt. Nem illett bele a táj rendezett, modern képébe. Még szerencse, hogy a döntés sokára született meg, a munkásoknak pedig késő délután már nem fűlött a foguk hozzákezdeni a bontáshoz, így éjszaka a lábasház odébbállt.

Visszament a hármas úthoz. Gondolta, ha a földútra tér, annak a végén talán barátokra talál. A girbe-gurba, sáros út egy szegény falucskába vezetett. Vályogházak sorakoztak egymás mellett. Félve néztek a messziről jött lábasházra. Szerénységük megtiltotta, hogy szóba elegyedjenek vele. Hiába kezdeményezett a lábasház, nem akadt senki, aki barátságába fogadta volna.

A falu bolondja már éppen fel akarta gyújtani, hogy ne hivalkodjon ott a többi szegényes viskó mellett, amikor a lábasház ismét visszatért a hármas úthoz.

Hazafelé indult. Hét nap után, egy holdvilágos éjszakán vissza is ért az üdülőtelepre. A lábai helyén álló gödröket kicsit benőtte a gaz, de kis igazítás után beállt a régi helyére.

Reggel, a szomszéd házak igen elcsodálkoztak. Álmodták csak, hogy elment és visszatért a körükbe? Ajtóikkal és ablakszárnyaikkal barátságosan integettek felé, mintha azt akarták volna tudatni vele, hogy hiányolták és örülnek, hogy újra mellettük áll. A lábasház érezte, hogy idevaló. Jó érzés töltötte el, hogy a saját birtokán áll, régi ismerösök között. S ekkor további kellemes meglepetés érte. A bejárata előtt autó állt meg, öreg gazdája gyereke és unokái tódultak be az ajtón. Beszédükből kiértette, nyaralni jöttek, de előtte még szépen ki is festik a falait.

A lábasház boldog volt, és már nem is értette, hogyan indulhatott világgá. Hogyan is hihette, hogy van az állandónál jobb hely a világon.




Cím: Egy kis kiruccanás
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: mester györgyi
Beküldve: March 24th 2007
Elolvasva: 1082 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds