[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 64
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 64


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy kivételes nap

Kivételes nap van ma. Mindenki az ünnepekre készül, nincs sok kedve az embereknek dolgozni.

Valahol meg is értem beosztottamat, hiszen háztartást vezetni és öt gyereket navigálni munka mellett még a hétköznapokon sem könnyű, hát még így karácsony közeledtével. Helytállt egész évben. Nem panaszkodott, munka után jól eső sóhajjal rogyott le az irodai székbe, hogy beszámoljon aznapi munkájáról és átbeszéljük a még ránk váró teendőket.

Szóval mostanság ő is pihen. Kijár neki a szabadság, sokat dolgozott idén.

Ezért aztán most kivételesen én vigyázok a 97 éves nénire, akihez máskülönben ő jár.

Dusi néni még az ágyában pihen. Neki is jár a pihenés. Ő korával, élete során végzett munkájával, hasznos emberek nevelésével, egy család életének szervezésével érdemelte ki mindezt. Mert hogy fiatal korában ő is aktívan szerepet vállalt mindezekben miként tesszük azt most mi magunk.

Figyelem őt, ahogyan pihen magas, öreg ágyában, amihez erősen ragaszkodik pedig elég furcsa hatást kelt a régi bútordarab a modern panelban. Teste csontos és törékeny. Szeme nyitva van, nem alszik, de valahogy az-az érzésem, hogy nem is éber. A távolba réved, ráncos kezei időnként végigsimítanak az ágynemű gyűrődésein.

Mire gondolhat vajon?

A múlton mereng? Vagy azon, hogy mennyit változott a világ az általa megélt 97 év alatt?

A mamuszát, ruháját már odakészítettem az ágyhoz a járókerete mellé. Abban azonban közel sem vagyok biztos, hogy sikerül kicsalnom az ágyból. Mert hogy törékeny alkata és kedves mosolya ellenére igencsak makacs tud lenni.

- Menjél! Ülj le! Majd szólok, ha kellesz! - mondja nekem cinege hangján ellentmondást nem tűrően.

És ilyenkor nincs mit tenni. Le kell ülni. Időnként még próbálkozom és ebédre valahogy sikerül átcsalnom a másik szobába.

Dusi néni hajlamos megfeledkezni a járókeretéről. Mókás képet festhetünk, ahogy szinte pánik szerűen rohanok utána elhagyott járókeretével. De (hála az égieknek) nem történik semmi baj.

Szépen lassan megeszi a madárkának való adagot, közben időről - időre sopánkodik, hogy ez milyen rengeteg.

Egyszer még nekem is felajánlja a felét. Mosolyogva visszautasítom és próbálom rábeszélni egy újabb csésze teára.

- Huncut vagy! Azt hiszed elfelejtettem, hogy már ittam egyet? - fenyeget meg vékonyka mutatóujjával.

Persze, hogy nem felejtettem el, de tudom, hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű folyadék.

Ebéd után, mint minden nap, leül a televízió elé a nagyobbik szobába.

Kívánságkosár! Nekem az idegeimre megy az üvöltő (mert hogy a hangerő a néni füléhez van kalibrálva) népzene, de ő nagyon élvezi. Na igen, ekkor szoktam érezni a több generációs távolságot közöttünk.

Mikor el - el bóbiskol a kanapén lopva halkítok a készüléken.

Ezzel el is megy a délután. Mikor megérkezik a fia gondosan végig ellenőrzi, hogy a néni rendesen felöltözött, evett, ivott.

Engem mindig meghat az a gondoskodó figyelem amit édesanyja felé tanúsít. A legszebb az, amikor játszani látom ezt a két embert. A felnőtt nagypapa korú férfit cselesen csiklandozza, csipkedi idős édesanyja.

Lassan szedelődzködöm, elköszönök és itt hagyom ezt a nyugalmas, álmos kis szigetet.

Kivételes nap volt a mai.




Cím: Egy kivételes nap
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Eleonóra
Beküldve: December 19th 2007
Elolvasva: 1212 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


meszegeto 2007-12-23 10:41:47
Top of All
A szándék nem volt direkte bántó, egy barátom mondta ezt nekem amikor egyik irásomat elolvasta.Én nevettem.


parakalo 2007-12-22 19:04:41
Top of All
Kedves messzegeto! Nem szokásom helyesírási hibákkal teletűzdelt írásokat feltenni. Ez most valamiért mégis így sikerült. Pironkodom is miatta. Kicsit bántott az, ahogyan felhívtad erre a figyelmem, de hát ez van. Mindenesetre köszönöm....


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds