[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 275
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 275


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
ELMENT EGY NAGY ÍRÓ


- Elhunyt a Kossuth- és József Attila-díjas író-forgatókönyvíró Hernádi Gyula. A kiváló művész 79 évet élt.


Ismét szegényebbek lettünk egy nagyszerű emberrel,íróval és film esztétával.
Jancsó Miklós állandó forgatókönyv író társa volt,ketten a magyar filmművészet nagyjai voltak.
Az Oldás és kötés a magyar filmirodalom kiemelkedő alkotása.De a többi nagyszerű forgatókönyvéből is maradandó film készült ,és a filmművészet heghatározó alkotásai lettek.


Hernádi Gyula 1926. augusztus 23-án született Oroszváron.

Költőként indult, a Csillag egyik 1955-ös számában jelentkezett először verseivel. A folytatás azonban elmaradt. Verseivel majd későbbi regényeiben, elbeszéléseiben találkozhatunk, a költő átadja helyét a prózaírónak, majd a drámaírónak. Már első novelláskötete, a Deszkakolostor (1959) új és eredeti tehetség megszületését jelezte: feltűnést keltett az irodalmi közvéleményben.

Forgatókönyvíróként is ismertté vált, számos filmben dolgozott együtt Jancsó Miklóssal. Egyik filmjükben, a Kelj fel komám, ne aludjál című alkotásban maga is szerepet vállalt.

Legjelentősebb könyvei: Hasfelmetsző Jack, A boldogság templomai, Jancsó Miklós szeretői, Egri csillagok háborúja, A halál halála.

Hernádi Gyula filmográfiája:
szereplő
1. Kelj fel komám, ne aludjál (2002)

író
1. Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél (2000)
2. Anyád! ...a szúnyogok (1999)
3. Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten (1998)
4. Omega, Omega (1982)
5. Az erőd (1978)
6. Kilenc hónap (1976)
7. Sirokkó (1969)
8. Fényes szelek (1968)

forgatókönyvíró
1. A mohácsi vész (2004)
2. Kelj fel komám, ne aludjál (2002)
3. Szörnyek évadja (1986)
4. Magyar rapszódia (1979)
5. Égi bárány (1970)
6. Csend és kiáltás (1968)
7. Szegénylegények (1965)
8. Így jöttem (1964)
9. Oldás és kötés (1963)

NYUGODJÉK BÉKÉBEN!

Ideje: Július 22, péntek, 07:54:13 - papaya

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"ELMENT EGY NAGY ÍRÓ" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: ELMENT EGY NAGY ÍRÓ (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Július 22, péntek, 09:29:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó, hogy megemlékeztél róla. Hiányát érezni fogjuk.



Re: ELMENT EGY NAGY ÍRÓ (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Július 24, vasárnap, 23:37:45
(Adatok | Üzenet küldése)
Sajnálatos torzulása a magyar irodalmi köztudatnak a féltehetségek politikai szempontok általi felmagasztalása.
Hernádi nem volt jó író, költőnek meg egyszerűen csapnivaló volt.
Ahhoz a liberális körökhöz tartozott, melyet a kommunista rendszer is kénytelen volt tűrni, hisz a liberalizmus a kommunizmus keblén hízott rákos daganattá.
Alattomos támadások kereszttűzébe kerülhetnek azok, akik bátran kimondják, a Jancsó-Hernádi kettősnél senki nem okozott nagyobb károkat a magyar filmművészetben.
Kevesen mernek emlékezni a kecskeméti Katona József Színházban a Jancsó-Hernádi kettős trónfosztásáról, mely annak az erkölcstelen és trágár szennynek volt a következménye, amit e "furcsa páros" az alföldi nagyváros puritán közönsége nyakába zúdított.
Hernádi regényei nem képviselnek értéket a magyar irodalomban. Úgy fognak eltűnni a liberális sajtó hangos bégetése dacára, mint a XX. századi pornográf kékharisnyái.
Sajnálatos, hogy nem beszélünk és nem emlékezünk a közelmúlt irodalmi nagyjairól, Jékelyről, Reményikről, Nyirőről, Sinkáról, Vaszaryról.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.52 Seconds