[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 165
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 165


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Mindent Tudni Akarok!


Ez egy filmsorozat címe volt. Még az átkosban. Milliók nőttek fel rajta. A közhiedelemmel ellentétben ezt akkor még nem az APEH jegyezte.


Szinte már szállóige: "Össztársadalmi érdek, hogy a gazdasági élet átláthatóbbá váljon". Ennek szellemében és érdekében egyre jobb és szebb intézkedések születnek kis hazánkban. És még csak az út elején járunk! Ímhol az egyik legújabb:

Az APEH az építkezésekről is tudni akar

"Hétfőtől be kell jelenteni, ha 10 millió forint feletti építkezésbe kezdünk. Figyelembe véve a jelenlegi építőanyagárakat és munkadíjakat, mostantól gyakorlatilag szinte minden esetben kötelező az adóhatóság értesítése."

Volna néhány megjegyzésem a konkrét témával kapcsolatban (mert azért érdemes beleolvasni a cikkbe!), de ezt most inkább elnapolom. Viszont nem hagy nyugodni az "átláthatóság" felé vezető újabb megoldás keltette gondolatsor. Megosztanám egy víziómat, ami félő, hogy nem is annyira vízió, mint inkább a közeli VALÓS jövő!

-----------------------------

Az APEH által a kormány elé terjesztett legújabb törvényjavaslat szerint bejelentési kötelezettség alá vonható lesz az a személy, vagy önálló jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely bármely élelmiszerboltban 4 db. zsömlénél, vagy 2 l tejnél többet vásárol. Magyarország lakosainak jelenlegi jövedelmi viszonyai között ugyanis ezen mennyiségek feletti vásárlás már kimeríti a kereskedelmi mennyiség fogalmát. S mint ilyen, jó támpont az eltitkolt, bújtatott jövedelmek felderítéséhez. Már készül az a kódex, amelyben 1-2-3-4 fős családokra lebontva meghatározásra kerül az egyéni szükséglet mennyiségi és minőségi deffiníciója. A többgyermekes családokra is gondolva - és a régi jól bevált módszert alkalmazva - a további családtagokra a tervek szerint az egy fős háztartások szükségleteinek 40%-a használandó. Értelemszerűen a plusz családtagok számával beszorozva. Erre a szabályozásra azért volt már égetően szükség, mert az egyéni szükségleteket meghaladó mennyiségű áru a fekete gazdaság útvesztőibe kerülvén az államnak évente több milliárdos bevételkiesést, közismertebb nevén: kárt okozott. A tervezett intézkedések bevezetése természetesen óriási anyagi áldozatokat igényel. Az új bevallási nyomtatványok elkészítése, azok terjesztése, a beérkező nyomtatványok feldolgozása, nyilvántartásba vétele, ellenőrzése, stb. mind olyan költséggel jár, amely elvben az APEH költségvetését terhelné. A kormány ezért a kockázati alapból újabb 1956 milliárd forint azonnali gyorssegélyben részesítette az amúgy is vesztességes hivatalt, hogy megnövekedett munkáját el tudja látni. A fekete gazdaság visszaszorítására tett újabb intézkedés, illetve az annak alapján várható adóbevétel-növekedés a számítások szerint fedezni fogja a gyorssegély összegének azon részét, amelyet az új munkatársak felvételére, az elhelyezésükre építendő székház terveinek elkészíttetésére kell költeni. Az infrastruktúra kiépítése, a vezetők kiválasztása, premizálása azonban ebből az összegből nemhogy nem jön össze, de legalább mégegyszer ennyi pénzre lenne szükség. Első és legfontosabb teendő tehát egy munkabizottság felállítása, amelynek feladata újabb bejelentési kötelezettség alá vonható tevékenységek, szokások felkutatása.
A bevallási kötelezettségek számának növelése természetesen a lakosságra is terheket ró. Ezek ellensúlyozására illetékesek már vizsgálják annak a műszaki megvalósíthatóságát, hogy az önkiszolgáló üzletekben használatos bevásárló kocsik ne a megszokott 20-50-100 forintos érmékkel, hanem a személyi igazolvány, korszerűbbek az adóigazolvány bedugásával váljanak hozzáférhetővé. A megoldás előnye, hogy az APEH által engedélyezett pénztárgépek (melyeknek belső programja egyben az APEH felé történő elszámolásokat is elvégzi) az új bejelentési kötelezettséget már az áru kifizetésénél automatikusan teljesítik. Az APEH illetékese annak a reményének adott hangot, hogy a lakosság kedvezően fogadja majd a bevezetésre kerülő műszaki megoldást. Mint azt lapunknak elmondta:
"Némileg ugyan megnöveli majd a pénztárak előtti sorbanállás idejét, mint pl. a bankkártyával való fizetés, de közben nagymértékben segíti a lakosságot állampolgári kötelezettségének teljesítése közben. Bankkártyával való fizetés esetén lehetőség nyilhat arra is, hogy az összesített eredmények alapján a kedves vásárló bankszámlájáról rögtön levehessük a vásárlás értékét figyelembe vevő, újonnan kalkulált, esetenként prognosztizált SZJA összegét. Ezzel újabb csapás mérhető az eltitkolt, be nem vallott jövedelmekkel rendelkező adócsalókra."
A közbeszerzési törvény értelmében ezért pályázatot írtak ki a megvalósíthatóságra. A pályázati feltételeket igyekeztek meglehetősen rugalmasan kialakítani. Annak érdekében, hogy a pártatlan elbírálás érvényesülhessen, azt kellett elérni, hogy a pályázók száma minél nagyobb legyen. A társadalmi ellenőrzés így válik abszolút széleskörűvé. Egyetlen komolyabb megkötés szerepel csupán a kiírásban, amely kimondja, hogy a pályázó intézmények, szervezetek, cégek nevében szerepelnie kell a "Csókosok" az "első", a "magyar" és a "konzorciuma" szavaknak, különös tekintettel a szavak sorrendjére. További kikötés, hogy a cégbejegyzés dátuma sem lehet későbbi, mint 2005. április 13, 08 óra 01 perc. Az ezen időpont előtt bejegyzett cégek esetében némileg szűkíti a kört, hogy az akkori rendelkezések értelmében a 2005. április 12, 23 óra 59 perc előtt bejegyzettek még nem használhatták megnevezésükben a "Csókosok" kifejezést. A pályázati kiírás bárki számára hozzáférhető 51 253 874 forint befizetésének ellenében. Ez alól kivételt képeznek azok a cégek, melyek a pályázókra vonatkozó kikötést maradéktalanul teljesítik. A pályázat rugalmasságát bizonyítja az is, hogy az APEH igérete szerint azok a cégek, amelyek bármely oknál fogva nem nyertek a pályázaton, és emiatt panasszal élnek, csak szűkített, ún. formális, ám abban a legapróbb részletre is kiterjedő ellenőrzésben részesülnek.

Szintén az adóbevételek növelését szolgálja, hogy a törvényjavaslat benyújtásával egyidőben felkérték a Titkosszolgálati Minisztériumot egy olyan eljárás kidolgozására, amellyel elkerülhető, hogy a legújabb rendelkezések az érvénybe lépésük utáni három héten belül nyilvánosságra kerüljenek. Az eddigi gyakorlat során többször előfordult ugyanis, hogy a túl korán ismertté vált rendelkezések, rendelkezési tervek ismeretében egyesek kiskapukat kerestek, s azokat már az érvénybelépés napján alkalmazták is. Fennáll annak a veszélye, hogy amennyiben a kormány elfogadja a javaslatot, és ez esetleg túl korán kitudódik, lelkiismeretlen egyedek nagyfokú zsömle és tej felvásárlásba fogva kibújnak bevallási kötelezettségük alól.

-----------------------------

Ez tehát az én vízióm. S nagyon merem remélni, hogy egy másik vízióm, mely szerint váteszi képességeim fordított arányú viszonyban állnak éveim számával, több valóságalappal rendelkezik.


Ideje: Augusztus 30, kedd, 08:01:26 - Chokito

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Mindent Tudni Akarok!" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds