[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 58
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 58


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Laci öngyilkos lett

“Tamy, szeretném megkérdezni, hogy a fiúk miért a lányokat szeretik, miért nem egymást, vagy a cicákat, kutyusokat? … tudod ezen gondolkodom már napok óta, és képtelen vagyok megtalálni a helyes választ,” emelte fel mondandója végére egyébként is vékonyka hangocskáját Kati. Szinte sivított a levegő, ahogy befejezte Tamyhoz intézett kérdését. Lekönyökölt a konyhaasztalra, és egy hatalmas henteskéssel kopogott eltűnődve maga előtt.




“Nem tudod…nem?…Fogalmad sincs róla?!” csóválta fejét, megvető nevetéssel arcán Tamy. “Mert szégyellősek aranyom! Érted, szégyellik az igaz szerelem beteljesülését … de mi nők vállaljuk a szív parancsát. Mi, ha kell, együtt járunk kutyafiúkkal és lólegényekkel is, mert mi lányok szeretünk!” magyarázta el a dolgot a naivan bámuló Katinak.




“És mi szeretjük a bika es disznó srácokat is, és a csirkefiúkat, nyúllegényeket és a kan halakat is?” kérdezte továbbra is merengve Kati.




“Hát hogyne! Mondom, mi nem válogatunk a szerelemben, mi igazán szeretünk,” magyarázta türelmesen Tamy.




“Akkor mért vágjuk le őket?!” pattant fel visítva Kati a hokedliről. A henteskéssel hadonászott a levegőben Tamy orra előtt.




“Mert a szerelem sokszor bizony nagyon küzdelmes. Sokan belehalnak.”




“De ennek a disznónak egyszerűen lecsapták a fejét a vágóhídon!” mondta remegő testtel Kati. Vadul, támadóan nézett Tamyra.




“Ne mondd, nem is tudtam…igazán…és hol hallottad?”




“Csak tudom, mindenki ezt mondja,” vágta vissza Kati.




“Hidd el, én ismerem a szív szavát. Ahogy elnézem ezt a szép disznófiút”, közben figyelmesen forgatta kezében a rántottszeletet, ”szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy öngyilkos lett,” meditált Tamy.




“Ha, mi, mi van…?” döbbent meg Kati.




“Az a helyzet, hogy Magdát, a trágyahordó lányt elbocsátották. Tudod milyen ma a gazdaság? Sok helyen leépítés van, és sajnos Magda is beleesett ebbe … bizony,” horgasztotta le fejét Tamy.




“Nahát, hogy te ezt hogy tudod, hát …!” ámuldozott Kati. A kést bámulatában belevágta az ősi tölgyfaasztalba.




“És Laci, a fejlett kansüldő csak várta, várta a csinos Magdát, aki mindig hozta a finom, friss moslékot a gyári konyháról. Leültek egymás mellé, együtt csámcsogtak, közben csinosan szeretkezve…De Magda nem jött többé, és gyönyörű, kövér nemiszerve nem árasztotta azt a furcsa, lótrágyára emlékeztető, de szerelmes illatot. Mert Magda szolidarított,” mesélte csukott szemmel Tamy.




“Ne mondd!” ámuldozott suttogva Kati.




“Akár Laci, ő is fürdött a sárban, csámcsogott, és az ól sarkába járt székelni és vizelni. Azt akarta, hogy egyek legyenek ők ketten: Laci, a kan süldő és Magda a trágyáslány. Ezért nagyon kínosan betartotta Laci rá vonatkozó igényeit: már évek óta nem fürdött, meg se mosakodott. Szívében már disznó volt, szép süldő koca … és egyszer elmaradt. Bizony!” pottyant ki egy könny Tami szép szeméből. Kati már nem bírta tovább, kitört belőle a bőgés.




“És mikor Laci látta, hogy vége, egyedül maradt, üres a karám, határozott. Rájött, szerelem nélkül nincs élet. Márpedig ő szerelmes volt. Titokban már azt is eltervezte, hogy nősül, sőt a karám egy részét már elő is készítette. Több hete a másik sarokba járt a toalettre. Ide csak párzani tért be Magdával. És egyszercsak Magda nincs többé!” Mostmár Tamy is zokogott.




“Így zokogott Laci is. Folyt a könnye. A moslékot se csámcsogta többé, hanem az orrán szívta fel,” sóhajtotta Tamy.




“Óh, nem!!” sikoltotta Kati kétségbeesve.




“De bizony, így történt!”




“De akkor, akkor … “ kezdte az összetört lelkű Kati.




“ … megfulladt, igaz, ezt akartad mondani?!” nézett Tamy keservesen a könnyeiben úszó Katira.




“ … ig … igen, … hát lemegy a tüdőre, és … “




“ … és az infarktus, ugye, a szívinfarktus … ez végzett vele,” mondta összetörve Tamy. ”A moslék lement a tüdőre, a szív nem hitte, elkezdett dobogni, és annyira vert, hogy belülről agyonverte Lacit.”




“Jaj!” hallatszott egy alig hallható, ijedt hangocska Kati ajkairól.




“Öngyilkos lett … vége volt … egy nagy szerelem befejeződött.”







Csend. Képtelenek voltak megszólalni. A könny elakadt, nem sírtak többé. A tányéron levő rántottszeletet mustrálgatták. Azaz Lacit, mert még aznap megérkezett a karámhoz Magda. Visszahelyezték felelős brigádvezetőnek, hiszen kisült, hogy kisgazda, és ő volt Torgyán első szerelme. De már késő volt. Lacit még szerelmes csókjaival sem tudta többé feltámasztani. Finoman, érzéssel, könnyezve perzselte. Lehelletfinoman bontotta fel, majd a feldolgozásnál csókjaival hintette meg a friss, egészséges beleket. A hagymásvért ő is az orrán át próbálta felszívni, de nem ment, az influenza nem engedte.




“Kop-kop!” hallatszott az ajtón még délután. Tamy nyitotta ki, ott állt szemben Magdával, aki fennkölt érzéssel nézett a semmibe. Szép, kihízott arcán fel-lefutkosott Kati fürkésző rúdlámpájának fénye.




“Laci,” mondta, miközben átnyújtotta a tálon levő kóstolót. ”A szerelmem,” mondta ismét könnyek között. Kati megilletődve, mély átéléssel csöpögtetett egy kevés tartármártást a tányérján levő rántottszeletre. Alig észrevehetően, szinte szerelemmel kezdte el rágni, majd odaadóan, sóhajtozva nyelte le Lacit, a kan süldőt, aki a haláltól sem félt a szerelemért.




Lassan, érzéssel böfögött, majd vágott egy újabb, szép szeletet.













Cím: Laci öngyilkos lett
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Tirpak-Vasko Sandor
Beküldve: November 29th 2003
Elolvasva: 1401 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


cC 2004-01-08 19:56:28
Top of All
hát ez hihetelen :) nagyon jó :)


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds