[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 128
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 129

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hírek: Üzenetek, vallomások, strófák


Megjelent a rétsági Spangár András Irodalmi Kör antológiája

  Április 11-re, a Költészet Napjára a Spangár András Irodalmi Kör egy antológiával jelentkezett az ilyenkor szokásos, „tisztelgő” könyvek között. A kellemes fogású, külalakra nem hivalkodó kötet a Spangár Kör eddigi alkotásainak válogatásából, illetve a meghirdetett irodalmi pályázatra érkezett anyagból állt össze. Így történhetett meg, hogy kellemesen „csalódhattunk”, mi spangárosok, ugyanis számunkra eddig nem ismert alkotók is jelentkeztek műveikkel. Megismerhettük például Cegléd József egyéni prózáját, ami hétköznapi életünk, emberi kapcsolataink, tulajdonságaink, cselekedeteink visszásságait groteszk, ironikus módon, de irodalmian, sőt már-már „tragikusan figurázza” ki.  Valóban ilyenek lennénk? Valóban ilyenek vagyunk! Megismerhettük az alkotói álmokkal álmodó Major Boglárkát és Szájbely Zsoltot, akik reményeink szerint még jelentkeznek más verseikkel is, a Kör tapasztaltabb alkotóinak véleményét kérve. A Kalákán már bemutatott Spangár Körösök igen jó, erős anyagot hoztak össze a pályázatra, így egymást is sikerült meglepni egy-egy új verssel, egy-egy új gondolattal.
  Ketykó István verseiben a tőle megszokott magas színvonalon, tartalmas, magvas gondolataival ismét „megdöngette” a „lét kapuit”. Fölösleges lenne bizonygatni emberségét. Ha olvassuk, látjuk:  Ketykó kiforrott, letisztult sorai olyanok, akár egy jófajta bor. Kortyolni, élvezni kell újra és újra. Majnik László a már megismert stílusban, zene nélkül „sírta el” lelkének fiatalon megszenvedett tapasztalásait, bízva a „rakenroll” szabadító hatásában. Szávai Attila ismét rendkívüli mondataival, hasonlataival bűvöli el olvasóit, megcsillantva tehetségének új arcát is a közölt prózájával, ami már-már szinte vers. Hörömpő Gergely szelíd szép szavai megismertetik velünk a világot egy olyan szemmel nézve, ami minden pillanatban az Istent fürkészi.  Topolcsik Imréné Margitka versei akár egy rózsacsokor. Szépek, üdék, színesek, de ha nem vigyázunk eléggé, bizony a tüskéinek hegyes szúrásait is megismerhetjük. S ha megismertük, vérünk is kicsordul. Szomorú? Így természetes. Fedor Norbert az írást „öngyógyításként” éli meg. Nem tud semmi másra gondolni, „csak” a szerelemre, „csak” a társra, „csak” a bolond világra, „csak” a harmat tisztaságra. Szimpatikus? Több annál. Horváth Anna ismét „nehezeket” kérdez. Korából adódik. S közben fiatalsága hanyag stílusában üzeni a világnak, „nem fogok betörni”. Úgy legyen! Majnik Tamás Fanninak szeretné kimondani a kimondatlan szavakat, s hamar ráébredt, hogy „nincs ki leállítsa a világ forgását”. Szavaival ő is fenntartja az állandó körforgást, s jazzt hallgatva „bámul a fejében őrzött Fanni képére”. Tehet mást? Talán. De minek, ha a szerelmet megtalálta? Önmagamról nem ildomos beszélnem, de remélem verseimmel sikerült legalább a szándékaimat átadni az olvasóknak. A méltatás végére hagytam Szunyogh Pált, aki számomra a legnagyobb élményt adta mostani verseivel. Megdöbbentő számomra Szunyogh kifejezőereje, verseinek gondossága és „életszaga”, a hihetetlen beleérző- és átélő-képessége, hasonlatainak, témáinak frissessége, képeinek szellemessége, tehetségének természetessége. Álruhás király ő, örüljünk, ha találkozunk vele, vagy verseivel! A kötetet Vargáné Fidel Ágota fotói díszítik. Akár a képversek. Olyanok. 
  Mindezt az anyagot nagy tapasztalattal összerendezte Végh József, a művelődési ház igazgatója, akinek velünk együtt nagy örömet jelentett ez a munka. Köszönet illeti Varga Nándorné Julika munkáját is, hiszen a háttérben, csendesen végzett tevékenysége nélkül nem jöhetett volna létre „időre” a „mű”.

Az antologia megrendelhető : kraszi@galamb.net címen.



      


Ideje: április 23, péntek, 19:14:53 - KaraffaGy

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Üzenetek, vallomások, strófák" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds