[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 243
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 243


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Átlag és Közép

Ma egy átlagos nap volt. Leszámítva a karácsonyi készülődést: bevásárlás, takarítás, rendrakás stb. Szóval, olyan nap volt ez a mai, mint bármelyik más nap az évben. Semmi különös. Átlagos.
Az átlagról viszont el kell mondanom valamit. Az átlag, az átlagosság a legfőbb jó a világon. Ennél nagyobb adomány nem létezik!
Most meglepődik, aki ezeket a sorokat olvassa, igaz? (Naaa, csak egy kicsiiiit!)
Pedig, így van. Elmagyarázom.
Én, és a családom (de, főleg én) vagyunk a megtestesült Átlag. Úgy is mondhatnám, rólunk lehetne mintázni az Átlag szobrát, vagy méginkább: az Átlag c. zongoraszonátának lehetnénk a kottája. Az Átlag, mint Legfőbb Princípium bennünk, beszéljünk csak rólam, bennem ölt testet.
Nézzük meg sorban. Én egy átlagos testsúlyú (73 kg.), közepes magasságú (173 cm.), középkorú (48 év) férfi vagyok. Hajam színe nem szőke, nem fekete, nem vörös, hanem olyan semleges gesztenyebarna. Szemem színe nem kék, nem fekete, nem barna, hanem olyan közömbösen szürkéskék. Kezem, lábam nem nagy, nem kicsi: arányos a többi paraméterhez, vagyis közepes, átlagos. Fülem, orrom, szám szintén közepesek. Hímveszőm (szerszámom, farkam stb., nem sorolom fel az összes szinonimáját, pedig volna hozzá kedvem) olyan, mint a nagy átlag: 16 cm.
Legmagasabb iskolai végzettségem: KÖZÉPiskola. Jövedelmi viszonyaim: átlagos jövedelmi viszonyaim vannak: 140ezer/hó bruttó.
Családom létszáma átlagos: egy feleség, két gyerek. Egy átlagos méretű (65m2) 1+2 fél szobás lakótelepi lakásban élünk, ami a harmadik emeleten van. Van egy autónk és egy garázsunk. Évente egyszer megyünk el nyaralni, átlagosan két hétre.
Megkérdezheti bárki, nem zavar-e engem ez a nagy átlagosság? Nem kellemetlen-e ezzel a tudattal élni? Én azt mondom nem! Sőt!
Manapság mindenki kitűnni akar az átlagból, de minél inkább erőlködik, annál inkább frusztrálódik, ő maga pedig egyre unalmasabbá válik. Én azt mondom, átlagosnak, közepesnek lenni jó! Mért mondom ezt? Mert az Átlag egyben Közép is!!!

A világban minden a Közép felé tendál. Ha egy homorú csésze falán egy golyót legurítunk, az a csésze közepén fog landolni. Egy sor természeti törvény (energia megmaradás, termodinamika, kvantumelmélet) az Erők kiegyenlítődéséről szól. A zen és más ősi, keleti filozófiák a Középső Út elvét teszik gondolkodásuk tengelyébe.
De nézzük csak micsoda különös egyezések, harmóniák kezdenek itt kialakulni!
Nézzünk csak távolabbra.
Egy közepes lélekszámú (kb. 60ezer fő), vidéki városban élek, ami majdnem az ország közepén terül el. (Ha a "Nagymagyarországot" vesszük viszonyítási alapnak: mégmajdnemebben.) A város éghajlata (klíma) kellemesen langyos: egy hegy (Bükk) déli lejtőjén fekszik. Közepes méretű patak (régebben folyóként emlegették) szeli ketté. A város nagysága is átlagos, vannak nála kisebbek, nagyobbak is.
Az ország, ahol ez a város található szintén közepes, vannak nála sokkal kisebb (Vatikán, Andorra La Vella), viszont sokkal nagyobb országok is (USA, Kína). KÖZÉP európában található meg. Éghajlata mérsékelt. Nincsenek nagy földrengések, árvizek, tornádók, szélsőséges éghajlati viszonyok. Az átlaghőmérséklet 16 'C. Átlagos. Átlagos méretű folyók, hegyek, síkságok tagolják. A népsűrűség átlagos. A nép átlagos, kevert. A földrész (Európa), ahol ez az ország található szintén nagyrészt a mérsékelt éghajlati övben terül el, méretét, kiterjedését tekintve a földrészek között a mesebeli középső fiúhoz hasonlítható.
A bolygó (Föld a neve), ahol ez a földrész található közepes méretű bolygónak számít a Naprendszerben. Vannak nála sokkal kisebbek (Merkúr), és sokkal nagyobbak is (Jupiter, Szaturnusz, stb.). A holdja (Hold) ugyan nagy, de csak egy van.
A bolygórendszer, ahol ez a bolygó kering, szintén közepes méretű. Központi csillaga (Nap) szintén közepes méretű, vannak nála sokkal nagyobb méretűek (Óriásbolygók) és sokkal kisebbek is (pl.: Vörös Törpék).
A csillagrendszer (Tejút), ahol ez a bolygórendszer található szintén egy közepes nagyságrendű galaxis. Ráadásul a csillagköd közepe táján kering, közepes sebességgel.
Egyes becslések szerint a Világegyetem várható élettartama 12 milliárd év. Ebből már hat eltelt. Tehát a Világegyetem is középkorú, akár csak én. Úgy is mondhatnám szinkronban vagyok a Világegyetemmel. Vagy, úgy is: az én Mikrokozmoszom harmonizál a Makrokozmosszal. Vagyis: A Világmindenség közepén vagyok, és a Világmindenség az én közepem. Fent, mint Lent.
Azaz, minden harmonikus. Tökéletesség. Béke.
Ebben a Nagy Tökéletességben csak egy valami nem stimmel.
Ez pedig a feleségem testsúlya. Az nagyobb, mint az átlagos.(Hm.)
De nem bánom. Én így szeretem.




Cím: Átlag és Közép
Kategória: Besorolás nélkül
Alkategória:
Szerző: Pogonyi Pál
Beküldve: October 5th 2004
Elolvasva: 1447 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Besorolás nélkül főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds