[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 278
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 278


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi?


Museus latin szó, jelentése múzsai, művészi.


A lépcsőkön most is ültek, a galambok szelet kergettek az oszlopok körül,
kisgyerek rakosgatta a pillanatokat egy fényképezőgép lencséje elé. Azért minden más
volt. Zsúfoltabb volt a lépcső, csendesebbek voltak a galambok, és még annak a kisfiúnak a képét is többen vitték magukkal azon az estén. Könnyű nyári ruhákkal incselkedett a meleg este, a múzeum kertjében pavilonok álltak, és türelmes morajlásban várakozott az éjszakai zarándokok menete.
Az idei volt a harmadik alkalom, hogy megrendezésre került a Múzeumok Éjszakája. Valahogy élővé lett minden. Hol vannak az üres termek, a neonzúgásos kongások, a bóbiskoló teremőrök, a figyelmeztető néni, amikor le akartam ülni az ablak párkányára, mert ülőalkalmatosságról nem gondoskodott a többtermes fotókiállítás szervezője? A bársonyszékről miniszter apellál, díszmagyarra billeg fényt a karos gyertyatartó, az óvóhelyen párát izzad a vascső. Szivarfüstben lapozódik az újság, pohárszékből porcelán fehéredik, fonóból lányok kacaja hallatszik, legények érkeznek, léptük mögött hűvös az idő, sírdombokra fagyból húz keresztet az orosz tél.
Üdítők mellől lány mosolyog, de nem tudja merre találom Tündérhont. Ördög ifjak
szelíd rókákká lettek akkor, mind.
Matricánkkal aztán ingyen utazhatunk a múzeumok között. Valójában nem tudom, hogy a kultúrát nagykanállal (egyetlen jegy árával) habzsolók voltak-e
többen, mint azt a szervezők gondolták, vagy csak egyfajta gesztusnak gondolták, de tény, hogy az ingyenes buszokon való utazás hasonlatos volt egy szürke csúcsforgalmas délutáni helyzethez. Inkább a millenniumit választjuk. A téren nagyzenekar játszik fenségesen, méltósággal. A múzeumokba igyekvők sora nem fér az előterekbe. Szépművészeti?
Az első teremben középkori ételeket kóstolhat (értsd vehet!) a látogató. Olyan az egész, mint egy sátoros lakodalom. Gyerekek szaladgálnak, zsíros szájak tépik a húsokat, és még a zene is beszűrődik a szomszédos teremből, ahol jelmezbe bújt kortársaink utánozzák el az uralkodó párt, egymással vitézkedő harcosokat, udvarhölgyeket. A legnagyobb tapsot azonban a gyerekek érdemlik ki, ahogy fakardjukat nagy komolyan szorongatva vonulnak alufóliás sisakjukkal a színpadra. A fametszet nyomónál meg tekintélyes az érdeklődők száma. Az ismertetőben beharangozott korabeli hangulat miatt megyünk a Vajdahunyad vár udvarára.. A kapunál biztonsági őr figyel, sűrű a meleg, az otthagyott papírtálcákról légy kóstolgatja a csokitorta morzsáit. Arcpirító és igénytelen, ahogy a Nyugat néhány címoldalát(!) lefénymásolták, és odadobták az asztalokra. Nem erre a korabeli hangulatra vágytam. Az abszint ára az (jelen)korabeli! Nem is vettünk. Lányom viszont fotót akar magáról, ahogy Anonymus ölében ül. A szobor türelmes.
A máskor szintén üres mezőgazdaságiban most egy szalmaszálat(!) sem lehet leejteni.
Rég voltam itt, vagy huszonöt-harminc éve. Pedig gyerekként kívülről tudtam mit, hol találok, mindig ugyanott érintettem meg a megfeketült tölgyfa törzsét, már nem féltem a hatalmas kitömött medvétől, és körbeforgattam egyenként a traktormodelleket. Megtaláltam viszont az első gőzlokomobilt, ami Magyarországra került. Csodaszép!
Ötziről meg nagyon sok mindent megtudok. Láthatóak megtalált (utánzat!) használati tárgyai, belekukkanthattam fakéregből készült parázstartójába, feltételezést hallottam halálának körülményeiről, csak arra nem kaptam választ, hogy hová indult el úgy 5000 évvel ezelőtt! Pedig megkérdeztem! Többen mosolyogtak. Az olaszok egyébként maguknak követelik az 1991-ben megtalált leletet.
Azt meg nem is sejtettem, hogy van hazánkban egy Mithrasz szentély, mégpedig Fertőrákoson! Egyes kutatások római, más vélemények perzsa katonáknak tulajdonítja a Napisten tiszteletére készült építményt . Vita van felfedezője személyét illetőleg is. Egyikük Malleschitz György kőfaragónak tulajdonítja, más írások Storno Ferenchez kötik. Egy harmadik forrás meg a nevezett személyek közös felfedezésének, ill. feltárásának véli. Akárhogy is, nagy élmény lehet azt felkeresni, és azt az eredeti domborművet megnézni, ahol talán egy megbicsaklott vésőnyom vonala is felfedezhető.
Ki tudja?
A késői estébe hajlik, de nem csillapul a tömeg. Anonymus ölébe azóta már egy tucatnyi fényképezkedő ült. Még akkor is ott álltak, amikor elhagytuk a várat. A téren véget ért a koncert, a trolibuszok újra járnak, taxis erősködik a buszsávban. Gábriel arkangyal 36 méter magasról mereng.
Ideje: Július 04, hétfő, 16:24:39 - fenyesi

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi?" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi? (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Július 04, hétfő, 18:04:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
"Olyan az egész, mint egy sátoros lakodalom." Nem így kéne, és kár érte.
Remek írás. Sajnáltam, hogy nem jutottam ki, most kevésbé sajnálom. Hisz' a múzeumok nem szaladnak el.



Re: Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi? (Pontok: 1)
- Anne20 (anne20@citromail.hu) Ideje: Július 04, hétfő, 19:52:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát ez nem arról szólt, ami a valódi célja a rendezvénynek... De nagyon szemléletesen írtad le:))



Re: Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi? (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Július 05, kedd, 19:15:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Így legalább egy kicsit ott voltam! Nagy köszönet azért, hogy ennyire szemléletesen írsz!



Re: Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi? (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Július 06, szerda, 06:00:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Imádom a részleteidet, amelyek oly realistává teszik az írásaidat! Ötzi a"halálba" ment, hisz megölték...(Bocs!)



Re: Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi? (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Július 06, szerda, 09:46:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Fényesi,

Véleményem szerint azért kellenek ezek a rendezvények, ha nem is túl színvonalasak, mert a gyermekek lelkében csak megmarad az hogy ott jártak. A szülő ilyenkor legalább elviszi ha máskor nem is. Késöbb esetleg már érdeklődés is lehet belőle. Tetszett az írásod.

Üdvözlettel Angyaligirl



Re: Ki volt Malleschitz György, avagy hová indult Ötzi? (Pontok: 1)
- mango Ideje: Július 06, szerda, 22:44:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek stílusban és kitünő atmoszférával rendelkező, nagyon becsületesen megírt "helyzetjelentés".
Élvezettel olvastam.

barátsággal:

mango



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds