[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 237
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 237


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Boldogsághormon és egészség.


A betegségek megnyilvánulásai, észlelése és orvos elébe kerülése között van egy hosszabb-rövidebb időszak, amit lappangási időnek nevezünk.


Ahhoz, hogy egy szerv vagy szerv együttes, esetleg az egész szervezet megbetegedjék, bizonyos időnek kell eltelnie. A szervezet megpróbálja visszaállítani a megbillent pszichoszomatikus egyensúlyt, s ha nem sikerül, akkor betegségtüneteket okozva figyelmeztet, hogy baj van. A baj oka legtöbbször a boldogsághormon hiánya.
A boldogsághormon szerepe az ember életében
A teremtő elme úgy alkotta meg a földön lévő élőlényeket, hogy a több ezer hormon között egy vezérlő hormont, az úgynevezett boldogsághormont építette be az agy limbikus rendszerébe. A boldogsághormon a hipokampuszban képződik, s hatására az élőlények vérében ózon szabadul fel, s a keszonbetegséghez hasonló, lebegő, kéjérzet alakul ki, mely a test és lélek boldogság-érzetét váltja ki. Ez egy semmihez nem hasonlítható, lebegő érzés.
A boldogsághormon állandóan ismétlődő felszabadulása, képződése stimulálja a testet és a lelket. Napi sokszori, többszöri átélése, újra és újra megerősíti az élőlényekkel, hogy ezért érdemes élni. Normális környezetben, optimális körülmények között az élőlények boldogok, örömérzetük van.

A boldogsághormon képződésének akadályai
A boldogsághormon képződését elindíthatja a legelemibb dolog: a szeretkezés által kiváltott kéjérzet. Ez alapvető Ösztön, melyet a teremtő elme azért plántált az élőlényekbe, hogy vérükben legyen a szaporodás ösztöne. További boldogsághormon képződést vált ki az ismétlődő sikerélmény. Sikerélmény a munkában, tanulásban, környezettel való kapcsolatban, párkapcsolatban, tanulásban, sportban, vetélkedésben, stb. Sikerélményt vált ki továbbá: az olvasás, tv nézés, videózás, számítógéppel való játék, munka, stb. Boldogsághormont szabadít fel az önfeledt szórakozás, tánc, éneklés, borozgatás, baráti beszélgetések, úszás, napozás, kirándulás. Mind-mind a boldogsághormon képzés kiváltó elemei. Boldogságérzetet vált ki az öncélú, csupán a boldogságszerzésre alapuló cselekmény is, de az igazi, az önfeledt és a testépítő munka, feladat és problémamegoldás.
Ha az élőlény ebben a tevékenységben akadályozva van, vagy monotonná válik a vele vagy általa végzett tevékenység, akkor a tudata beszűkül, a külvilággal szemben előbb érzéketlenné, majd az önmagába fordulás idejére ellenségessé válik. Ha objektív okok meggátolják az egyént a nap mint nap való örömszerzés gyakorlásában, akkor az az egyén előbb utóbb megbetegszik.
Miért?
A válasz egyszerű. Az öröm- vagy boldogsághormon állandó hiánya a vér információs mezejében egy olyan ingerszegény állapotot hoz létre, mely az agy limbikus rendszerének megbillenéséhez majd a szervezet immun rendszerének, és végül egyes szervek, szervrendszerek megbetegedéséhez vezet.
Példa
A legutóbbi példával illusztrálom az elmondottakat. A napokban jelentkezett nálam egy harminc év körüli asszony. Látványosan kialakuló izomsorvadás, idegkimerültség, halálfélelmek és öngyilkossági gondolatok gyötörték.
Auditálskor a következő eseményeket tártam fel:
Második gyermekként született. A szülei nem akarték, s a részeges apa többször is ki akarta rugdosni az anyja hasából. Öt éves korában elüti a vonat a részeges apát, megszabadulnak tőle. A temetésen megnézte a halott arcát, s ekkor volt először életében örömérzete. Az anya állandóan váltó műszakban dolgozott. Testvéreivel napköziotthonba jártak. Az anyától szeretetet nem kaptak, mert életereje a napi megélhetési gondok gyötrelmeiben merült ki. Húsz évesen férjhez megy, hogy gyermeket szülhessen önmagának, s lakáshoz jusson. Két év múlva elválik. A lakást elkótyavetyélik, albérletbe költöznek a kislányával. Ápolóként dolgozik. Havi nettó jövedelme 24.000 Ft. Az albérlet a rezsivel 24.000 Ft, megélhetésre marad a tartásdíj (5000 Ft) és a családi pótlék (4000 Ft). 9.000 Ft-ból tengetik életüket. Naponta azon gyötri magát, hogy holnap lesz-e mit enniük? Segítségre sehonnan nem számíthat. A mellében csomók jelentek meg, kialakult nála egy colitis, s mivel nem tudott életminőségén változtatni, a limbikus rendszer legújabban az izomsorvadást produkálta. Tíz helyen vizsgálták, s nem találták a baj okát!
Ez az eset tipikus példája annak, amikor az ember mozgástere objektív okokból beszűkül, megélhetési, létfenntartási gondokkal küzd, s lassan a boldogsághormon hiánya miatt kialakul a baj.
Ennek az asszonynak már az is boldogságot jelent, ha hetente egyszer kakaót vagy egy szelet csokit tud adni a gyerekének.
Kérdem én, mit lehet ilyenkor tenni?
Ideje: Július 27, szerda, 15:42:51 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Boldogsághormon és egészség." | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Boldogsághormon és egészség. (Pontok: 1)
- mango Ideje: Július 27, szerda, 17:27:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Önkéntelenül adódik a kérdésem: mint orvos, pszichiáter, vagy pszichológus írod-e ezeket a sorokat...?!
Erre utal "A napokban jelentkezett nálam egy harminc év körüli asszony. Látványosan kialakuló izomsorvadás, idegkimerültség, halálfélelmek és öngyilkossági gondolatok gyötörték."

...csak a kíváncsiság kérdezteti velem....





Re: Boldogsághormon és egészség. (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Július 27, szerda, 20:30:02
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Bogumil!

Isten hozott itt köztünk!!! :-))))))
Mivel jómagam is alternatív gyógyászatot tanulok egy főiskolai képzés keretein belül, rendkívül örülök a cikkednek, minden érdekel ebben a témában, és remélem gyakran megtisztelsz bennünket az írásaiddal!!!

Baráti üdvözlettel,

Audrey



Re: Boldogsághormon és egészség. (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Július 28, csütörtök, 06:06:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megtisztelő olvasni Önt itt.
A konkrét esetben nem sokat lehet tenni, ilyen esetben a család lehet a mentsvár, egy Mami például aki még nem felejtette el hogyan kell lekvárt főzni.

Üdvözletem.



Re: Boldogsághormon és egészség. (Pontok: 1)
- boldogherceg Ideje: Július 28, csütörtök, 07:55:24
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Bogumil! Én a múlt században írt könyveid mindegyikét elolvastam, amelyet sikerült megszereznem. Nagyon sokra értékelem a tudásod, kár lerombolni ezt a nimbuszt ilyen áltudományos fejtegetésekkel (pl az ózon mérgező és nem képződik a szervezetben, nem okoz keszonbetegséghez hasonló tüneteket, stb) A felvetett kérdésed szerintem már átcsúszik szociológia területére, bár érzésem szerint nem ez a valódi problémája a hölgynek. Üdvözlettel: Boldogherceg



Re: Boldogsághormon és egészség. (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Július 28, csütörtök, 08:01:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Én nem vagyok szkeptikus, hiszek mindenben, ami segít. Legjobban abban hiszek, ami nem mesterséges beavatkozással, vagy tünetileg kezel elnyomva és nem megoldva a problémákat. Legyen a neve bármi, hit, hipnózis, önhipnózis, természetgyógyászat vagy ezoterika, sebészet, pszichoterápia,.... etc. A gyógyulás kulcsa úgyis mindig az egyén kezében van, minden más csupán iránytű. Nagyon tetszik az írás.



Re: Boldogsághormon és egészség. (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Július 28, csütörtök, 08:43:27
(Adatok | Üzenet küldése)
FIGYELEM:

A TOVÁBBI CIKKEKET AZ EZOTERIÁBAN KERESSÉTEK,MERT ODA RAKOM FEL.VIRTUALITÁS,SZUGGESZTIÓS GYÓGY,STB. bogumil



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds