[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 236
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 236


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hát azért ez sem semmi!
chokito

Most persze mondhatná bárki, hogy ez szándékos ferdítés részemről, egészen másról van itt szó.




"Beperelték az OTP-t a bankautomaták miatt"

"A bankjegy-automaták miatt bírósághoz fordult két látássérült. A fogyatékkal élők újabb próbapere arra alapoz, hogy az esélyegyenlőségi törvény a bankautomatákra is vonatkozik, így azokat is akadálymentesíteni kell. A látássérültek szerint egy vak ember jelenleg nem tud egyedül a pénzéhez jutni - írja a Népszabadság."

És mi erre a bank reakciója? Idézem ezt is:

"Az OTP a látássérültek keresetére válaszul viszontkeresetet nyújtott be, amely szerint az esélyegyenlőség biztosítása elsősorban állami feladat, az akadálymentesítés pedig főként a közintézmények kötelezettsége, és az épített környezetre terjed ki. A pénzintézet jogásza szerint a bank nem tekinthető közintézménynek, és az ATM használatára nem terjed ki az esélyegyenlőségi törvény"

Mint tudjuk, legjobb védekezés a támadás. Ha esetleg elhúzódna a per, vagy bármi bizonytalanság merülne fel az OTP részéről e per megnyerhetőségét illetően, javasolnék nekik még néhány "viszontkeresetre" lehetőséget adó indokot, hátha elkerülte a figyelmüket. Például: mint tudjuk, a bankgaranciát a világon mindenhol az állam vállalja. Az OTP álljon le minden kifizetéssel, a befolyt összegeket nyugodtan osszák szét jogászaik között, akik ettől kezdve mégnagyobb lelkesedéssel fogják bizonygatni, hogy ha az állam vállalta a garanciát, akkor fizenie is kell!
Beperelhetik a Vakok és Csökkentlátók Egyesületét is, mert mint az a vakok keresetéből kitűnik: a nekik nyújtott állami támogatást nem arra költik, hogy minden vak mellé adjanak egy megbízható embert, aki helyettük bepötyögi a PIN-kódot.
Perelhetik a gyógyászati segédeszközöket gyártó cégeket is, akik olyan alacsony kerekes székeket gyártanak, amelyekből ülő helyzetben nem lehet elérni az automaták nyílásait.
Beperelhetik a gyógytornászokat is, mert nem tanítják meg a kerekes székben ülőket arra, hogy a pénzfelvétel idejére vigyázba álljanak az automata előtt.
Perelhetik az akadállyal élők orvosait is, mert mégis milyen dolog az, hogy képtelenek meggyógyítani őket?


Most persze mondhatná bárki, hogy ez szándékos ferdítés részemről, egészen másról van itt szó. Rendben van. Értem én, hogy itt a jogsértés vádjának kivédése a cél. Tisztán csak jogi problémával állunk szemben, a cég presztizse nem engedheti meg magának, hogy egy peres ügyben alul maradjon, vagy kétes hírbe keveredjen. A kedvenc mániámból, a banki kamatokból meg amúgyis fussa mindenféle viszontkeresetekre, peres eljárásokra, és abban is biztosak lehetnek, hogy jóval tovább fogják bírni anyagiakkal az elhúzódó pereket, mint a most perlő két látássérült. A győzelmük már csak emiatt is előre boritékolható. Más okokból is, de ezt nem részletezném. Mindenki tudja, hogy a pénz akár zsebbe dugva, akár kedvezőbb elbírálás alapján nyújtva, de akár csak sima emlékeztetésként, hivatkozási alapként is - érdekes állásfoglalásokra, döntésekre késztetheti azokat, akik arra illetékesek.

Egészen más kérdés, hogy ez az akadálymentesítési program, illetve az, hogy ebben ki az illetékes, kinek a kutya kötelessége - emberileg, és egyáltalán - peres eljárás tárgyát képezheti-e? Mint látjuk: igen. Nekem meg marad a morfondírozás, hogy jó húzás-e a bank részéről ebbe így belemenni? Vajon mennyiben segítik ilyen és ehhez hasonló perek a cég presztizsét, imázsát, vagy hogy megmaradjak parlaginak, és magyarul kérdezzem: hírnevét? Biztosan ki fognak adni (ha már nem adtak ki) egy nyilatkozatot, amelyben kifejtik, hogy nem a korlátozottak igényei, kérése ellen hadakoznak, sőt, azokat minden erejükkel támogatják. Széles körben terjeszteni fogják, hogy mi mindent tesznek értük. Őrült nagy kampányt fognak indítani, hogy ők bezzeg, meg hogy lám itt is, meg ott is, meg áldozatoktól sem visszariadva. És a végén tutira elérik, hogy nemhogy zsugorodik, hanem kifejezetten nagyra nő a dicsfény fejük körül. Megtehetik, lesz rá (van rá) pénzük bőven. Akár az általuk hivatkozott támogatások terhére is. Szemben a korlátozottakkal, akik szűkös anyagi körülményeik közepette, magányos harcosként egyszer-egyszer fel merik emelni a szavukat.

Biztos vagyok benne, hogy iszonyúan sok minden van, amire mi, fogyaték nélkül élők álmunkban sem gondolnánk, a fogyatékkal élőknek viszont mindennapi gondot, bosszúságot és plusz kényelmetlenséget okoz. Ezért sem igazán értem, hogy a műszaki fejlesztések során, de akár más, új szolgáltatások bevezetése alkalmából is, miért nem kérik ki a fogyatékkal élők véleményét is? Ha már annyira szívükön viselik saját hírnevük sorsát, nem emelné-e, ha több ilyen embert alkalmaznának, és mindezt nem hivatkozási alapként tennék, hanem támaszkodnának is a véleményükre? Nem emelné-e a nimbuszukat, ha saját berkeken belül is nagyobb hangsúlyt helyeznének arra, hogy ne legyen szükség ilyen próbaperekre. Mint az Origón lévő cikkben olvasom, a "látássérültek hivatkoztak arra is, hogy az OTP-n kívül más bankoknál már működnek fejhallgatóval, Braille-írással ellátott bankautomaták". Tényleg ez volt a legfontosabb reagálni való azok közül, amit tehettek?

Lehet, hogy egyesekben a demagógia látszatát fogja kelteni mindaz, amit itt leírtam. De szerintem azért tényleg érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy nem lehetne-e valódi értékek teremtésével harcolni a jó hírnévért?

Az OTP válaszlépése nyomán eszembe jutott gyermekkorom egyik kedvenc vicce.
A zsúfolt autóbuszon apuka neveli gyermekét:
- Kisfiam, ne szipogj! Kisfiam, ne öltögesd a nyelved! Kisfiam, ne turkáld az orrod, mert megmondalak anyádnak!
Mire a gyermek:
- Ha beárulsz, akkor én is megmondom, hogy te meg a vízcsapba pisilsz!

Egy ekkora cégtől valahogy más reagálást vártam volna ...



Ideje: December 02, péntek, 15:57:14 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Hát azért ez sem semmi!" | Belépés/Regisztráció | 31 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: chokito : Hát azért ez sem semmi! (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: December 02, péntek, 16:23:06
(Adatok | Üzenet küldése)
Nehogy már a farok csóválja a kutyát. A fogyatékkal élők,túlságosan elpimaszodtak.Rengeteg kiadást okoz a kivánságaik teljesítése.Nálunk Dunaújvárosban,3 év halasztást kért az Önkormányzat az akadálymentesitésre,mert isuzonyú sokba kerül minden intézményben megoldani. Hát amit a gyógyszeres dobozok braile irással való jelölésével a gyógyszergyárakra zúditottak az mindennek a csimborasszója. Röhejes,pimasz és felesleges.Jól tette aza OTP hogy kapásból visszautasította a lehetelen kérést.



Re: chokito : Hát azért ez sem semmi! (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: December 02, péntek, 18:04:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Chokito,

tökéletesen egyet értek veled. A bankvilágban talán az OTP az egyetlen amelyik elfelejtette, hogy nem mi születtünk, ügyfelek azért, mert ők léteznek, hanem fordítva, Ők azért létezhetnek mert vagyunk mi, az ügyfelek. Bár az OTP-től lassan egyre nagyobb mértékben pártolnak el más bankokhoz az emberek. Az OTP gondolkodásban a kényelmes nagy fiókhákózatot öröklő privilégiummal visszaélve, úgy gondolják mindent meg tehetnek. Remélem sokaknak kinyílik a szeme és rájönnek, bármelyik másik bank, ember közelibb mint az OTP.
Azon pedig végképpen vitatkoznék, hogy nem közintézmény.
A közintézménység (természetesen tágabb értelemben) szerintem nem a tulajdonviszonyokat jelenti, hanem a használatot, és bizony egy bankautomata a "közért" van, mellesleg a bank érdeke a legjobban, hogy használjuk a kártyáikat, tehát én a törvényt minden olyan intézményre értelmezem, vagy értelmeztetném,amelyben az embereknek, köztük a korlátozott embereknek is bármilyen okból de dolguk lehet.

Jó volt olvasni egy ilyen figyelemfelkeltő jól megírt cikket....:))))

Szeretettel Anna



Re: chokito : Hát azért ez sem semmi! (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: December 02, péntek, 19:14:38
(Adatok | Üzenet küldése)
"Ha a világ megrendül, s oly viharok járnak felette, melyek az emberi lélekről egyszerrecsak letépik az ármánykodás álorcáját, akkor rettten majd a világ saját iszonyú teremtményeitől"



Re: chokito : Hát azért ez sem semmi! (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: December 02, péntek, 19:50:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Még több ilyen írás kellene, hátha történnek még csodák. Egy másik világban. Fel kell emelni a hangunkat, ha sokat hallják az illetékesek, talán tesznek is valamit. Néha megértem azokat az elkeseredetteket, akik géppisztolyért kiabálnak. Üdv: Andi



Re: chokito : Hát azért ez sem semmi! (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: December 03, szombat, 05:13:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A látássérültek menjenek más bankhoz, ha az OTP-nek ennyire fontosak az ügyfelek. Mert megérdemlik.



Re: chokito : Hát azért ez sem semmi! (Pontok: 1)
- Fanta Ideje: December 03, szombat, 17:16:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Bogumil!

Arra lennék kíváncsi, ha Te holnaptól hirtelen világtalan lennél, vagy kerekesszékbe kerülnél, vajon akkor is ugyanez lenne a véleményed?

Chokito írása nagyon is húsbavágó! Mert egy kis odafigyeléssel igenis sokminden megoldható lenne. Persze nyilván egyszerűbb csak úgy foghegyről lepöccenteni a dolgot, mint elgondolkodni a megoldáson!

Teljes mértékben egyetértek a cikkíróval, és gratulálok a kíváló, lényegLÁTÓ íráshoz!

Fanta



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds