[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 125
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 126

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A legszebb ajándék





Kipirosult arccal figyelte Erzsi, ahogy Zoli kimért léptekkel közelit kapujuk felé. Boldogan gondolt arra, hogy a szeptemberre tervezett esküvőjük után már együtt lesznek, nem kell várakoznia a fiú megérkezésére. Már egy éve jegyesek és esküvőjük napja is le volt fixálva. Türelmetlenül várta ezt a pillanatot.



Az egész falu hivatalos volt esküvőjükre, amit nagy készülődés előzött meg. Finom sültek, levesek, sütemények és italok vártak a vendégekre. Mindketten egyedüli gyermekei voltak szüleiknek, ezért akartak felülmúlni minden eddigi szokást. Lakodalmuk két teljes napig tartott. A vendégek nagyon jól érezték magukat, ettek, ittak, daloltak és sokat táncoltak. Igazi emlék maradt mindenki számára.



Egy évre reá, megszületett kisfiuk Péter. Nagy volt az öröm. A jó nevelés érdekében mindent megtettek. Ügyes és értelmes gyermekké vált. Iskolás korában, osztályelsőként tűnt ki. Szülei boldogok voltak látván gyermekük jó irányú fejlődését. A gimnáziumi években tantárgyolimpiákon is sikereket ért el. Tanárai biztatták és felkarolták.



Zoli, édesapjával és apósával, egy őszi napon, az erdőre mentek, hogy télire beszerezzék a tűzifájukat. Nagyon esett az eső, de tervüknek megfelelően cselekedtek, remélve, hogy az eső majd eláll. Traktorral húzták a kivágott fákat. Zoli vezette a traktort, amikor a hozzája kötött fa megakadt valamibe, megbillentette az emelkedőn haladó gépet. Édesapja és apósa, igyekeztek visszabillenteni a járművet, de ez a csúszós talajon felborult és maga alá temette mindhármukat.



Péter, a temetés után, nagyon zárkózottá vált. Továbbra is kitűnően tanult, de állandóan szomorkodott. Két hét választotta el az érettségi vizsgák megkezdéséig, amikor az iskolából hazatérve szomszédjai arról értesítették, hogy édesanyját agyvérzés gyanújával a városi korházba szállította a mentő. Felesége Erzsi, anyósával bementek a városba, hogy felvegyék a kapcsolatot a korházzal. Késő este, a rendőrség értesítette Pétert, hogy anyósa és felesége, közúti balesetben életüket veszítették. A korház másnap tudomására hozta, hogy édesanyját nem sikerült megmenteniük. Ez egy kicsit erős megpróbáltatás volt a közelgő érettségi vizsgák előtt.



Ilyen nehéz lelkiállapot mellett is sikerült az érettségi, de nem, úgy ahogy felkészültsége megillette volna. Egyetemi kilátásai, ilyen körülmények között, szertefoszlottak.



Egy darabig otthon gazdálkodott, de életkedve alábbhagyott. Elhatározta, hogy otthagyja faluját, mivel a kegyetlen sors kellemetlen emlékeket idézett minduntalan. Összecsomagolta a legszükségesebb ruháit Mindkét lakást bezárta és az erdő irányába indult. Mindig szerette a természetet, és úgy érezte, hogy ebben nem is lesz csalódása.



A hegyeket, az erdőt járta. Csak pásztorokkal, ezek állataival, valamint az erdő élővilágával volt kapcsolata. Erdei gyümölcsöt, gombát fogyasztott. Télen egy elhagyott barlang volt a menedéke.



Nyáron a városba ment és élte hajléktalan életét. Sok társával folytatott beszélgetései meggyőzték, hogy a sors sokuknál nagyon kegyetlen tudott lenni. Nyugtalanná vált. Úgy érezte, hogy valami húzza volt faluja felé. Vette a cókmókját és elindult.



Késő este érkezett a faluja határába. Harangoztak. Karácsony szombatja volt. Elindult a temető irányába, hogy szerettei sírjánál emlékezzen.



Visszafelé, az éjféli miséről jövő férfival találkozott, az egyik ház kapujában, aki megszólította, látván, hogy egyedül van. Arra kérte, hogy tisztelje meg jelenlétével családi körüket. Péter nem tudta visszautasítani, hisz olyan őszinte és szeretetteljes volt a meghívás.



Igazi családias hangulat közepében találta magát. A nagyszülők, a fiatalabb pár három gyermekükkel üdvözölték, kimutatván igaz örömüket, hogy közéjük tévedt. Az ajándékosztásnál még Neki is jutott valami. Beszélgettek, mókáztak, nótázgattak. Kiderült, hogy valójában ki is Ő. Igazi családi kör volt, mivel mindenki, rangsorolási kritériumoktól mentesen egyformán hozzájárult a jó hangulathoz, az igazi ünnepléshez. Hajnalig fent voltak.



Mikor lefeküdt pihenni, nagyon elgondolkozott. Úgy vélte, hogy a sors akarata, hogy így kerüljön vissza elhagyott falujába. Rájött, hogy ajándékul azt kapta, ami a legjobban hiányzott számára. A családi szeretetet egy családi körben. Amit ennek cseréjében adott az Ő jelenléte volt. Elhatározta, hogy megtelepszik és családot alapit Igazi örömmel aludt el.




Cím: A legszebb ajándék
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Simon Endre
Beküldve: January 31st 2014
Elolvasva: 430 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds