[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 250
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 251

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Boldog halottak


Indonéziában járva egy faluhoz értünk. A falu előtt hatalmas, faragványokkal és virágfüzérekkel ékesített díszkocsiba botlottunk.


A kocsira egy trónszerű építményt erősítettek. A falusiak körülvettek minket és vidám nótaszóval, itallal és süteményekkel kínálva a halottasházhoz invitáltak bennünket. Az udvaron sürgés-forgás, lányok, asszonyok pucolták az ajándékba hozott kazuárokat, kopaszseggű tyúkokat, vapitiket, malacokat és kecskéket. Készült az ünnepi menü.
A hátsó udvarban ökröket nyúztak, nyársra húzva sült némelyik; a másik katlan fölött több hektós üstben főtt, a kiterjedt, népes rokonság éhségének csillapítására. Az udvar közepén a díszes ravatalon felcicomázva feküdt, felpolcolt derékkal a haldokló és a földi gyehennától búcsúzó házigazda. Három napja egyfolytában búcsúzott szeretteitől, ismerőseitől. Megelégedetten legeltette szemeit a halotti ajándékokon, a szapora család eleven seregén. Mindenki boldog volt és elégedett. Így várták a gazda másvilágra szenderülését.
Leültünk a terített asztalok mellé. Aztán vadul videózva, s a finom traktával eltelve elbúcsúztunk a halotti tor résztvevőitől.
Két nap múlva visszafelé jövet már messziről láttuk a folyópartra vontatott díszes szekérből felcsapó lángnyelveket. Még időben érkeztünk. Kamerára kaphattuk a fehér ruhába öltöztetett halott mennybemenetelét. A lángolva ropogó égett hús szagától megrészegedve, a tűzbe bámulva elúszott előttem egy emlékkép.
Kisgyermekként dermesztő hidegben, halottak napján a temetőbemenet a gesztenyesütőktől vásárolt forró gesztenyékkel kitömött zsebemben melengetve vörösre fagyott kezeimet arra gondoltam, miért sírnak a felnőttek a sírra helyezett mécses előtt. Miért hívogatják megátalkodottan régen elhunyt szeretteiket. „Istenem, hát a mennyországban vannak ők, az angyalok között – nekik már jó!” — dünnyögtem, és nem ment a fejembe, miért akarnak a halottaknak rosszat! Ahelyett, hogy a sanyarú földi világból ők is az égbe kívánkoznának, a halottakat akarják visszaráncigálni ebbe a földi nyomorúságba.
Ott, abban az elmaradott szigetvilágban érintett meg először a földi élet gyarlósága fölött álló másvilág paradicsomi állapotának óhajtása.
Így is lehet. Elmenni úgy a földi pokolból, hogy emberi méltóságunk megőrzése mellett, jókedvű, vidám halotti torral búcsúzva ismerőseinktől, szeretteinktől egy elíziumi kapszulát lenyelve, perceken belül a másvilágra jutva, onnan fentről felszabadultan és gondtalanul tekintsünk le szeretteinkre. Elégetve, porainkat szétszórva az univerzumba, ne tegyük a túlélőknek állandó lelkiismereti kötelezettségül korhadó csontjaink fölött a hervadó őszirózsák és krizantémok ápolását.
A szívükben és lelkükben őrizzék meg emlékünket. Hiszen a lelkek, akik életükben közel voltak egymáshoz, a mennyországban újra egymásra találnak, és az elíziumi mezőkön boldogan szeretkeznek az ég angyalaival.
Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 15:05:46 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Boldog halottak" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Boldog halottak (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 20:42:46
(Adatok | Üzenet küldése)
"Ott, abban az elmaradott szigetvilágban érintett meg először a földi élet gyarlósága fölött álló másvilág paradicsomi állapotának óhajtása."

Ez az a fajta bölcsesség, amiről a magas irodalom a legszebb hangon mesél...



Re: Boldog halottak (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 22:14:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez szép írás,Bogumil :)



Re: Boldog halottak (Pontok: 1)
- kavics Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 23:56:51
(Adatok | Üzenet küldése)
Érdekes és szép olvasmány volt! kavics



Re: Boldog halottak (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Augusztus 05, péntek, 07:57:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gondoljuk, hisszük mi ezt, de aztán a "fájdalom" feledteti velünk!



Re: Boldog halottak (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 05, péntek, 21:30:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes volt... szinte mesébe illő. Szerintem egyébként mi sem akarunk feltétlenül (magam részéről biztos nem szeretnék majd) "lelkiismereti kötelezettségeket" rátestálni az utánunk maradókra. Nem értek hozzá, hol milyen hagyományok alapján alakul ki a haldoklótól való búcsúzás ceremóniája, de talán már az is elég, ha elfogadjuk a tényt, ami sokszor nyilván rettentően fájó. Ezért nehezen tudom elképzelni, hogy boldogan tudnám elengedni a szerettemet. Még ha hinnék is benne, hogy neki "ott" jó lesz, nekem rettentően fog hiányozni. Tudom, ez önzés, de emberből vagyok.



Re: Boldog halottak (Pontok: 1)
- Jodieline Ideje: Augusztus 05, péntek, 23:30:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez az írásod kedves Bogi, nagyon kellett most a lelkemnek... talán már édesapám is ott van, és boldog.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds