[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 57
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 57


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Meginog a hit







Két parasztember kapaszkodik a hegyi ösvényen.

Egyszerű szántóvetők, az egyik fiatalabb, a másik idősebb, az egyik magasabb, a másik testesebb, rongyos ruhában mindkettő.

Jutavászonból tekert ormótlan bocskoraikban, nehézkes mozdulatokkal másznak felfelé, zihálva, nyögve. Kerülgetik az útjukba kerülő kőkoloncokat, s másznak, csak másznak, egyre magasabbra. Alig kelt a nap, amikor elindultak, hogy délre feljussanak Esperanza atya barlangjához.

Hitükben akarnak megerősödni.



Esperanza atya vándorló szerzetesként érkezett a faluba.

Szakadozott, durván szőtt gyapjúból készült csuhája avas szagot árasztott, fogatlan szája be nem állt. Prédikált naphosszat.

Arról beszélt, hogy a hit csodákra képes. A falu etette, itatta, hallgatta.

A parasztok tompa aggyal, üveges szemekkel bámulták, és az atya csak mondta, és mondta.

Vajon tudnánk-e ma, ki volt Mózes, ha nem elég erős a hite?

Vajon ki emlékezne közületek Jónásra, ha nem inti meg az Úr, hogy hite megerősödjék?

Vége nélkül sorolta a példákat arról, hogy a hit ereje képes legyőzni bármit.



Néhány nap elteltével Tasso, a falu elöljárója megunta a dolgot és elkapta a prézsmitáló vándorszerzetes csuhájának ujját, aztán elrángatta a falu széléig.

Ameddig szemük ellátott, a vörös föld kiégett, megrepedezett, kőkeményre aszalódott a nap könyörtelen izzásában.

Tasso körbe mutatott:

- Tessék! Szerinted mekkora hit kellene ahhoz, hogy essen végre? A hit, táplál majd bennünket, atyám? Vagy erős hittel éhen halunk a télen?

Az atya lerázta magáról az elöljáró sonkamarkát, és visszaloholt a falu közepére.

- Majd én megmutatom nektek, kishitűek! Hitetlenek! Férgek!

Iszákjába tömött egy marék búzát és elindult, fel a hegyekbe.

A búzát egy sziklaplatóra szórta és fogadalmat tett: addig nem vesz magához szilárd táplálékot, amíg az a búza termőre nem fordul.



A két paraszt felért végre Esperanza atya barlangjához. Megálltak és nézték a barlang előtt a rönköt, ahol az atya rendesen ülni szokott.

- Menjünk be. - mondta az idősebb.

- Menjünk. - hagyta rá a fiatalabb.

Beléptek a dohos barlangba. A szerzetes ott feküdt a hűvös sziklafal mellett.

A két férfi nézte egy darabig.

- Ez éhen halt. - mondta a fiatalabb.

- Alighanem. - válaszolta az idősebb.

Ittak, aztán elindultak, vissza a faluba. Ásó nélkül a sziklás földbe nem tudtak sírt kaparni.

A fiatalabb, pár lépés után megállt, visszanézett.

- Most akkor nincs isten? - kérdezte.

Az idősebb köpött, megvakarta a feje búbját, töprengett.

Megvonta a vállát, és elindult a falu felé.

A fiatalabb még nézett a barlang felé egy ideig, majd ő is vállat vont, és elindult társa után.







Molnár Péter










Cím: Meginog a hit
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Molnár Péter
Beküldve: March 4th 2009
Elolvasva: 1293 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


Mandula 2009-05-12 14:23:38
Top of All
Elgondolkoztató írás. Nagyon tetszett.


csega 2009-04-17 15:11:22
Top of All
max pont


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds