[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 64
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 64


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lilivel





Nézd mami, megint sírnak az angyalok - mondta Lilikém - és homlokát az ablaküveghez nyomta.

Az udvaron, már tócsákban állt a víz. Madarak nézelődtek az eresz szélén, talán száraz helyet kerestek maguknak.

A fák alig bírták egyenesen tartani hátukat, a bokrok lélegzete elakadt a nehéz cseppektől. A hinta is beleszédült a lengésbe, és pihent kicsit, majd újult erővel igyekezett elérni a felette úszó felhőket.

Néhány bogár üldögélt a lépcső alján, várva a Napot.



Sírnak az angyalok? - néztem Lilire - miközben fésülgettem szőkés fürtjeit. Honnan veszed kincsem?

Nem válaszolt azonnal, még mindig a madarakat nézte. Ujjait összefonta, mintha imádkozni akarna, szája mozgott, de hang nem jött ki a torkán. Szemét is szorosra zárta - valahol messze járt gondolatban.

Ki szeretnék menni az udvarra - mondta - majd indult az ajtó felé.

Várj kincsem - így nem mehetsz, elázol és anyád majd engem dorgál meg, ha megfázol.

Téged nem lehet dorgálni, te vagy az anyja - nézett át a vállán és nevetett.



Kabátkát vett fel, színes gumicsizmát húzott formás lábaira - nem hiába sportol, olyan nagyon csinos - aztán kilépett az esőbe. Mindig túl aggódok mindent - gondoltam - miközben magamra kaptam egy kapucnis pulcsit, és mentem utána.

Neked nincs pulóvered? - állt meg előttem - majd megfogta a kezem és húzott az udvar végébe, ahol már bokáig ért a pocsolyákban összegyűlt esővíz.

Hiszen van pulcsim, ebben nem ázhatok meg - a szél éppen akkor fújta le fejemről a kapucnit - mondtam, míg próbáltam visszacibálni a fejemre.

Ez nem a tied - ez az Öcsié - neked adta tudom, csak viseld nyugodtan.

Néha magam sem tudom, hogyan képes emlékezni mindenre, hisz olyan apró volt még, azon a valaha tavaszon.



Hangosan nevetett, míg egyik tócsából a másikba ugrált. Már mindketten vizesek voltunk, de még nem unta meg a játékot.

Mami - nézett rám - el ne mondd anyának, hogy ilyet játszottunk, mert akkor tényleg dühös lesz.

Pár pillanat múlva elfeledte, hogy mit kért tőlem, a garázsba szaladt, majd az anyját hívta telefonon.

Hallottam, ahogy beszélgetnek. A pocsolyáról nem szólt néhány percig, de aztán nem bírta tovább és hadarva sorolta - anya, mamival az udvaron játszunk, felöltöztem ne aggódj, az eső is esik, és mi a pocsolyában ugrálunk, már térdig vizes lettem, mami is elázott, nem fázok, éppen angyalkák könnyét gyűjtöm - szia anya, szeretlek - és már tette is zsebébe a készüléket.



Mit gyűjtesz? - húztam magamhoz és éppen puszit akartam homlokára nyomni, mikor kinyitott tenyerébe egy esőcsepp hullott.

Angyalok könnyét - nézett rám tágra nyílt szemekkel - te nem tudtad?

Hát sok mindent tudtam, de ezt nem - válaszoltam és igyekeztem nem rá nézni.

Csak sírdogálj nyugodtan - bújt oldalamhoz - én is szoktam, ha eszembe jut Öcsi. Nem feledtem ám el. Emlékszem a játékokra, arra, mikor reggel nézett, míg én aludtam, és arra is, hogy egyszer addig játszottunk és nevettünk, hogy leestem az ágyról és te olyan, de olyan ijedt-dühös voltál, hogy összeszidtad. Akkor meg Ő akart sírni.

Én mindenre emlékszem, csak a hangjára nem. Azt elfeledte a fülem. Szólnom kell neki, hogy adja vissza a hangját. Tudom, egyszer majd a tied is elfelejti, a szemem meg az arcodat - mami, valahogy úgy megöregedtél - de én így is szeretlek.



No itt jött el a pillanat, mikor nem tudtam mit mondjak, ennek a csodás gyermeknek. Megöregedtem, megtanultam a fájt, és azt is, hogyan rejtsem el mások elől, de nem tudtam, mit is válaszoljak Lilómnak. Hát hallgattam és kinyitott tenyerembe engedtem az angyalok könnyét.

Nekem is adtak - szóltam - mutatva az esőcseppet.

Adott, persze, hogy adott, azt hitted irigy és megtartja magának - nézett fel az égre - csak Ő adott, a többiek elvitték azoknak, akiknek hiányoznak.



Rég volt, mikor angyalok könnyét kértük, már majdnem elfelejtettem. Hogyan jutott eszembe mégis? Néhány perce az udvaron álltam és a vén kőrissel beszélgettem. Egy eltévedt esőcsepp hullott arcomba. Felnéztem a fa lombjai közt az égre. Néhány göndör felhőgyerek kapaszkodott anyja karjába, ugyanúgy, ahogyan az embergyerekek szokták.

Hátuk mögé bújtak az angyalok - hallottam Liló hangját - nem akarják, hogy lássam, mikor sírnak.

Én most mégis láttam, és Lilire gondoltam. Mennyire tud szeretni az én kincsem, ha még mindig rakosgatja emlékeit tenyeréből a kicsi szívébe.



*




Cím: Lilivel
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Kozák Mari
Beküldve: May 21st 2019
Elolvasva: 361 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds