[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 64
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 64


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Éjszakai műszak előtt




Hűvös, de gyönyörű napfényes a reggel. Szokás szerint kávézás közben készítem magamban a mai forgatókönyvet. Gyümölcsleves maradt tegnapról, sütök hozzá palacsintát, egy kis vasalás, egy kis ez-az és mehetek is dolgozni éjszakára.

Igenem felébred, kávézik és tíz perc múlva már borul is a forgatókönyv.

- El kellene menni virágot venni, mert nem kapunk később szépeket – kezdi.

- Dehogynem, özön virág van, ráérünk még hétfőn is megvenni.

- De most vegyük meg! – kötözködik tovább.

- Jó, rendben, de akkor nem lesz palacsinta.

- Ügyes vagy te, kisütöd utána is – mondja hízelegve, de némi éllel. Nem tudom, ez most dicséret, vagy megint hülyének néz.

Virágkertészetben vagyunk, rengeteg szebbnél-szebb virág sorakozik a hatalmas fóliasátor alatt.

Kiválasztok három gyönyörű, gömbölyű,fehér, cserepes krizantémot a temetőbe. Igenem másik hármat választ, neki azok tetszenek jobban. Az eladó tanácstalan! Pár perc vita, én győzök! Kifizetem és már viszem is az elsőt az autóhoz. Elhelyezem, várom, majd csak jön a másodikkal. Nem jön. Visszamegyek, áll a másik kettő mellett. Kiviszem a másodikat is, meg a harmadikat is. Az eladó mosolyog, én már ideges vagyok.

Hazafelé előadja:

- Menjünk ki a temetőbe, tegyük rendbe a sírokat.

- Jó, már úgyis borult a napom.

Hazaérve kipakolom a virágokat, bepakolom a szükséges dolgokat (vödör, seprő, rongy, lapát), és irány a temető.

Nekilátok a munkának, igenem a szomszéd sírnál álldogáló régen látott ismerősével beszélget az ötvenes évekről.

Éppen csak hazaérünk, csörög a telefon. Egy régi ismerősöm szívesen elajándékozná a teknőceit és a papagáját. Közös barátunktól hallotta, hogy szeretnék az unokámnak szert tenni ilyen állatkákra, ezért hívott. Szívesen elfogadom.

Mivel a kislány szülei hallani sem akarnak arról, hogy náluk legyenek az állatok, így nálam maradnak majd. Tudom, ezzel is csak a teendőimet szaporítom, de mindent az unokáért.

- Mikor menjek értük? - kérdezem.

- Máris - hangzik a válasz.

Nem így gondoltam, de hát ajándék tekinek ne nézd a páncélját!

Bepakolom az állatokat, a hozzájuk tartozó kütyüket, és irány haza.

Útközben átgondolom hová tegyem az új szerzeményeket.

Bevallom, kisebbekre gondoltam, mármint teknőcileg. Bár nekik megvan a helyük, de a papagájt

a falra kell felrakni, ugyanis macsek is van a háznál, és félő, hogy előbb-utóbb kipiszkálja a madarat.

Hazaérve igenem csúnyán néz.

- Mikor lesz palacsinta, már fél kettő? – kérdezi morcosan.

- Ma már nem lesz, majd holnap sütök. - Most ő ideges.

Légyszi, hozzál be szerszámokat, fel kell varázsolni a falra a kalitkát, és hogy izgalmasabb legyen, most te csinálod – adom ki az ukázt.

Nagy komótosan nekifog, addig én rendbe rakom a békákat.

- Legalább rajzold be, hová fúrjak! – mondja kedvetlenül. Kimérem, berajzolom. Fúr, káromkodik.

- Nem fog a fúró!

- Köszörüld meg!

Kivonul, állítólag megköszörülte.

- Most meg félre megy!

- Csináld egyenesen!

Végzek a tekikkel, figyelem. Két lukat kértem, már négy van, azok sem szintben.

Indulok gipszet, spaklit keresni.

- Már meg beleesik a tipli! Nagy lukat fúrtál!

- Kicsi a tipli.

Kimegy nagy tipliért, az meg nem akar belemenni.

Veri a kalapáccsal, egyet a tiplire, egyet mellé, hullik a vakolat. Az ujjára üt, káromkodik. Beragasztom a sérülést, csinálja tovább. Szegény madár már az első nap sokkot kap.

Már ideges vagyok, négy óra és még a kalitka nincs a falon. Negyed öt. Tipli megoldva, jöhet a kampós csavar. Az egyik ötös, a másik nyolcas.

- Ember, a kalitkát akarom felakasztani, nem magamat!

Őt már nem érdekli, megy tévét nézni. Gipszelek, gyors takarítás.

A megszeppent madárban oldódik a görcs, el-elszólja magát. Takarítás közben beszélek hozzá, hadd szokja a hangom. Valami hangosan csattog, lenézek a földre. Berci kandúr fejéből csak két hatalmas villogó szemet, rángatózó bajuszt és csattogó fogakat látok.

- Hűha, mekkora hatással van rád ez a kis sárgaság! - szólok rá.

Próbálom megmagyarázni, nem szabad bántani, most már ő is a családhoz tartozik.

A cicus nem érti, csak csattogtat tovább. Ha nem fejezi be, kihullanak a fogai, csináltathatok neki protkót.

- Berci, mars kifelé, fürdenem kell, megyek melózni, nem vigyázhatok rátok tovább.

Kitessékelem a cirmost, fürdök, lassan indulni kell dolgozni. Remélem, reggel mire hazaérek a kalitka még a falon lesz és a madár sem szenved életveszélyes sérüléseket.

Éjjel készül a másnapi forgatókönyv. Vasalás, palacsinta sütés, a mai gipszelés lefestése, alaposabb takarítás, és ha még nyitva tudom tartani a szemem, tekiről informálódás a neten.

Hát igen, az unokáért mindent!








Cím: Éjszakai műszak előtt
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Pásztor Piroska
Beküldve: May 31st 2013
Elolvasva: 761 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


Piroska54 2013-06-14 15:11:23
Top of All
Magamat védendően, csakis így lehet!
Köszi kedves Éva!


heveieva 2013-06-10 11:55:36
Top of All
Jó, hogy ilyen szemszögből látod az "eseményeket!" :)


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds