[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 258
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 259

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Tengődők


Annyi szépről tudnék írni, de nem lehet. Nem lehet, mert nem hagyják a perifériára került tengődők nyugton lelkiismeretemet.


Úton útfélen megállítanak: „Ezt meg kell írnia...” szorongatják kezeimet, kapaszkodnak belém kétségbeesett, megtört, megalázott tekintetükkel.
78 éves öregasszony negyven évnyi munka után 27 ezres nyögdíjból a rezsi kifizetése után 8 ezer Ft-ból vegetál. 60 éves özvegyasszony özvegyi pótlékkal együtt 30 ezerből tengődik. És sorolhatnám!
Hát, mit vétettek ezek a szerencsétlenek, hogy páriaként kell nekik tengődniük, a lét peremén megkapaszkodva bocsánatot kérni azért, hogy még élnek? Milyen élet ez, egyáltalán élet ez még?
Felépítették a romokból az országot, felneveltek egy generációt, akik szintén a létükért küzdve, nem tudnak nekik segíteni, mert nincs miből. Ki felel ezért a gyalázatért? Arcul ütötték a középrétegek és lerugdosták őket a mocsár peremére...
Egy elit réteg, aki saját emberségéből ügyességgel és szorgalommal felkapaszkodott, reprezentálja az országot. De könyörgöm, ez nem az ország! Magyarország felülnézetből egészen európer, de alulnézetből a balkán...
Nincs igazság – mondják. De van. Mindig annak van igaza, aki erősebb. A gyengék hátán felkapaszkodók, munkaerejük kisajtolása árán, a fénybe fürödve, nem látják meg az országot alulnézetből.
Ő értük szólok, a gyengékért, mert jajszavuk nem hallik el a koronás, csicsás parlamentig. A médiákból ezermilliárdos síbolások ömlenek tudatunkra, aminek töredékéből felemelhetnék a nyugdíjakat, alapbéreket, de még a hatvan ezres alapbérre emelést is megtorpedózzák a síbolók!
Hát nincs szemük a látásra, akik az Európába vezető utat vegetáló hajléktalanokkal, s kukázó tömeggel kövezik ki. Baj az, hogy még élnek? Baj, hogy megöregedtek, s ha ötven évesen valakit elküldenek az nem kap állást, mert már öreg, kiszipolyozták... az haljon meg?
Tudom, az igazság odaát van! De, hát hol? Kérdezem a szelet, nem felel. Mikor száll már fel a köd és fújja el ezt a rémálom világot?
„Vajon lehet-e jobbra várni, szívünk és lelkünk fáj bele...?”
Ideje: Augusztus 09, kedd, 20:58:08 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Tengődők" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Tengődők (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Augusztus 10, szerda, 07:50:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
..... Egyetérted minden soroddal. Bárcsak azok is olvasnák, akik tehetnének valamit, hogy ne európai Balkán legyünk. A szél nem felel - írtad, erről Wass Albert egyik verse jutott eszembe, amikor azt kérdezi, "Miért sír a szél?" - Értük sír, értünk sír - ahogy a harang szól Hemingwaynél.



Re: Tengődők (Pontok: 1)
- Anonyma Ideje: Augusztus 10, szerda, 10:23:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Milyen igazad van ! Ezeken időnként...mikor szembesülök az általad leírt élethelyzetekkel én is eltöprengek! Valami nagyon nem jól van... Nagyon-nagyon szomorú!



Re: Tengődők (Pontok: 1)
- zanzaa Ideje: Augusztus 10, szerda, 10:42:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A legszomorúbb az, hogy Te, én, mi... kevesek vagyunk ahhoz, hogy ezen változtatni tudjunk. Sajnos néznünk kell, hogy ez van, széttárt karjaink nem ölelhetnek nekik semmit. Unokáink pedig majd bennünket néznek így...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds