[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 168
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 168


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: A kizökkent idő meséi 4. - Végállomás


Piros.
Sárga.
Zöld.
Elindul végre az autóbusz.


Kivonszolja magát a kereszteződésből. Billeg, kanyarodik, gyorsul. Egymásra torlódnak bent, fogantyúkért kapkodnak az utasok.
Gyorsítás. Fékezés. Súrlódó fém szaga, olajpára. Lendület és görcs. Forró huzat csap be az ablakokon. Cseppek csillognak az arcszőrök tövén. Por szitál.
Izzadt hónaljfoltok: só-peremű térképrészletek. Mint egy felszabdalt ország darabkái, sötétlenek körben az öregasszony körül. A padlót nézi inkább. Nyakát behúzva lökődik ide-oda. Testtől-testig döccen. Elhúzódnak mellőle. Rámordulnak sárga tarkójára, gyér, lengedező hajára. Savó pácolta bőre alatt csontos rágalmak, porló mész, zsigeri szálkák. Szájában pattintott fogsor, rózsaszín műanyag. Pengényi rés az ajakhús helyén.
A testek közt furakodva végül helyet talál. Körülményesen forgolódik, leül. Az ülés alá rejti higanysúlyú bokáját: zsibbad már. Tompa fájdalommal lüktet az ülés alatti homályban. Hangyák ezrei futnak fel rá. Tépik a bőrét a karmos rovarlábak. Felsóhajt: rusnya férgek..! Az ablakhoz húzódik. Az öregszag burkába fészkeli magát, homloka az üveget maszatolja: elszunnyad.

A végállomásnál rajta kívül már nincs utas. A sofőr megy hátra, ébreszteni. Kinyitja a szemét: egy pillanatig mintha csápokat látna, pókot, kitin-ollót, rovarszőrt... Rusnya férgek..!
A sofőr újra megrázza, a vállánál fogva, ám ő nem mozdul, csak nézi a fiatalembert, álom-marta, fakó tekintettel.
– Én csak véletlenül... – motyogja. Elhallgat. Feje megremeg, s mintha fentről zúdulna rá: egész testén átráng a görcs, megvonaglanak belei. Zavartan elfordul, kinéz. Alkonyodik az olajfüzek felett. Póznákat lát, kábeleket, szerelőcsarnokot. Tétova zajok, rovarláb-neszezés.
– Már ideértünk..? – kérdezi, de kásás hangja kibicsaklik, felhígul a kocsi homályában. Teste elernyed. Feltör a zokogás, és szertebugyog arcára szorított tenyere mögül.

A sofőr döbbenten hátrál az öregasszony körül kibomló, savanyú székletszagból, leugrik a kocsilépcsőn, és a csarnok felé iramodik. Talpa alatt surrog a zúzalék. A gyulladó lámpák fényében azonban megtorpan, mint egy menekülni képtelen bogár. A láncra kötött dobermann szétvetett lábakkal, remegő orral figyeli, halkan felnyüszít. A sofőr üvöltésére előjön végre egy szerelő, aztán a két lomha rendész: az autóbusz felé indulnak.
Ideje: Augusztus 10, szerda, 23:49:33 - stevew

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"A kizökkent idő meséi 4. - Végállomás" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A kizökkent idő meséi 4. - Végállomás (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 08:40:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mestere vagy annak, hogyan lehet ezeket az életképeket - melyek mellett többségünk elmegy - megragadni, és úgy leírni, hogy visszhangozzék az olvasóban.



Re: A kizökkent idő meséi 4. - Végállomás (Pontok: 1)
- Atlantiszi Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 09:27:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, mestere vagy a pillanat megragadásának, átadásának, kivetítésének, az olvasóba égetésének.
Ez vontkozik a "Készültség" c. írásodra is, sőt, valamennyire. A kérdésem csupán annyi: Miért ide tetted? Miért nem az Irodalom blokkba?



Re: A kizökkent idő meséi 4. - Végállomás (Pontok: 1)
- Jega Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 15:27:29
(Adatok | Üzenet küldése)
Tudod, mintha filmszerü s élettelteli alkotásaidban benne lenne, az ember. Nem tudja kivonni magát alóla. Gratulálok neked. Nagyon tetszik.



Re: A kizökkent idő meséi 4. - Végállomás (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 17:42:32
(Adatok | Üzenet küldése)
Bizopny ,szomorú pillanatkép ez életünkből.Ennél csak az aluljárók zugaiban,mocskaikban fetrengő részegek és hajléktalanok nyújtanak vigasztalanabb képet. Bogi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds