[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 278
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 278


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kutyák, macskák, egyéb állatságok


Azt mondják, a siker egyik titka, hogy kutya, vagy macska szerepeljen a köznek szánt műben. Vagy legalább valamilyen állat.


A szerzőn kívül. Akkor én most ráhajtok a sikerre!:))))))
Íme:

Szép esténk van. Odakünn a diszkrét villámlásokat meghitt robbanások, mennydörgések kísérik, ablakunkon lágyan dörömböl a lúdtojás nagyságú jégeső minden egyes darabja. A lengedező tájfun finom esőillatot hoz felénk, virágszirmokkal, komplett dió-, bükk-, s még ki tudja milyen fákkal, bokrokkal, sufnikkal egyetemben. Kedvesemmel meregve ücsörgünk a jéghideg radiátoron, s Ő, mint hálistennek oly gyakran, bújik, mint egy kis szisza. Megvakargatom kicsit az állát, amit hálás dorombolással nyugtáz. Én meg elgondolkodom.

Milyen érdekes dolog is ez. Hízelgésként, udvarlásként milyen gyakran veszünk példákat az állatvilágból. A nőket pl. leggyakrabban a cicákhoz szokás hasonlítani, ami (ha jobban belegondolunk) azért elég érdekes. Nekem ugyan sosem volt még igazi állatból lévő cicám (egyesek szerint örüljek neki, de ők biztos egészen más értelemben értik), viszont macskatartó ismerőseimtől azért kaptam már néhány információt róluk. Például azt, hogy mennyire szuverén állat a macska. Nem tűri a bezártságot, a kötöttséget, csak ha önként vállalta. Ez mondjuk akár még stimmelhetne is, bár a női magazinok többsége nem éppen ezeket az eseteket szokta górcső alá venni. Nagy a szabadság iránti vágyuk, ami viszont azért inkább a férfiakra jellemző. Szeretnek bújni, dörgölőzni, ami szintén stimmelhetne is esetleg, ám tapasztalataim szerint ezen tulajdonságukat hamar kikezdi az idő (mármint a nőknél!). Ha valami nem tetszik nekik, hamar előkerülnek a karmok, és akkor jaj az ellenfélnek. Ez már inkább stimmel. Macskatartó ismerőseim mesélik, hogy cicusuk időnként hálájuk jeléül saját mancsulag döglesztett egérrel, verébbel, egyéb hasznos és roppant praktikus dolgokkal lepik meg gazdáikat, miközben bájosan várják az elismerést, a kibuggyanó örömet a gazdi szeméből. Hm. Hááát ... Ezt most inkább nem ragoznám, de valahol talán ez is stimmel. Ha neadjisten elmarad az elismerés, a macskák bosszút állnak.

Hasonlóság tehát valóban van bőven, bár korántsem annyira egyértelmű a dolog. És éppen ez az elgondolkodtató! Ugyanis akárhogy is nézem, legalább ugyanennyi hasonlatosság fedezhető fel a férfiak és a kutyák között is! Ha nem több! A férfiakat mégsem szokás a kutyusokhoz hasonlítani, max. az ismerettség igencsak kezdeti stádiumában, akkor sem tovább 1-2 hétnél. Pedig ez a hasonlatosság igazából csak ezután válik nyilvánvalóvá! Mert nézzük csak (most persze kifejezetten a BARÁTSÁGOS kutyusokról van szó, nem a vérebekről, harci kutyákról, bár ennek a női megfelelőjét, az un. "vadmacskát" szintén a szeretnivalók fajtájába sorolják!)! Melyik férfi tudja megállni például (még hosszú, együtt töltött évek múltán is!), hogy ne nyálcsorgatós - farkcsóválós lelkesedésben törjön ki, ha megsimogatják kicsi buksiját? És melyik férfi ne örülne, ha a buksi simogatását a hastájék finom vakargatása követi? Vagy pl. melyik kutya nem morog, vicsorít, ha a birtokba vett kincset akár csak gondolatilag is megközelítik? Gondolok itt elsősorban a távirányítóra, söröskorsóra, szomszéd nőjére (mármint a férfiaknál!)! A nőstény kutyák természetrajzát nem ismerem, nekünk hím kutyánk van. Ő pl. percekig tud téblábolni, forgolódni, melyik oldalról is jelölje meg a kiszemelt fát, bokrot, hogy aztán egy hírtelen jött ötlettől vezérelve richtig kiválassza azt az egyetlen szöget, amelyikben éppen szemből fúj a szél. Nekem ne mondja senki, hogy ez sem ismerős viselkedési forma a férfiak világából! Arról nem is beszélve, hogy az ülőkét a kutya se szereti birizgálni. Nemhogy még hajtogatni is föl meg le! Melyik férfi nem vinnyog, mordul fel, ha véletlenül, vagy készakarva - képletesen a farkára lépnek? A fizikairól már ne is beszéljünk! Vagy. Finom falatokkal, kedves hízelgéssel minden (ismétlem: BARÁTSÁGOS) kutyát aránylag könnyen el lehet csábítani. De csak ideig-óráig! Szinte minden esetben visszatérnek a gazdihoz! Nagyon nagy dolognak kell történnie ahhoz, hogy ez ne így történjen. A férfiaknál ez talán másként van? A kifejezetten barátságtalan kutyáknak meg éppen az a bosszantó tulajdonsága, hogy az Istennek sem mennek el senkivel!

Mindezek ellenére nem, vagy ha igen, akkor meglehetősen pejoratív értelemben szokás a férfiakat a kutyákhoz hasonlítani ("mindenhová követ, mint egy pincsi", "morog, mint egy bolhás", "vakarózik, mint egy rühes", stb). Pedig, ha egy kutyatartót megkérdeznek, az bizony órákig fog áradozni kedvenc ebéről, s annak imént vázolt tulajdonságairól!

Vagy vegyünk más hasonlatokat, hasonlatpárokat! Mennyire más a jelentése, ha egy nőre, vagy egy férfira mondják, hogy "nyuszikám"! Mennyivel finomabb kifejezés a gida, a vén kecskénél! Mennyivel megbocsáthatóbb egy nőt viperának nevezni, mint férfiak esetében csúszó-mászónak! És még sorolhatnám! Talán az egyetlen kivétel a bika-tehén párosítás, de a férfiak ebben is alulmaradnak! Mennyivel kevesebbet neveznek bikának ...

A férfiakra nézve tehát nem mindig jó, ha az állatvilágból vett hasonlatosságukra hívják fel a figyelmet. Ezért vagyok most rém bizonytalan. Nem tudom, örüljek-e, vagy épp ellenkezőleg, ha eme szösszenet olvastán azért tekintenek majd férfinak, mert egy hasonlattal élve: kerge marha ...

Ideje: Augusztus 12, péntek, 08:02:24 - Chokito

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Kutyák, macskák, egyéb állatságok" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Állati (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 12, péntek, 09:04:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát, ez állati volt! - hogy stílusos legyek :)) Nagyon tetszett ez az elmélkedés, bár én csak egy tyúkeszű liba vagyok, de most jólesően, amúgy macskásan nyújtózom, mint mindig, ha valami klassz élményben volt részem :) Miau :)


  • Re: Állati - bogumil Ideje: Augusztus 12, péntek, 09:44:07
    • Re: Állati - Chokito Ideje: Augusztus 12, péntek, 12:06:59
  • Re: Állati - Chokito Ideje: Augusztus 12, péntek, 12:05:37

Re: Állati (Pontok: 1)
- Chokito Ideje: Augusztus 13, szombat, 01:40:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szeretném ezúton is megkövetni Bogumilt.
Cikkem megjelenése után jóval, sajnos igencsak késve vettem észre, hogy Állati címmel már jelent meg írás 2005. augusztus 1-én, Bogumil által jegyezve.

Figyelmetlen voltam, és erre valóban nincs mentség.

Kérem, bocsásson meg a címbitorlásért. Különösen szégyenletesnek tartom mindezt annak fényében, hogy éppen én írtam egyszer arról, hogy nem mindegy, milyen címet választunk írásunknak.

Ezúton szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani Bogumil: Állati [www.fullextra.com] című cikkét. Amiről Ő ír, az valóban állati!




  • Re: Állati - Administrator Ideje: Augusztus 13, szombat, 06:59:16
    • Re: Állati - Chokito Ideje: Augusztus 13, szombat, 07:28:14
    • Re: Állati - bogumil Ideje: Augusztus 13, szombat, 08:55:08

Re: Kutyák, macskák, egyéb állatságok (Pontok: 1)
- Atlantiszi Ideje: Augusztus 14, vasárnap, 00:55:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:)))))))), :DDDD, :)))))))

Jöhetne még pár ilyen!



Re: Kutyák, macskák, egyéb állatságok (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Augusztus 14, vasárnap, 06:49:36
(Adatok | Üzenet küldése)
A Chokito-humorra mindig vevő vagyok... :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds