[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 185
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 185


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Pontos idő


Hajnalban nagy felfedezést tettem. Ahány óra a lakásban, annyi időt mutatott.


Nem voltak nagyok az eltérések, de ahhoz éppen elegendőek, hogy a reggeli készülődés, illetve az ezzel járó lakásban való "le-föl-föl-le"-rohangálás közepette az ember időérzéke teljesen összezavarodjon. Mi ilyenkor a teendő? Van ugyebár a MATÁV-nak (vagy újabban T-Com-nak) a 180-as telefonszáma, amelyet felhívva rögtön képben lehetünk. Az órák ehhez való utólagos igazítása már igazán gyerekjáték. Igen ám, de a kora hajnali ébredési ceremóniának nálam már évek, lassan évtizedek óta része a számítógép bekapcsolása is. Valahogy úgy zajlik a dolog, hogy valami oknál fogva a hajnali 3 és 5 óra közötti időszakban valamikor, ötletszerűen, de mindenképpen hirtelen - felpattan a szemem. Némi gyenguska kisérletezgetés (mely a visszaalvásra irányul) után a hálószobából kiosonva, bal kézzel megadóan nyúlok a cigarettásdoboz után, míg jobb kezemmel a számítógép nagy piros gombját keresgetem. A megnyugtató kattanás után veszem csak kézbe az öngyújtót, hiszen ettől kezdve egyértelmű: a nap ezennel kezdetét vette.
Nos, ha a (sz)ámítógép már amúgyis megy, miért is ne használnám ki az interneten található óra-szinkronizáló lehetőségek valamelyikét? Hiszen ezzel legalább a számítógépem órája hajszálpontos lehetne, mintegy etalonként szolgálhatna a többi óra beállításához. Nosza, kedvenc keresőprogramomat azonnal ráuszítottam a világhálóra, keressen nekem pontos idővel foglalkozó webhelyeket. Talált. Rengeteget. A cél már az első hivatkozás megnyitásánál elérhető közelségbe került. Menten ment is a Kedvencek közé. Mert addigra azért már kivilágosodott annyira (az agyam legalábbis), hogy nyilvánvalóvá váljék: nem a másodpercnyi eltérések a lényegesek, ezért kár olyan (ellenőrízhetetlen) programot telepíteni a gépre, ami ki tudja, az óra beállításán kívül még mi mindent garázdálkodik a gépemben? Bőven elég egy hivatkozás, amit megnyitva, ha éppen ellenállhatatlan vágyam támad a pontos időre, hát majd jól megnézek, és kielégülésem legalább ezirányban teljes megvalósulást nyer. Igen ám, de a sorban következő második hivatkozás is elég igéretesnek tűnt, hát vetettem arra is egy pillantást. Ennek meg a dizájnja rögvest belopta magát szívem csücskébe. Naná, hogy ment ez is a kedvencek közé. S mert közben egyre éberebb állapotba kerültem, hát beindult a teljesen emberi kétkedés is: mi van, ha vannak még ennél is dizájnosabb oldalak, én meg hebehurgya módon leragadok rögtön az elsőnél? Nézzük hát a többit is!

Nem ragozom tovább. A hivatkozások, címek között találtam egy olyat, ami a mindig is bennem élő halk, eltitkolt sóvárgásomat juttatta eszembe. Egy társaságét, akiknek létezéséről már régóta tudok, tudom, kik lehetnek tagjai, milyen feltételeknek kell ehhez megfelelni. Sóvárgás, persze, hogy sóvárgás. Hiszen esélyem sincs. Meg sem próbáltam épp emiatt soha, a negatív élményeket, ha egy mód van rá azért önként nem gyűjti az ember. Igen, a Mensa HungarIQáról van szó. A kereső program által tálalva a lap pontos címe: "Mensa HungarIQa - Mennyi az idő?". Maga, a "pontos idő", mint hivatkozási alap a mellékelt ajánlószövegben található: "A DCF-77 által szolgáltatott jel a német pontos idő. Európán belül hasonló adó működik ... Aztán van a hivatalos német pontos idő, amelyet a DCF-77 sugároz. ..." Eléggé tudományosan hangzik. Végülis, az eredeti célt, hogy találjak egy oldalt, ahol a közelítő, a hétköznapi élethez bőven elegendő pontos időt bármikor megtalálhatom, már elértem. Jöhet hát a természettudományos érdeklődés jóllakatása, úgy is, mint a villásreggeli elengedhetetlen tartozéka. Csak hát ugyebár a modern ember ezt ma már evés közben nem újsággal a kezében, hanem a monitorba szinte belebújva végzi.
Elolvastam a cikket. És betegre röhögtem magam. És kissé el is szomorodtam. Újabb adalék, hogy mennyire megtűrt személy lehetnék csak ebben a társaságban. Hiszen "ezeknek" humoruk is van!

Ízelítőül néhány, a oldalon is ajánlott hivatkozás:

Békés András: Mennyi az idő?
http://www.mensa.hu/cms/netalon.xml?data_id=162

Papolczy Péter: Figyelem a hangyát
http://www.mensa.hu/cms/netalon.xml?data_id=245

Hevér József: Részletek a Besenyő család egyik hétköznapjából
http://www.mensa.hu/cms/netalon.xml?data_id=225

Békés András: Kvantumzokni
http://www.mensa.hu/cms/netalon.xml?data_id=161

Békés András: A jövő emlékeiről
http://www.mensa.hu/cms/netalon.xml?data_id=163

Ajánlom hát mindenki szíves figyelmébe, érdemes megnézni az oldalt mindenféle szempontból (http://www.mensa.hu/). Elolvasva az ott található "Kedves Látogatónk!", "Kik vagyunk" című cikkeket is, ugyan némileg a "savanyú a szőlő" érzésvilág éled az emberben, és támad néhány gondolata (igen, bizony akad köztük barátságtalan) is.
De ...
Tulajdonképpen semmi sértő nincs ezekben a cikkekben. A klub valahogy mindenképpen az ún. "elit klub"-bok közé tartozik, teljesen természetes, hogy nem lehet mindenki a tagja. És természetesek azok a reakciók is, amelyeket az ilyen jellegű klubbok kiváltanak azokban, akiknek a hiúságában, önérzetében esetleg a kirekesztettség érzetét kelti az adott klub alapszabályzata. Részemről marad hát továbbra is a sóvárgás, és a titkolt remény: alkalmas lennék ám én tagnak, ha akarnám, ha kipróbálnám, de minek? Hát van nekem épp elég dolgom-gondom-bajom enélkül is! Nem igaz?

Nos, a ma reggeli készülődésem és menetrendem tehát így alakult. S mert végig olvastam a hivatkozott cikkeket, és általában, majd' minden reggel így járok valamivel, talán mondanom sem kell, hiába a hajnali ébredés, ma megint elkéstem a munkahelyemről ...


Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 15:29:23 - Chokito

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Pontos idő" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Pontos idő (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 15:40:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A linkeket feltétlenül el fogom olvasni, de előbb elmondom, egyszer hogy jártam az órák miatt, mármint hogy ahány, annyifélét mutat. Egyszer, egy téli napon ezért indultam el hajnali kettőkor dolgozni (az egyik óra fél hatot mutatott, én meg hittem neki). Aztán mivel gyanúsan nem jött egy árva busz se, ember egy szál se, és nemcsak az utcán volt sötét, ami télen reggel megszokott, hanem a környező házak ablakaiban is, valami 'isteni' sugallatra visszamentem a lakásba. Még kabátban felhívtam a 180-at, és majdnem eldobtam a telefont. Na, ezért volt, hogy aznap kétszer indultam el dolgozni :)



Re: Pontos idő (Pontok: 1)
- Fanta Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 21:54:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönet a cikkért és az ajánlásokért! "Ezeknek" tényleg van humoruk! :-)))) DE!... Az írásaidat olvasva, egyre inkább az a meggyőződésem, hogy Te is az "elit klub"-hoz tartozol, bármennyire is óckodsz a megmérettetés esetleges negatív élményétől! :-)))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds