[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 55
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 55


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A szőlő íze

Mikor egymás vállához érve a lopott szőlőfürttel elrohantak, a férfi nem gondolta, hogy húsz év elteltével milyen erősen tör fel benne ennek az őszi napnak az emléke.
Mátra alján, nagy szüreti mulatság közepén látta meg az asszonyt. Önfeledten nézte a sokadalmat a hevenyészve felállított akácfakorlát mögül. Két hófehér gömbölyded karját telt mellei alatt összefonta, időnként szétbomlani akaró fehér, ujjatlan blúzát igyekezett maga előtt összekapni. Mikor tekintetük összeakadt, a férfi bíztatást érezve, mellé telepedett.
Hogy hogyan kezdődött, arra már nem emlékezett. Mint régi ismerősök beszélték meg a látottakat. A népviseletbe öltözött felvonulók, a felcicomázott szekerek, lovak, a táncosok, a cigányzenekar játéka, az emberek nyüzsgése különös hangulatba ringatta mindkettőjüket.
A férfi huszonöt, az asszony láthatóan idősebb volt nála. Mandulavágású barna szeme fényesen csillogott. Könnyű dezodora mögül halványan, édeskés izzadtságszag derengett. Nem érzett még ennél kellemesebb, izgatóbb illatot.
A tömegben egymást kézen fogva oldalaztak, majd megálltak, nézelődtek egy-egy ponyva előtt. Az asszony törökmézet vett. Elmajszolták.
A férfi városi ember lévén először látott ilyen mulatságot. Ment a nő után, nem eresztette el.
- Jöjjön! Ilyen úgy sincs a nagyvárosban - húzta maga után az asszony.
Szállt, rohant velük az idő. A külvilág, mint vászon-kép rohant el mellettük.
A mulatság elragadta őket.
A felaggatott szőlőfürtöket próbálta a népség megdézsmálni játékból, a nagy hangon fenyegető csősz háta mögül. Persze, akit elkapott, fizetett. A pénzt egy fonott háncskosárba dobatták. Ha sikerült valakinek, a többiek üdvrivalgása közepette igyekezett a helyszínről meglépni.
Mikor a "csősz" elfordult, túloldalon téblábolt, a férfi felugrott, leszakított egy hatalmas kék fürtöt és az asszony kezét fogva rohanni kezdett.
Már senki nem üldözte őket, mégis loholtak a szárazfűvel borított oldalba, a szilvás felé.
Az asszony egy fának támaszkodva pihegett. Szótlanul nézték egymást. A férfi egyik kezében az asszonyé, a másikban a szőlőfürt.
- Kóstoljuk meg, ha már sikerült elcsenni - törte meg a nő a hallgatást.
A férfi szemenként etette. Az asszony hagyta. Fogytán a szőlő, a férfi megcsókolta.
Édeskés, illatos volt az ajka. Mikor visszacsókolta, a fekete szőlő fanyar ízét érezte az övében.
Most, húsz év elteltével, amikor a céges állófogadás közepén, a fehér asztalon magasodó gyümölcstál felé nyúlt, az emlékek követelőzve előbukkantak.
A kék szőlőnek ismerős ízét vélte szájában.
- Óvatosan! Lehet, hogy nincs rendesen megmosva - szólította vissza a jelenbe huszonéves kolléganője, akinek francia illat párolgott borotvált hajlatai mögül, és kinek ajkai közt sosem ismerte fel a szőlő ízét.

2009. szeptember 7.




Cím: A szőlő íze
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Kiss Péter
Beküldve: October 6th 2009
Elolvasva: 1334 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds