[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 220
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 220


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Tulajdon

Tulajdon





Él egy törzs Afrikában, elszigetelten attól, amiről úgy véljük, civilizáció. Roppant szegények, így a magántulajdonnak különös jelentősége van náluk.



Ha a törzs egyik tagja talál, egy még használható, magára hagyott, törött lándzsahegyet a sivatag szélén, ott, ahol elfogynak a fák, akkor gondosan eltemeti egy helyre, amit csak ő ismer, majd visszatér a faluba, és olyan arcot vág, mint akinek- a többiekhez hasonlóan - semmije nincs.



Ez a magatartás rendkívül fontos, mert a törzsön belül az életben maradás eszköze.



A többiek érzékelik, hogy valójában van saját tulajdona, ami csak az övé, amihez a többiek nem férhetnek hozzá, ezért tisztelik.



Van olyan közöttük, aki csak úgy tesz, mintha lenne valamije, de valójában nincs.

Egy ideig sikeres lehet ez a mímelés, de a többiek tudják, hogy csak hazudja a szomorúságot a felett, hogy semmije nincs. Hogy mi módon tudják meg arra még nincs válasz.



A közös dolgok nem számítanak, és az a kunyhó sem, amiben él. Az edények közösek, mindig az használja, akinek éppen szüksége van rá. A fegyverek, amelyekkel zsákmányt ejtenek ugyancsak mindannyiuké, csakúgy, mint maga a zsákmány.



Azt a tagját a törzsnek, aki csak mutatja, hogy van valamije, a többiek megölik, mert eltitkolt, de valóságos tulajdon nélkül nem lehet itt élni. A holttest is közös.



A mímelésben jártasabbak hosszú életűek lehetnek, néha még a törzs vezetőivé is válnak, de bármely olyan személynek, akinek bármije is van, jogában áll őket megölni, ha biztos abban, hogy nekik semmijük sincs.



Olykor a feltételezés is elég.



Ki tudná, meg ha tévedtek?





Él egy törzs Afrikában, elszigetelten attól, amiről úgy véljük, civilizáció. Roppant gazdagok , így a magántulajdon hiányának különös jelentősége van náluk.



A törzs tagjai tagja azon tárgyaikat, amelyek még használhatók, és magántulajdonnak minősülnek, például egy törött lándzsahegy, a sivatag szélén, ott, ahol elfogynak a fák, gondosan eltemetik egy helyre, amit csak ők ismernek, majd visszatérnek a faluba, és olyan arcot vágnak, mint akinek- a többiekhez hasonlóan – meg van mindenük.



Ez a magatartás rendkívül fontos, mert a törzsön belül az életben maradás eszköze.



A többiek érzékelik, hogy tényleg nincs saját tulajdona, ami csak az övé, ezért tisztelik.



Van olyan közöttük, aki csak úgy tesz, mintha nem lenne semmije, de valójában van.

Egy ideig sikeres lehet ez a mímelés, de a többiek tudják, hogy csak hazudja a szomorúságot a felett, hogy van valamije. Hogy mi módon tudják meg arra még nincs válasz.



A közös dolgok nem számítanak, és az a kunyhó sem, amiben él. Az edények közösek, mindig az használja, akinek éppen szüksége van rá. A fegyverek, amelyekkel zsákmányt ejtenek ugyancsak mindannyiuké, csakúgy, mint maga a zsákmány.



Azt a tagját a törzsnek, aki csak mutatja, hogy nincs semmije, a többiek megölik, mert eltitkolt, de valóságos tulajdonnal itt élni nem lehet. A holttest közös.



A mímelésben jártasabbak hosszú életűek lehetnek, néha még a törzs vezetőivé is válnak, de bármely olyan személynek, akinek semmije nincs, jogában áll őket megölni, ha biztos abban, hogy nekik van valamijük.



Olykor a feltételezés is elég.



Ki tudná, meg ha tévedtek?



A két törzs bár egymás szomszédságában lakik, mégis ritka az, hogy házasodjanak. Rövid lenne az életük.








Cím: Tulajdon
Kategória: Cikk
Alkategória:
Szerző: Brunner Tamás
Beküldve: April 30th 2008
Elolvasva: 1739 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Cikk főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds