[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 107
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 107


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A rosszban a jó


A legtöbb ember nem is gondolná, hogy az amerikai hadvezetésnek miféle nehézségekkel muszáj megbírkózni.


Mintha a terroristák, az iraki gerillaháború, az észak-koreai atomfenyegetés vagy Afganiszán megszállása nem okozna éppen elég fejfájást, most itt van még a túlsúly problémája is.
Az amerikai hadügyminisztérium berkeiben köztudott, hogy a különböző fegyvernemeknél szolgáló tíz férfiből kettő, tíz nőből pedig négy túlsúlyos. Hogy ne mondjam azt: kövér, hájas, elhízott, túl terebélyes, ésatöbbi. A mai amerikai katonák - s most csak a többségről, nem az igazán elhízottakról beszélünk - átlag harminchét fonttal, azaz közel tizenhét kilóval nehezebbek a polgárháború katonáinál. Persze, a jólét meg az egészséges, akarom mondani, egészségtelen táplálkozás. S hogy ez miért baj?
Tessék csak belegondolni, mennyi probléma okozója lehet a túlsúly. A mai világban, amikor már nincsenek lövészárkok. Mert, ha lennének! Nem tudom, kimutatta-e már valamelyik, súlyfelesleggel foglalkozó szakértő, hogy lövészárok ásása hány kalóriát éget fel, de hogy sokat, az biztos. Mire végeznek az ásással, már nem is kell olyan széles lövészárok. Csakhogy a mai háborúkat nem lövészárkokból vívják.
A súlyfelesleg egyik átka, hogy a nagyobb méretű egyenruhához jóval több szövet kell, ennek beszerzéséhez jóval több pénz, holott az adófizetők zsebébe így is mélyen belenyúlnak. Ennél azonban sokkal nagyobb gondot okoz a szállítás. Egy csapatszállító repülőgép teherbírása is véges, súlyosabb emberekből kevesebb fér fel. Ez pedig - adott esetben - még a harc kimenetelét is befolyásolni képes, hiszen kevesebb emberrel nehéz biztosítani a túlerőt. Azt már nem is merem szóba hozni, hogy kevesebb ember ráadásul - nem csak számánál fogva - kevesebbet is ér: lassúak, nehézkesek, lomha mozgásúak. Az még csak hagyján, hogy képtelenek kellő gyorsasággal üldözni az ellenséget, sokkal nagyobb baj, ha nem tudnak elég gyorsan menekülni, s ezáltal jelentősen megnövelik a veszteséglistát.
Akadnak persze optimisták is, akik váltig állítják, hogy a nagytermetű, drabális katonák sokkal félelmetesebb látványt nyújtanak, mint kákabélű bajtársaik, s valami igazuk az optimistáknak is van. Merthogy létezik pszichológiai hadviselés. Én is megrémülnék, ha fölém tornyosulna egy ilyen, egyenruhába bújtatott nagy darab állat. Még megbotlik szegény, rám esik és agyon nyom.
McDonald’séknak ez biztos jó, őket nem is sajnálom, de az amerikai hadvezetést annál inkább. Mert az elhízás bizony súlyos probléma. A fegyveres szolgálatra jelentkezők harminc százalékát kell elküldeni, mint alkalmatlant, túlsúly miatt. Még jobban sajnálom viszont, hogy az amerikai fiatalság a hatvanas-hetvenes években, tehát a vietnami háború idején, amikor még sorozással hívták harcba az ifjúságot, nem volt ennyire elhízva. Mennyivel többen megmenekülhettek volna Vietnam emberemésztő dzsungeleitől!
Tovább folytatva a gondolatot, talán nem is olyan rossz ez a tendencia. Ha mindenki túlsúlyos, elhízott, vagy - hogy a mozgássérült szóból egy újat képezzek - mozgásszegény lesz, talán nem hívnak be senkit katonának, s talán egyszer még béke is lesz e földön.
Hiába: minden rosszban lehet valami jó is.



Megjegyzés: Bányai Tamás

Ideje: Július 13, szerda, 22:46:36 - thomba

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"A rosszban a jó" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds