[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 225
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 225


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sorsok-Emberek-Életek -5
bogumil

A nyolcvankilenc éves Kati néni és a 80 éves Mari néni csendesen, halkan beszélgetve ülnek a belgyógyászat folyosóján.


Mindketten epepanaszokkal kerültek be kivizsgálásra és erősítő kúrára. Vészesen közeledik a kéthetes kezelés vége és a hazamenetel. Kati néni viszi a szót.
– Tudja, nekem öt gyerekem van, meg három nevelt a második uramtól. Van tizenhat unokám, nyolc dédunokám és egy ükunokám...
– Mégse látok itt magánál egyet se – veti közbe Mari néni.
– Hát ez az. Tudja úgy van az, hogy egy anya felnevelhet nyolc gyereket is, de őt nyolcan sem tudják eltartani. Mindegyiknek a maga baja, gondja az első... pedig két fiam meg a nagyobbik lányom is benn lakik a városban. A Vasműben dolgozik négy unokám is...
– Mégse jönnek kendhez...
– Nem érnek rá, de majd vasárnap!
– Látja, nekem még él az uram. Nincs gyerekünk, de úgy élünk, mint a vadgerlicék. Mos, vasal, főz rám az uram, hogy így legyengültem. És minden nap bejön. Igaz, húsz kilométerre se lakunk innen...
– Én is itt lakom a szomszéd kisvárosban. Még pár hete kapáltam, gyomláltam, szedtem a meggyet, aztán elkapott az epe. A házra a szomszédasszony vigyáz, meg a félszemű korcs eb, Pemete... majd csak jön valaki értem, azt hazajutok valahogy.
Pénteken aztán megkapta a zárójelentést és az elbocsátó szép üzenetet. Kezében forgatva a zárójelentést kiült a folyosói padra, maga mellé tette hűséges görbebotját és várt. Várta, hogy majd csak jön érte valaki. Eljött az este, de csak ült rendületlenül. Kérdezik tőle a nővérek
– Mivel megy haza Kati néni?
– Repülővel kedves. Várom a repülőt...
Mosolyogtak rajta, s az elfekvő betegek által el nem fogyasztott húspástétomból kínálták, mintha még benn lenne a normában. Kilenc óra felé, még mindig ott ült az öregasszony az elnéptelenedett folyosón. A nővérek faggatták.
– Kati néni, mondjon egy telefonszámot, felhívjuk a gyerekeit!
– Nem tudok. Semmilyen számot nem tudok, pedig jöhetnének. Többeknek van kocsija is... , de nem látogattak, rám se néztek.
– Tudja valaki, hogy kiengedték?
– Senki. – ingatta fejét komoran Kati néni.
– Hazaküldjük mentővel...
– Nem szükséges. Várom a repülőt...
– És, ha nem jön?
– Akkor felülök a repülőszőnyegre, és huss... – mondta huncutul, és magába mélyedt.
A nővérek az éjszakás műszak teendőivel voltak elfoglalva, rá se hederítettek. Kati néni pedig felállva a padról elbicegett a folyosó végén lévő nyitott erkélyajtóig. Felnézett a csillagos égre, átlépett a korláton és belehullott a semmibe.
A csattanásra figyeltek fel, s rohantak le a negyedikről a nővérek. Kati néni még élt, amikor rátaláltak.
– Mit tett néni? – kérdezték döbbenten.
– Nem jött a repülő, felültem hát a repülőszőnyegre... most már jó. A Mennyországban vagyok. Már semmi sem fáj... – suttogta és átszenderült a másvilágra.
Ideje: Szeptember 13, kedd, 21:46:53 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Sorsok-Emberek-Életek -5" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Sorsok-Emberek-Életek -5 (Pontok: 1)
- mango Ideje: Szeptember 14, szerda, 10:47:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olvasmányos, jó, élet-szagú, fájdalmasan szomorú. Tetszett,Bogi.

szeretettel

mango



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds