[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 109
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 109


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Chevrolet


Gyermekkorom a múlt század közepén zajlott. A szó legszorosabb értelmében. Akkortájt még egy autó is nagy számnak számított, pláne, ha amerikai volt, ...


... és akkor még úgy mondták, hogy "Sevrolet". Ámulva álltuk körül ezeket az autócsodákat, aki csak tehette simogatta, nézegette, csodálattal bámulta a belsejét, a műszerfalat, az üléseket, próbálgatta a kocsi rugózását, volt hű meg ha, egyszóval élményszámba ment minden ilyen lehetőség. Gyermekként élt bennem még az utánzás vágya is, hiszen mindenki ezt csinálta. Egy-egy márkásabb autó mellett tehát ritkán, akkor is csak a szülői felügyeletnek köszönhetően tudtam úgy elmenni, hogy legalább a rugózását ki ne próbáljam. Képzelhető hát, mit éltem át, amikor egyszer az utcánkban megláttam egy gyönyörűűűűű, naaaaaaaagy, fekete, a hátulján szárnyakban végződő, igazi, amerikai Chevrolet-t! Addigi tapasztalataimban az élt, hogy ezek a kocsik rettentően jól rugóznak, hatalmas kilengésekkel, és mindezt nagyon sokáig. Ifjú, s bohó fejemben fel sem merült, hogy a kocsiban esetleg a gazdi éppen arról tart kiselődást egy szőke bombázónak, hogy az életet élni kell, s mindezt gyakorlati példákkal is illusztrálni szeretné. Kitört belőlem a már akkor is tomboló természettudományos érdeklődés, és gyanútlanul nekiláttam tapasztalati adatokat gyüjteni a kocsi ringásának amplitudójáról, frekvenciájáról, melyek elengedhetetlenül szükségesek a kocsi mozgását leíró függvény pontos deffiníciójának kidolgozásához. Egy apró, ám annál lényegesebb momentumot nem vettem csak figyelembe, és ez épp az imént emlegetett tulajdonos volt. Akiről - miután felocsúdott - nagyon gyorsan kiderült, hogy nem is olyan apró, s hogy háromajtós szekrények már az átkosban is léteztek, mi több, kergetésben, futásban meglepő kitartásról tudnak tanubizonyságot tenni. Nagyon hamar átláttam, legjobb lesz, ha mozgásommal az olimpiai síkfutás 100-as döntőjét békés egészségügyi poroszkálássá degradálva - sürgősen felkeresek egy lehetőleg nagyon messze lévő búvóhelyet. Szerencsére idővel üldözőmben is felmerült a nagy kérdés, hogy mi jobb: elagyabugyálni egy kis taknyost, vagy folytatni a bombázó okítását, így végülis megúsztam a kalandot. Az emlék azonban megmaradt. Időnként, amikor eszembe jut, megpróbálom beleélni magam azért az utasok helyzetébe is. Elképzelem, amint a tulaj abbéli örömében, hogy talált végre egy eldugott, csendes kis utcácskát, éppen beletúr a leányzó hajába, másik keze már mozdul egyéb, kellemes helyek felé, amikor egyszerre csak égszakadás, földindulás, elszabadul a pokol! Lehet, hogy dög vagyok, koromhoz képest meg még szörnyen éretlen is, de csak eddig jutok gondolatban. És ritkán tudom megállni hangos kacagás nélkül.

Egy valami azért elszomorít. Lehet, hogy most mondják végre helyesen, és valóban "Sevrolé"-nek kell ejteni a márka nevét? Akárhogy is van, úgy érzem, gyermekkorom egy darabkáját piszkálják éppen. A "Sevrolet" egy fogalom volt. Álmaink nehovatovábbja. És most kiderül, vágyaink azért megvalósíthatatlanok, azért kerülünk egyre messzebb tőlük, mert már a cél megnevezése is eleve helytelen volt? És ezért is én lennék a felelős?

Hát nem!!! Juszt sem! Az teljesen természetes, sőt, egyértelmű, hogy a hiba NEM bennem van.
Akkor hol???
Lehet, az elmúlt rendszer bűnei közé újabb kerül: tűrték, hagyták, sőt, talán még támogatták is, hogy a nép helytelenül, Sevrolet-nek ejtse a Sevrolé-t???!!!

Annyi bűne van már!
Eggyel több, vagy kevesebb ...


Ideje: Július 17, vasárnap, 12:11:15 - Chokito

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Chevrolet" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Chevrolet (Pontok: 1)
- Julianna (oredit.1@posta.net) Ideje: Július 17, vasárnap, 18:44:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neked szerencséd volt a "Sevrolet"-hez. Abban az időben én voltam olyan faluban, ahol semmilyen autót nem láttak még életükben. Egyszer egy teherautó oda tévedt, az egész falu összefutott a látványra. Talán egész életükre nyomot hagyott ez az esemény.


  • Re: Chevrolet - Administrator Ideje: Július 17, vasárnap, 18:51:41

Re: Chevrolet (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Július 20, szerda, 07:31:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A világ fejlődik halad, honnan is tudhatnánk, hogy az angol nyelv akkor úgy volt helyesen ejtve ma meg így van. Persze ez csak vicc.
Én ma is Sevroletnek ejtem, direkt, mert nekem az marad míg élek.
A "lé" végével már nem az az autó, ami bennünk azt az érzést kiváltotta, és visszagondolva még ma is érzem.
Bizony..



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds