[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 64
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 64


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Mese a memberekről




Félfabulaféle:




MESE A MEMBEREKRŐL







Fura egy élőlény a member. Sem nem ember, sem nem majom, nem disznó és nem víziló, bár mindegyikre hasonlít egy kicsit. Amolyan kényelmes tócsalakó. Némelyik member neve Member, úgy, mintha a mókusok egyikét Mókusnak neveznénk.




Member ült egy nagyobbacska pocsolyában, rekkenő nyárban, szélcsendben, mikor a falevelek sem zizegnek, a haraszt sem zörög, ha nem fújja a szél, és semmi újat, semmi illatot, jó hírt (netán szagot) nem hordott szerte-széjjel egy árva huncut szellő nem sok, annyi sem. Leszámítva persze a vasárnapi csirkepörköltszagot, ami csiklandozta az ínyeket orrokat és gyomrokat rendesen, szellő nélkül is. A csirkepörkölt fenséges gőze töltötte be a jótékony köd szerepét, amitől a memberek úgy elkábultak (ismeretlen volt még akkor ezeknél az elmaradott keleti népeknél a marihuána...) hogy se nem láttak, se nem hallottak, csak lubickoltak a boldogságnak hitt boldogtalanságban, nyaranta két hetet kikapcsolódásképpen a magyar tengernek csúfolt Bala tocsolyában.




A híres-neves fényes szelek már előrenyargaltak, magasabb régiókban (vagy alacsonyabban) illetve más dimenziókban fújdogáltak (vagy nem fújdogáltak), helyükö pedig minden matt és mozdulatlan.




Member csak ült, ült, redületlenül és várt. Nem nagyon tetszett neki az óriáspocsolya, unta magát, inkább repülni szeretett volna, de őt nem áldotta meg szárnyakkal a Természet, azt pedig, hogy másokat sem a Természet röpített, sokáig nem is sejtette. Álmaiban „Szárnyai növének s átrepülte a levegőt, a végtelent” -, majd egyszer csak hirtelen lódobogás riasztotta fel, s orosz vezényszavakat hallott. Rémületében lezuhant az ágyról a földre, s elgondolkodott nem éppen finomlelkű iskolai osztályfőnökének, Veresnek mennydörgő szavain: „Te hülye Member, szállj le az Olymposról és ülj le a fenekedre!” Hát mit mondjak, megtörtént, Member ott ült a feneként, rendesen, ahogy egy átlagmemberhez illik, mert látta, hogy az átlagtól elütőt lenézik, kiközösítik, főleg, ha Griff, a mesebeli madár, aki a szárnyai alá vegye. Akkor még kicsi volt Member, s bánatosan beállt a tömegbe, ha már elhitették vele, hogy a sorból kilógni vétek. Legalábbis a Veres tanár szerint megbocsáthatalan vétek - azaz hogy csak kivételeseknek engedik meg, mint amilyenek a gemberek és a zemberek, akik látszólag hasonló élőlények, ám viselkedésükben és önértékelésükben nagyon is elütőek. Az elütést szörnyen élvezik, mégis, semmit nem utálnak jobban, mint ha mások is elütőek, vagy ha valaki megjegyzi, hogy ők elütőek.....




Member tehát ült és várt. Mire is? Talán, hogy előbb-utóbb elered az eső, és újra lesz tiszta levegő meg fénye szellő. Hátha egyszer még úszni is lehet abban a gödörben, ahol most sokmillióan egyformán csücsülnek. Hátha egyszer alkotni is lehet, nem csak bambulni. S mit ad Isten: a szorgos pocsolyalakó member addig hisz, remél és szeret, míg valóban elered az áhított eső, a tavaszi zápor, ami fűszere a földnek. Az ám, az lehetett Shakespeare idejében, csak nem Memberfalván a második évezred közelében!




Jött az eső és több lett a víz, de szutykosabb! Amikor a pocsolya vize már derékig ért, akár lebegni is lehetett volna benne, csakúgy, mint a felszínén összegyűlt könnyű tárgyak és élőlények: száraz fűszál, hínár, döglött halak és valami barnás színű szerves salak.....




Az áltócsalakó Member fuldokolva menekült a gyilkos gödörből az ingoványos partra, onnan egy elhagyott pusztai tanyára, ahol azóta is él, míg meg nem hal az utolsó hal is a Tiszában, ami ugye megesett, mert egy mesében minden megeshet, hát még Membergóciában!




Member a pusztai tanyán elmerengett azon, hogy az elmúlt időkben milyen ostobák is voltak, kivéve a kivételeket, mind az összes member. Hiszen ők azt hitték, hogy nem akárhol ülnek, hanem egy önhibáján kívül sekélyes, de amúgy világhíres Balának medrében, ám amikor felszínre jött az esővel az a bűzös szutyok, kiderült, hogy bizony nem máshol ülnek ők, mint a pöcegödörben. Márpedig a pöcegödörben nem ugyanazt jelenti a tavaszi zápor, mint a Rózsadombon vagy a Balaparton.....




Ezen a tanyán ilyen előzmények után és ilyen felismerésektől szertefoszlott a Komisz Mumus ködszelleme, ami a zemberek varázslatával jött létre, és akik most a kapitalicskát tolják a memberek tyúkszemére, miközben ők maguk föltették sorsukat Fortuna szekerére.




Cím: Mese a memberekről
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Horka
Beküldve: November 21st 2003
Elolvasva: 1315 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds